6 september 2025, 23:37:37

Help! weet nie wa te doen met ziek valkje!!!

Gestart door Vickyke, 22 mei 2004, 21:37:31

« vorige - volgende »

Vickyke

hey

Hier ben ik dan weer met eigenlijk wel goed nieuws...
Hij heeft antibiotica gekregen. HIj zou een onstekting hebben aan zijn darmpjes en maagje.  Eerst was het viraal(woensdag ook bij dierenarts geweest) en dan bacterieel.  En hij zal nie sterk genoeg geweest zijn om erzelf  door te komen.

Ik moet ook een rode vloeistof onder zijn water doen.  Kga mijn andere zes valken ook preventief behandelen door hun dat water met rode vloeistof te geven.  Je weet maar nooit...

De dierenarts heeft hem zelf de antibiotica toegediend en hij at het toch goed op en hij begon zelfs een beetje aan de appel te eten.  Nu moet ik smorgens en savonds een drupje antibiotica geven en door de dag die vloeistof.

En zo zou hij vlug beter moeten zijn. ;D
Goh wat ben ik blij!!!

groetjes vicky

Anita1

;D wauww vicky en nu hoop ik dat het je lukken gaat.heel fijn dat de arts toch nog langskwam.nu maar hopen op een snelle beterschap voor je lieffie..goed gedaan! knuffie anita

Joyce28

nou dat is goed nieuws,
beterschap met de kleine

Vickyke

Hey

Het gaat de goede weg op! Zijn ontlasting is terug naar de groene kant en hij heeft juist 2 ml pap gedronken met de rode vloeistof in.   ;D

Goh dit had ik echt niet verwacht....

groetjes vicky

Ellen

Hoi Vicky,

Ik ben nu net thuis en moest gelijk even je berichtjes kijken hoor.
Wat een prettig nieuws geef je allemaal weer... :)
Dat Gizmo maar weer snel de oude is.
Heel veel sucses en groetjes Ellen.

Tara

Hoi Vicky,

ik heb nu net alles gelezen en gelukkig dat het weer wat beter gaat, bloed in de ontlasting is echt niet goed, hopelijk komt hij er toch nog door! Heel veel succes!

Groetjes, Tara

Paul

Hoi Vicky,

Zie je dat je nooit meteen op moet geven en dat er altijd nog hoop is :-)
Door onder andere de druivesuiker heeft ie de kracht gekregen om er net doorheen te komen denk ik want hij was gisteren erg zwak.
Wel geweldig dat de dierenarts bij jullie thuis kwam dat is echt veel beter geweest in dit geval :-)
Als de medicijnen goed werken zal ie snel opnappen nu :-)
Viraal zal het niet geweest zijn hoor maar ik denk bacterieel.
Voor een virus helpt namelijk geen antibiotica en een virus krijgen ze vaak via besmetting met andere vogels.
Ook heel goed dat ie al wat aan de appel eet dat is heel goed voor hem :-)
Ik hoop dat ie snel nog meer opknapt en weer snel gezond is :-)

Groetjes, Paul

alain

hey bolleke
ikke hier vanop het werk keigoe da ge die kleine der doorkrijgt tot sffs he

Vickyke

hey

Bedankt voor jullie vlugge reacties daardoor heb ik ook snel kunnen ingrijpen!! :D
Als hij mijn ziet nu begint hij stilletjes te zeuren voor eten.  Hij drinkt af en toe eens van het water dat ik hem geef maar als hij proeft dat het pap is dan begint hij redelijk goed te eten.  Om 18.00 uur heeft hij zo'n 6 ml pap gedronken gemengd met het water en de rode vloeistof.  

Die druivesuiker heeft echt heel vlug geholpen.  Toen hij hier gisteren zo ziek lag dacth ik echt dat hij het niet ging halen.... :-/

Ik ben heel blij dat de dierenarts naar hier is gekomen.  Anders had  hij mss niet overleefd door de rit naar daar het was niet ver zo'n 10 minuutjes.  En zo kon hij lekker warm onder zijn lamp blijven.

Ik hou jullie op de hoogte! ;D

groetjes vicky

Tara

Hoi Vicky,

echt super zeg dat het zo lekker gaat, hij komt er wel bovenop! Zo zie je maar, goed dat je er zoveel voor hebt gedaan, je krijgt nou steeds meer hoop! Succes hoor!

Is de ontlasting al wat verbeterd?

Groetjes, Tara

Vickyke

hihi alain is dus mijn ventje :D
Hij hoopt natuurlijk ook mee dat onze gizmo er door komt.

groetjes vicky

Anita1

:) ben ook zooo blij dat je toch die dierenarts eerder weer hebt gebeld.12 uur was misschien al wel te laat geweest voor je stumpie ??? ik hoop dat het zo lekker steeds beter zal gaan.ik weet zeker dat hij het nu wel redden gaat.probeer nu maar wel van een lepeltje te laten eten.met een spuitje is echt gevaarlijk hoor,en we hebben nu al genoeg ellende gehad he? ik ben er heel trots op wat je gedaan hebt allemaal pluimpje ook voor jou.knuffie anita

Vickyke

Hey tara

Er zit geen bloed meer in de ontlasting.  Het is nu weer groen.  Maar hij is zo mager en zwak tis echt zo zielig.

Hey anita

Ik heb het geprobeerd met een lepeltje maar hij wil daar nie van eten.  HIj krijg al van de spuit toen hij twee weken was.  Of het kan zefls zijn dat ze direct uit het blok zijn genomen. En dus van bij de geboorte de spuit kregen.  Ik doe het nu heel voorzichtig en heel traag.  Hij heeft er echt zin in die pap ;D

Hihi ik ben ook wel best fier op mezelf dat ik mijn valkje zijn leven heb gered :)
Ik was er al eentje kwijt en dit wou ik ook niet kwijt. Tis zo'n lieve schat.... De andere was een bonte geparelde en heette spot bij hem ging het allemaal iets te snel en kon ik niks meer doen :-[

groetjes vicky

Tara

Hoi Vicky,

juig niet te vroeg, er kan nog van alles veranderen, aub, hou er rekening mee dat het nog KAN achteruit gaan, het gaat nu de goeie kant op, maar alles kan nog veranderen, ik kan o zo veel voorbeelden geven van valkjes die het plots weer goed deden en toch zijn overleden :(. Maar ik ga je geen slechte hoop geven hoor, alles ziet er goed uit tot nu toe :-). Super dat de ontlasting weer normaler is, dat is echt iets groots van belang hoor!

In ieder geval, hoe komt het dat hij zo mager is? Is hij dat al altijd geweest? Misschien heeft ie wormen? Al eens aan gedacht om een poepje te laten onderzoeken door een DA?

Ik wil je heel veel succes wensen, alles komt wel goed :-).

Groetjes, Tara

Annouschka

Hoi,

ja Tara daar heb je wel gelijk in, het is net alsof ze beter worden en dan ineens krijgen ze een serieuze terugval en gaan ze dood, dit is mij hier al heel veel opgevallen.  Maar goed, we gaan je zekers de moed niet afnemen hoor.

Als je thuis een draaibank hebt, steek dan dat lepeltje ertussen, dan wordt het als een gootje en dat boodst de bek van de moeder na, het is ook een minder smerige boel dan en hij zal dan beter leren zaadjes enzo eten.

Groetjes
Annouschka