Help! weet nie wa te doen met ziek valkje!!!

Gestart door Vickyke, 22 mei 2004, 21:37:31

« vorige - volgende »

Paul

Hoi Annouschka,

Hoe zet je zo'n lepeltje dan in een draaibank?
Het lijkt me wel erg slingeren als je dat doet hoor  :D
Maar je zal ongetweifeld een bankschroef bedoelen lijkt me  :)
Ik heb zelf een heel klein lepeltje en dat heb ik niet verbogen.

En Vicky je moet wat pap op de punt van het lepeltje doen en dan onder zijn bovensnavel omhoog duwen.
Dan gaat de snavel open en hij hapt in de pap en gaat dan verder wel van het lepeltje eten.
Een jong wat ik kreeg was ook alleen aan de suit gewend en die had ik met 5 minuten over op eten van een lepeltje.
Ik vind dat zeker op latere leeftijd veel beter omdat de overgang naar zelf eten ook veel kleiner is.

Groetjes, Paul

Annouschka

Hoi,

:D :D Vrouwen en gereedschap he :D :D :D  Dan wil ik eens een 'technische' uitleg geven en ben ik nog verkeerd, ja ik bedoelde een bankschroef. :D :D

Groetjes
Annouschka

Vickyke

Hey tara

De dierenarts waar we woensdag zijn bijgeweest heeft hem ontwormd en zijn ontlasting onder de microscoop bekeken en daar was niks mis mee.  HIj heeft gisteren overgeven en had diarree zo is hij zijn gewicht kwijt geraakt.  HIj woog woensdag maar 60 gr.  Ik heb helaas geen weegschaaltje om hem te wegen....dus kan het nie volgen.

groetjes vicky

Vickyke

hey

hier een foto van gizmo toen we hem net hadden

groetjes vicky

Henry

nou als ik jou was zou ik maar snel naar de da gaan want 60 gram is onwijs weinig hoor.hij hoort ongeveer 80 gram minimaal te wegen.

henry

Paul

Hoi Henry,

Ze gaan er niet mee naar de dierenarts want de dierenarts is al thuis geweest en heeft al naar het valkje gekeken :-)

Hoi Vicky,

Hoe is het nu met hem?
Heeft ie al weer wat gegeten en is ie al weer een beetje meer opgeknapt?
60 gram is inderdaad erg licht want mijn valkjes zijn met 5 weken vaak al 80 gram maar dat kan ook niet anders als ie zo ziek is.
Als ie weer aan de beterende hand is moet ie weer even fiks gaan eten dan knapt ie nog beter op :-)
Sterkte met de zieke.

Groetjes, Paul

Ellen

Goedemorgen Vicky,

Ik hoop dat je een goede nacht gehad hebt zonder zorgen
en dat Gizmo alweer wat opgeknapt is nu.

Gr.Ellen.

Vickyke

Hey

Wel als ik hem even bij me neem wil hij gelijk gaan rondlopen.  Nog wel een beetje wankel doordat hij nog wat zwak is.  Maar hij heeft gisteren toch zo'n 8 ml pap gegeten en hij begon zelfs terug zaadjes te pellen.  Ik laat hem regelmatig van dat rode water drinken.  En tussendoor probeer ik hem een keer of twee wat pap bij tegeven.  Ik let wel goed op de krop. En ik laat hem nog steeds onder de lamp zitten.

Hij is idd veel te mager maar ja hij is ook heel erg ziek(geweest).  Zijn  ontlasting is weer normaal.  De appel met het eivoer pikt hij soms ook aan.  Deze morgen legde ik eens trosgierst bij hem en hij begon ik er ook eventjes aan te pikken.

Ik hoop dat de antibiotica zijn werk doet.  Indien het niet betert ga ik weer naar de dierenarts.

groetjes vicky

Anita1

;D wauwww vicky dat klinkt erg goed hoor! wauw heb er beetje kippevel van.zo zie je maar weer dat er soms echt wonderen bestaan,want hij was echt stervende.ben echt heel blij voor je meisss.hou vol hoor! knuffie anita

Inger m

Hoi Vicky,
Dat klinkt erg goed als hij weer zaadjes gaat pellen en normale ontlasting heeft. Ik hoop dat hij zich erdoor heen trekt! Maar hij krijgt goede zorg zo te lezen! ;)

Toen ik de eerste berichten las had ik niet het idee dat het nog goed kon komen (maar is soms ook moeilijk te beoordelen als je het zelf niet gezien hebt). Ik denk dat je net op tijd de goede hulp hebt gekregen van de dierenarts!

Heel veel succes!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Vickyke

Hey

Bedankt voor jullie lieve berichtjes! ;D
Ik had ook niet gedacht dat hij erdoor zou geraken....
Hij zag er echt slecht uit maar zo zie je maar weer ben blij dat ik heb doorgezet :D

Nu hopen dat hij goed aansterkt!!!

groetjes vicky

Paul

Hoi Vicky,

Geweldig dat het weer een stukje beter met hem gaat :-)
Zoals Inger al zei heb je net op tijd goeie hulp gekregen van de dierenarts maar belangrijker is nog de hulp die je hem zelf gegeven hebt die avond want zonder de druivesuiker en de extra warmte had Gizmo het echt niet gehaald tot de volgende dag volgens mij.
Het is ook heel goed dat ie zelf wat aan het eten is van de appel en het eivoer :-)
Als een vogel al laat zien dat ie ziek is dan is ie vaak ook al heel erg ziek en dan moet je er gewoon snel bij zijn.
Het is ook fijn dat de dierenarts toch verstand van vogels heeft en goede medicijnen heeft gegeven dat is zeker op zijn kritisch moment heel belangrijk.
Beterschap met Gizmo maar zo te horen gaat dat zeker lukken.

Groetjes, Paul

Tara

Hoi Vicky,

jee echt super joh dat alles zo goed gaat!! Je doet echt super je best hoor, echt chapeau :-). Ik ben echt keiblij voor je, alles komt nou wel weer goed!

Groetjes, Tara

Vickyke

Hey

Goh hij gaat goed vooruit!!!! Ik wil hem daarjuist zijn medicijntjes geven komt hij naar mijn arm gevlogen!!! :D

Hij kwam helemaal in mijn nek gekropen! ;D  Hihi hij wou nie terug onder zijn lampje hij fladderde met zijn vleugeltjes.  Maar ik laat hem toch nog even onder zijn lamp hij is nog te mager.  Hij vandaag al twee keer pap gegeten, wat trosgierst, wat eivoer en appel en het rode water.

Zijn krop ledigt redelijk snel.  Vanavond laat ga ik hem nog een keer pap geven.  
Goh ik kan het bijna nie geloven dat hij er stilletjes door komt!!! :o

groetjes vicky

Paul

Hoi Vicky,

Hij lijkt al helemaal op te leven zeg na die medicijnen en het zag er zo slecht uit die avond.
Hij gaat echt de goede kant op en dat zijn kropje leegt is ook een goed teken want dat krijgt ie in zijn buikje :-)
Ik hoop dat ie zo doorgaat dan word het een grote kanjer :-)
Jullie verzorgen hem prima in elk geval dus dat is een hele steun voor hem.

Groetjes, Paul