7 mei 2025, 20:42:09

Vervoerskooitjes

Gestart door Mandy, 19 mei 2004, 04:40:38

« vorige - volgende »

Mandy

19 mei 2004, 04:40:38 Last Edit: 19 mei 2004, 04:53:39 by Mandy
Hallo allemaal,

Wie heeft er wat foto's van verschillende vervoerskooitjes/bakjes die ik op mijn site als voorbeeld kan laten zien? ::)
Dat is namelijk een veel terugkomende vraag die ik krijg, van waar moet ik mijn valkje in vervoeren? :)
Zelf gebruik ik deze;

En ik dacht dat Paul vlgs mij een foto heeft van zo'n aquariumbakje?
Misschien dat anderen mij nog iets kunnen laten zien?
Hier op de site bij kooien staat niets bij van vervoerskooien/bakjes. :-/
En tussen die 62710 berichten kon ik zo gauw niets vinden... :D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Paul

Hoi Mandy,

Ik heb zelf de Geo large van Ferplast dat bevalt me prima en met vervoer kan je ze ook zien.
Voor wilde valkjes kan je beter een niet doorzichtig bakje nemen denk ik.
Dit is de Geo Large:30 x 20 x 20,3 cm

Je hebt ook van Ferplast de Aladino:30x23x21 cm

En sinds kort heb je de Aladino large:36x26x23 cm

Groetjes, Paul

Mandy

Juist ja, die bedoelde ik, bedankt! ;)

Paul

Hoi Mandy,

Graag gedaan hoor:-)
Je kan ze ook altijd nog vinden op www.ferplast.com maar je moet dan flink zoeken als je niet weet waar ze staan.
Een vervoersbakje Aladino staat bij honden en katten  :o
Dat de kleine aquariumpjes bij vissen staan is wel te begrijpen.

Groetjes, Paul

Annouschka

Hoi,

ik gebruik ook zo'n vervoersbakje net als jou Mandy en het is een heel handig dinggetje vind ik, dat van jou Paul ziet er ook heel goed uit, kunnen ze lekker alles zien. :)

Groetjes
Annouschka

Paul

Hoi Annouschka,

Ze hebben beide hun voor en nadelen die ik heb zit nogal los in elkaar en zonder elastiek erom durf ik hem niet aan de handvaten te dragen.
Het zal best houden maar als het deksel eraf valt ben je wel je valkje kwijt dus ik houd altijd mijn hand eronder voor ondersteuning of een elastiek erom.
Die jij hebt is wat steviger die valt niet snel uit elkaar dus wat dat betreft ook iets veiliger.

Groetjes, Paul

Mandy

Hoi Paul,

Ik had deze foto ook nog van jou gevonden;

Mag ik die ook op mijn site plaatsen? :)

En deze komen er ook bij staan;

;)

Andrea

19 mei 2004, 18:38:11 #7 Last Edit: 19 mei 2004, 18:49:03 by Andrea
Hoi Mandy,

Ik had eerst zo'n aquariumbakje:

Maar die heb ik laatst voor!!! ik sparkle er in wilde doen laten vallen en toen heb ik een nieuwe gekocht.
Zoals Paul al scheef. De deksel zit niet stevig op het bakje dus zonder elastieken e.d. kan zo de onderkant er af vallen.
Ik wilde weer het zelfde bakje kopen, maar deze hadden ze niet op voorraad. Aaangezien Sparkle vaak met me mee reist moest ik zo snel mogelijk een nieuwe. Ik heb toen van Ferplast de Aladina gekocht. deze had ongeveer dezelfde maten als het aquariumbakje en past ook goed bij de draagtas die ik er speciaal voor gemaakt heb.
In het nieuwe reisbakje heb ik nu ook een zitring in opgehangen zodat Sparkle wat te klauteren heeft.
Ik ga vanmiddag weer naar mijn ouders en ik neem Sparkle mee.
Dus als ik tijd heb en het niet vergeet zou ik even wat foto's maken van het bakje en de tas.

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Bianca

20 mei 2004, 01:43:10 #8 Last Edit: 20 mei 2004, 05:35:27 by Paul

Ik heb deze, niet helemaal ideaal maar voldoet wel.
Alleen het erin en het eruit halen is lastig, nu ging dat met Punky heel makkelijk (die laat alles toe) maar met Nova toch wel minder.
Groetjes Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Paul

Hoi Mandy,

Dat is een foto van Mariska die het valkje voor mij mee nam naar Antwerpen :-)
Van mij mag je hem in elk geval gebruiken hoor :-)
Heb je geen foto an zo'n doosje wat je in de dierenwinkel krijgt?
Die kan ik anders wel voor je maken.

Groetjes, Paul

Joyce28

20 mei 2004, 11:58:19 #10 Last Edit: 20 mei 2004, 12:00:37 by Joyce28
haha Mandy,we hebben dezelfde vervoerskooitje,die mooie rode :P  :)

dus een foto van mijn kooitje heb je niks aan   ;)

Andrea

20 mei 2004, 17:09:09 #11 Last Edit: 20 mei 2004, 17:09:56 by Andrea
Hoi Mandy,

Gisteren heb ik nog wat foto's gemaakt van Sparkle in het vervoersbakje en de tas.
De tas heb ik gemaakt van een bestaande tas die om een frame zat voor als je gaat picknicken of wandelen e.d. Ik heb het frame er omheen weggehaald en omdat de hengsels aan de verkeerde kant zaten (aan het blauwe gedeelte) heb ik ze op het gele gedeelte gemaakt:

Hier kun je de zitring goed zien.
Ik heb die bevestigt door een clip van een steutelhanger aan de bovenzijde door een van de gaatjes in de deksel er door te steken. Aan de zitring zit een metalen ophang ringetje en die heb ik door het oogje van dat sleutelhangerding gedaan.

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Sanna

24 mei 2004, 19:10:51 #12 Last Edit: 24 mei 2004, 19:11:55 by Pepper
Heeft iemand nog ervaring ermee hoeveel valkjes in zo'n bakje kunnen?

In principe kunnen daar natuurlijk makkelijk twee valkjes in zitten, maar hoe doen jullie dat altijd? Allemaal een eigen bakje of met z'n tweeën in eentje?

Over een maandje ga ik op vakantie en Pepper en Kaily gaan dan dus voor het eerst uit logeren. Ik heb alleen maar een zo'n bakje gekocht omdat me die wel ruim genoeg leek.

Groetjes, Sanna

Paul

Hoi Sanna,

Als je ze goed stapeld kunnen er ongeveer 20 in  :D
Maar in normale gevallen kunnen er wel makkelijk 2 of zelfs 3 in het is vaak maar voor korte tijd.
Alleen heeft het er mee te maken hoe druk ze zijn.
Bij mijn broer lopen ze steeds over elkaar heen als je ze bij elkaar zet dus die heeft 2 bakjes maar bij Henry hebben we er 3 in gezet om te vervoeren en die zaten poeslief naast elkaar.
Dus als ze niet te wild te keer gaan kan je er makkelijk 2 in vervoeren hoor.

Groetjes, Paul

Sanna

CitaatAls je ze goed stapeld kunnen er ongeveer 20 in  :D

;D ;D ;D M'n ouders zien me al aankomen met 20 stuks :D :D :D
Ik zal het wel een keertje uittesten, zien hoe rustig beide dames zich houden. Ik vrees dat Kaily nogal tegen zal werken. Anders kan ik er inderdaad nog een bijkopen. Bedankt!