4 mei 2025, 16:10:54

Koppel

Gestart door _Roel_, 13 mei 2004, 22:58:12

« vorige - volgende »

_Roel_

hey,

Ik zat juist mijn wildkleur man en mijn gele geparelde pop paren!!! maar ik wist niet dat het een koppel was! kan dit? en wanneer zullen de eerste eitjes komen en wanneer komen ze dan uit!!  :)

grtz

_Roel_

typfoutje

het is in de eerste zin "ik zag"

anders is het nogal een domme zin he  :)

Stijn dc

hoi

het kan inderdaad dat ze gepaard hebben. Ook al denk je dat het geen koppel is, soms paren ze met elkaar, en voor je het weet heb je een nestje. Heb je al eenbroedkastje hangen? Ik denk hetwel. Veel succes in ieder geval.

SDC:D

_Roel_

hoi

jaja er hangen er al 3, ik dacht ja er zijn toch geen koppels maar ik liet ze hangen dus nu gaat het precies wel he :-) wanneer mag ik de eitjes verwachten?

grtz

Tara

Hoi,

om eens op je vragen te antwoorden: de eerste eitjes komen vaak al na een week, maar het kan ook 2 weken duren, dus dat is afwachten! Hier duurt het vaak enkele dagen tot een week ... Bij Elmo duurde het echter iets langer.

Eitjes komen uit na zo'n 19-21 dagen, vanaf de dag dat ze worden bebroed.

Groetjes, Tara

Paul

Hoi Roel,

De eitjes kunnen 1 a 2 weken na de bevruchting komen ongeveer maar ze paren meestal meerdere keren per dag en soms zie je het ook niet dat ze dat doen.
Het kan soms ook langer duren maar dat ligt gewoon aan de vogels.
Je merkt vanzelf of ze vaak in de broedblokken zitten dan is de kans groot dat er snel een ei komt.
Het uitkomen duurt tussen de 18 en 21 dagen meestal.

Groetjes, Paul

Sander

Hello

Hier kwamen de eitjes 2 weken na de eerste paring en na 21 dagen werden de jongen geboren!

groetjes
sander

Stijn dc

hoi

bij mij waren de eerstej ongen er na 18 dagen. Ik verwachtte ze nog niet, en ze waren er ineens.

SDC:D