7 mei 2025, 13:26:17

Wat moet ik doen ..

Gestart door Tara, 11 mei 2004, 20:16:31

« vorige - volgende »

Tara

Hoi allemaal,

bij Elmo hadden ze 6 jongen, maar er zijn er al 3 overleden omdat ze de jongen niet meer warm houden ... De eerste 2 jongen zijn geboren op 29 april en het derde op 30 april, ik denk dat het nu nog het 3de is van de 4 kleinsten die leeft. De 2 eersten zien er goed uit in ieder geval, het 3de jong ook wel, maar ik ben zo bang dat het mis zal lopen, want toen ik gisteren keek leken de kleinsten ook nog goed, tot ie vandaag doodlag :(. Ik vind het zo jammer dat ze er bijna nie meer bijzitten he :(. Voeren doen ze uitstekend ...

Maar het derde, ik ben zo bang he, hij voelt nu wel warm aan omdat hij zich warm houdt met de andere 2, maar hij's een stuk kleiner ook, en ik ben er echt onzeker van, maar hij's volgens mij nog te jong om zelf groot te brengen, ik hoop zo dat ie het mag halen, ik zie vanavond wel hoe het afloopt, want gisterenavond zat Elmo wel te broeden op de jongen, en lag dat jong toch dood :(. Zucht ...

Ik hoop dat iemand raad weet, waarom broeden ze toch nie op de jongen?

Alvast bedankt ..

Groetjes, Tara

Stijn dc

hoi

ik weet niet waarom ze de jongen niet meer warm houden. Weer maar eens onervarenheid zeker? Is elmo een jong popje?

SDC:D

Tara

Hoi,

jah, ze is nog tamelijk jong, maar ik weet niet, onervarenheid ... Want eerst bleven ze er voortdurend bij zitten, volgens mij denken ze dat ze oud genoeg zijn ofzo ... Maar ze heeft 2 mannen en 1 ervan is toch al een jaar of 2 ...

Stijn dc

hoi

DAt is volgens mij net die onervarenheid, denken dat de jonkies groot genoeg zijn, en er dan af gaan. Een mannetje kan nog onervaren zijn, zelfs al is ie 10 jaar of zo.

giovanni

Dat denk ik toch niet zo hoor ::)
Een valkje van 10jaar zou dat wel kunnen hoor, door instinct
Maar we gaan niet offtopic gaan, gwn wachten op iemand die dus wél een antwoord weet op Tara's vraag

grtjs

Stijn dc

hoi

toch effe offtopic, elk valkje heeft hetzelfde instinct, en als ie op 10 jaar nog geen enstje heeft gehad kan het evengoed fout gaan hoor.

sdC:D

Tara

Hoi,

wel dan ga ik effe mee offtopic, dus als jij zegt dat ze al een nestje hebben moeten gehad vóór ze ervaring opdoen, dan hebben alle valkjes bij hun eerste nestje al dode jongen gehad zeker? Ik dacht het niet!

Stijn dc

hoi

nee, helemaal niet, dat zeg ik toch niet. Er zijn natuurlijk valkjes die het van de eerste keer goed doen, maar ook een hele hoop waarbij het mislukt. Dan speelt leeftijd toch geen rol. Ik snap niet waar jij altijd haalt, wat ik helemaal niet zeg.

giovanni

En nu komen de antwoorden van mensen met raad ipv offtopicementen (woord zelf gevonden::))
 ::)

Stijn dc

off topic gaan is helemaal neit erg, je leert er alleen vna bij, als je wil tenminste.

Tara

Hoi,

ik moet zometeen vertrekken naar de DA met Malaia en ik zal haar eens vragen wat ik het beste doe.

Jullie horen 't wel :-).

Groetjes, Tara

giovanni

11 mei 2004, 21:43:17 #11 Last Edit: 11 mei 2004, 21:43:38 by giovanni
Citaatoff topic gaan is helemaal neit erg, je leert er alleen vna bij, als je wil tenminste.

jah, jij mss wel maar tara krijgt daarmee nog geen antwoord

EN NU KOMEN ALLEEN NOG ANTWOORDEN (voor welzijn van de jongen;)):

grtjs

Stijn dc

hoi

tja, Het is natuurlijk belangrijk van antwoorden te krijgen, maarik vind off topic ook belangrijk hoor :)

SD:D

Tara

Hoi,

ik had het vergeten te vragen dus hup, terug naar de DA, gelukkig waren ik en Malaia nog niet ver weg.

Ze zei dat het het beste is om nog heel even af te wachten, en als ik merk dat het nie gaat, dan 'm onder de lamp zetten en dan zelf voeren, ik kan beter idd nog wachten, want hij is en blijft nog maar 12 dagen, ik zie het, als ie vanavond zo koud voelt als dat jong van gisteren, dan weet ik wat ik moet doen!

Groetjes, Tara

giovanni

11 mei 2004, 23:38:01 #14 Last Edit: 11 mei 2004, 23:42:07 by stijn_05
yo Tara

glkg ben je heb je nog kn terug keren:D
Ze zullen het nu wel overleven hoor, nu dat je
er extra zult op letten

grtjs