8 mei 2025, 19:54:18

Valkje verkouden ??

Gestart door RobjeH, 17 mei 2004, 20:33:00

« vorige - volgende »

RobjeH

Mijn valkparkietje niest heel veel en lang achter elkaar. Haar neusje ziet er ook een beetje rood uit. Kan het dat ze verkouden is, of is het iets anders? Ik weet niet zo goed wat ik hiermee aan moet....

Tara

Hoi Rob,

ik weet niet of dit klopt, maar mijn DA doet dit altijd. Als je wat drukt op het neusje, en ze gaat niezen, dan is ze verkouden.

Je kan dat effe proberen, als ze verkouden is, kan je om een middeltje gaan bij de DA, heb ik namelijk ook voor Malaia gekregen :).

Groetjes, Tara

suus

Hallo,
Het kan heel goed dat jullie valkje verkouden is. Wat ook nog eenmogelijkheid is dat er wat in het neusje zit, een veertje of iets dergelijks. Niest ze ook nattigheid uit, of zijn haar neusdopjes nat? Zit ze verder bol, eet en drinkt ze goed?Mijn valkjes niezen ook nog wel eens uit enthousiasme, als ze er uit mogen......
Laat je valkje nooit op de tocht staan. Kijk goed uit met dit weer i.c.m. het openen van ramen. Onbewust komen er dan toch ook vlagen langs de kooi. Je zou haar extra vitaminedruppels kunnen geven..... Als het te erg wordt, zou ik de da even bellen
suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Inger m

Hoi,
Het klinkt idd wel als een luchtweginfectie (ik noem het zelf niet zo gauw 'verkouden' bij een vogel). Het beste kun je contact opnemen met een goede vogeldierenarts voor advies of een afspraak. Luchtweginfecties kunnen het beste snel bestreden worden, want kunnen best hardnekkig zijn.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.