5 mei 2025, 07:31:20

Help, is mijn valkje ziek???

Gestart door Patriciaxxx, 11 mei 2004, 17:13:40

« vorige - volgende »

Patriciaxxx

11 mei 2004, 17:13:40 Last Edit: 11 mei 2004, 17:31:27 by Patriciaxxx
Hai allemaal,

Ik ben Patricia en heb nu 3 weken mijn valkparkietje, hij heet Kiko en is nu 12 weken.
Hij is heel lief en kwam meteen vanaf de eerste dag al op mijn hand zitten en is totaal niet bang.
Sinds deze week komt hij ook uit zijn kooi en wandeld dan lekker heel de kamer door.
Toch maak ik me ongerust want als we er niet zijn en we komen thuis zit hij bol op zijn stokje of op de grond, pas als we er mee bezig zijn lijkt het of er niets mis met hem is.
Ik heb al vitamine druppels gehaald voor door zijn water en een antibiotica kuur bij de dierenarts omdat er naar mijn mening toch veel meer leven in zo'n beestje moet zitten???!!!
Weet iemand wat ik moet doen?

Groetjes Patricia,

Tara

Hoi Patricia,

je valkje is nog tamelijk jong, het kan normaal zijn dat ie nog wat zo zit .. Maar als ie echt ziek lijkt, dan kan je beter ff contact opnemen met dr. Feld, die weet erg veel over valkparkieten. Hij staat hier op de site bij 'Dierenarts' (hier links kijken)

Valkparkieten tonen niet snel dat ze ziek zijn, dus als ze dat vertonen ... Dan is het vaak wel ernstig.

Groetjes, Tara

Patriciaxxx

Hai Tara,

Dus ik hoef me niet ongerust te maken?
Ik ga de antibiotica kuur nog af maken en kijken of hij dan wat levendiger word.
Hij eet en drinkt namelijk wel goed en als ik er bij zit fluit hij en komt hij wel meteen naar me toe!
Het is alleen als we er niet zijn of hem even geen aandacht geven dan gaat hij in 'n bolletje zitten slapen.
Dus als we er een uur niks tegen zeggen blijft hij gewoon een uur lang stil zitten!
Zou dat komen omdat hij nog zo jong is en misschien uitgeput van het spelen ervoor?

Bedankt trouwens dat je me wilt helpen,

groetjes Patricia,

Tara

Hoi Patricia,

hoe slaapt ie? Op 1 poot? Da's een teken van gezondheid, ik zeg niet dat je je niet ongerust moet maken, maar je kan het wel in het oog houden. Maar heeft die dierenarts wel naar je valkje gekeken? Ik vind het namelijk raar dat je zo snel antibiotica hebt gekregen, terwijl je niet eens weet wat het is, dat kan ook vaak niet goed zijn ... Wat voor antibiotica heb je gekregen als ik vragen mag? Ik zou effe bellen naar Feld, je hoeft daarvoor nie te gaan, een telefoontje kan al veel verrichten :-).

Meestal zijn ze wel op die leeftijd speels, dus ... Maar ik bedoel, hij's nog jong, en je bent waarschijnlijk best veel met 'm bezig, dus kan het ook gewoon vermoeidheid zijn, ik heb hier nou een ook valkje die alle gezondheidssymptomen vertoont: slaapt op 1 poot, glanzend verenpak, eet en drinkt goed, beweegt goed, wast zichzelf goed ... Maar hij ziet er ook wat minder levendig uit als dat ie bij mij zit, en dus ga ik naar de dierenarts vandaag voor een onderzoek.

Beter voorkomen dan genezen!

Groetjes, Tara

Patriciaxxx

Waar kan ik het nummer van feld vinden?

Tara

Hoi,

hier, ik geef je de link:
http://www.valkparkiet.org/nl/files/dierenarts.htm

hij staat als eerstes vermeld :).

Groetjes, Tara

Patriciaxxx

Bedankt Tara,

Ik dokter Feld gebeld en hij belt me voor 7 uur terug, ik hoop met goed nieuws, even afwachten nog dus....

Groetjes Patricia,

Tara

Hoi Patricia,

heel goed hoor dat je hebt gebeld, ik wacht af :-). Ben heel benieuwd!

Groetjes, Tara

Patriciaxxx

Hai Tara,

Alles is voor niets geweest, Kiko is dood.
Gisteravond toen ik thuis kwam lag hij dood in de kooi...
Ik ben er echt kapot van, hij was er pas 3 weken maar hij was alles voor me.
Iedere minuut die ik vrij was was ik met hem bezig en nu staat er alleen nog een lege kooi........

Patricia,

Lique

Hoi Patricia,

Wat erg voor je zeg. Het was blijkbaar veel serieuzer als je dacht.
Ik hoop dat je wel besluit nog een valkje te nemen.

Veel sterkte toegewenst.

Patriciaxxx

Hai Tara,

Ja ik wil meteen een nieuw valkje.
Ik ben al aan het zoeken waar een jonge latino te koop is want die lege kooi kan ik echt niet tegen.
Weet jij misschien een goed adres, ik heb morgen vrij genomen om te gaan kijken en hopelijk vind ik er een die ik meteen mee kan nemen.
Ik wil wel zo jong mogelijk en het liefst met de hand gevoerd zodat hij gemakkelijk tam te maken is.

Groetjes Patricia

Speedy

Hoi Patricia,

Ik heb geen lutino, maar wel een witkop van 6 weken, die mag weg.
Het geslacht is niet zeker, dus mocht je niet kunnen slagen voor een Lutino, denk er maar over.
Ik woon in Almere.

Groetjes,
   Trudie

Patriciaxxx

Hai Trudi,

Bedankt voor je reactie, ik ben op zoek naar een valkje ja en in de eerste instantie dacht ik weer aan een lutino.
Misschien is het beter om een ander valkje te nemen.
Kun je me wat meer vertellen of kan ik je bellen om je wat vragen te stellen en eventueel met je af te spreken?

Speedy

Hoi Patricia,

http://www.valkparkiet.com/cgi-bin/forum/yabb/YaBB.pl?board=aankoop;action=display;num=1084097370

Dit is het valkje wat ik nog heb zitten.
Ik ga zo naar mijn werk dus ben er pas vanavond weer.
Het is niet zeker of het een man of een pop is, maar waarschijnlijk een pop.

Alles over mij en de valkjes kun je lezen onder "Villa Fladderhof" en "Speedy" (bij verhalen)

Groetjes,
  Trudie

Marianne

Hoi Patricia,

Sterkte met het verlies van Kiko.
Veel succes met het kiezen van een nieuw valkje en die zal zeker het verdriet een beetje dragelijker kunnen maken.
Je hebt je best gedaan.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!