7 mei 2025, 18:24:05

Malaia toch niet ziek he

Gestart door Tara, 9 mei 2004, 22:07:11

« vorige - volgende »

Tara

Hoi allemaal,

ik merkte net iets superstom op he :(, het kan ook nooit lang goed gaan hier :(. Malaia ziet er niet superlekker uit vind ik :(. Toen ik net eten gaf aan de valkjes at ie wel goed en dronk ie ook goed, maar toen deed ie wel wat vreemd, zijn vrouwtje Tequila at nog dus bleef ie nog wat op de bodem zitten van de volière (er staat een schaal op de bodem van de volière voor o.a. de kwartels waar de valkjes ook van eten) en sommige eten uit de hangende eetbakjes, het is al te zien, maar ok, sommige aten dus van uit die schaal en Tequila at nog en Malaia ging helemaal naar een hoekje van de volière en zat tamelijk bol, toen Tequila verder ging broeden volgde ie haar, en toen ging ie op een stok zitten, op 2 poten :(. Ik hoop dat ie vanavond als ie gaat slapen op 1 pootje zal slapen want ik ben er heel niet gerust in, ik heb 'm dan daarnet ff gepakt en bij mij was ie heel levendig en zag ie er nie ziek uit, maar zodra ie weer de volière in zat gelijk weer op die stok en opgezette veren en op 2 poten, hij ziet er wel uitgeput uit in ieder geval, ik hoop dat het niks ernstigs is ofzo, ik kan in ieder geval niet bedenken waarvan hij opeens ziek zou zijn gekomen, ze zijn allemaal kerngezond nu, zou het misschien zijn van te broeden? Ik hoop dat 'm niks overkomt want velen hier weten wat Malaia voor me betekent :(.

Alvast bedankt voor een reactie.

Groetjes, Tara :(

Inger m

Hoi Tara,
Goed in de gaten houden en ontlasting even nakijken of het afwijkend is. als hij zo blijft klinkt het idd of hij ziek is, dan direct apart zetten, lamp erboven, glucose en DA.

De vogel verbergt ziekte zolang mogelijk, als je ze vastpakt zullen ze vaak heel levendig overkomen. Het gaat erom hoe hij er in de voliere bijzit en of zijngedrag is verandert tov de dag(en) ervoor.

Succes!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Tara

Hoi Inger,

de ontlasting is nog perfect ... Ik ga het zeker in de gaten houden, niks mag hem overkomen, als hij ziek is word ik het ook, ik voel het al :(. Ik hoop echt dat ik gewoon overbezorgd ben :(.

Inger m

Hoi Tara,
Je kent hem zelf het beste, wees niet overbezorgd! Maar bij dit soort gedragsveranderingen wel goed in de gaten houden en snel ingrijpen!

Ik hoop dat er niks aan de hand is!

Sterkte!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Tara

Hoi Inger,

jah, hij broedt nu in ieder geval ... Verder zit hij altijd wel wat bollig, dus daar maak ik me niet meteen zorgen over, maar het is gewoon, ik weet niet, hij zat echt te bollig daarnet, ik hoop dat er niks aan de hand is, misschien is het gewoon wat uitputting van te broeden, hij's tenslotte een mannetje van 2003 ...

Groetjes, Tara

Paul

Hoi Tara,

Broeden is best inspannend voor een valkje dus misschien dat ie daar wat vermoeider door is en zeker omdat het zijn eerste nestje is.
Maar houd Malaia zeker heel goed in de gaten nu want beter bezorgd om niks dan te laat vind ik.
Het is dus heel goed dat je zo op hem let.
Ik weet niet of ze bij jou vitamines door het water krijgen maar zeker als ze broeden kunnen ze wel wat extra gebruiken.
Ik hoop in elk geval dat het niet erg is en loos alarm.

Groetjes, Paul

Stijn dc

hoi

ik weet nief of ie ziek is, maar maak je niet te veel zorgen, je moet waakzaam zijn, maar jij mag toch niet ziek worden.

ik heb ook een valkje dat wat bol zit, en op de bodem van de voliere zit. ik heb haar net apart gezet met een lamp erboven.

SDC:D

Tara

Hoi Stijn,

je zegt dat ik niet ziek mag worden ... Ik ben net naar de dokter moeten gaan, misschien wat offtopic, maar ik heb een blaasontsteking opgedaan ... Ik ga Malaia zeker goed in het oog houden, hij gaat gewoon bovenop ...

Groetjes, Tara

Annouschka

Hoi,

hopelijk zie je spoken want het is niet leuk als je valkje ziek is, dat ondervind ik ook hoor.
Hou haar gewoon goed in de gaten en geef haar wat druivesuiker of vitaminedruppels in het drinkwater, dat kan nooit geen kwaad hoor maar let op met een lamp, Solo hier kreeg het benauwd met 24°C. Dus goed in de gaten houden.

Hou ons op de hoogte he.

Groetjes
Annouschka

Tara

Hoi Annouschka,

ik kan 'm niet zomaar weghalen nu, want hij heeft ook een nestje met zijn popje en al 2 bevruchte eitjes en ik kan niet alles aan Tequila overlaten, morgen ben ik misschien nog thuis en dan neem ik 'm ff bij me, want bij me ziet ie er kipgezond uit, alleen als ie niet bij me is niet, ik zie het wel morgen in ieder geval, misschien was ie gewoon moe, ik hoop het zo he :(. Ik ga in ieder geval morgen druivensuiker kopen.

Groetjes, Tara ...

Tara

Hoi allemaal,

toen ik net nog ff Malaia op m'n vinger nam, liet hij plots een poepje vallen op de grond wat heel goed bleek te zijn, ik hoop dat ik toch wat te bezorgd ben, maar ik hou het morgen zeker supergoed in de gaten.

Groetjes, Tara

Tara

Hoi allemaal,

jah Paul, ik heb wel vitamines maar ik deed die er niet altijd in, want ik ben nogal onzelfzeker, maar heb het nou eens gedaan, dus gelijk water ververst en de vitamines erin. In ieder geval, de eerste die kwam drinken was Malaia :-). Ik heb 'm zo'n halfuurtje in de gaten gehouden, toen ik toekwam aan de volière broedde ie, toen ik weer eten gaf aan de vogels kwam ie eten en dan drinken, toen ververste ik het drinkwater met de druppels vitamine erin, en toen kwam ie nog eens drinken. Hij wast zich goed, het borstbeen steekt niet naar voor, hij beweegt goed, het verenpak is glans ...

Hij lijkt wel goed, misschien was ik te overbezorgd dat iets met 'm gebeurt, maar ik ga waarschijnlijk toch vandaag naar de dierenarts, beter te vroeg dan te laat, al is het maar voor een onderzoekje.

Groetjes, Tara

Stijn dc

hoi

ik hoop dat ghet goed gaat bij de DA, het is wel niet echt bevorderlijk nu ie een nestje heeft, maarja, beter voorkomen dan genezen.

ik denk toch dat die blaasontsteking louter toevallig is.

SDc:D

Tara

Hoi allemaal,

ik heb een afspraak voor morgen, ik moet om 6 uur gaan en ze zal Malaia ff onderzoeken. Jullie horen het dan nog :-).

Groetjes, Tara

Stijn dc

hoi

hopelijk is het niets, en zet ie zen nestje voort na je bezoek.

SDC:D