6 mei 2025, 14:37:39

Bang

Gestart door kuijt2, 20 mei 2004, 16:08:22

« vorige - volgende »

kuijt2

hallo,
sinds dat de buren zijn verhuisd en er is geboord ( wat eigenlijk niet om aan te horen zo hard) is mijn vogel helemaal van streek!
als wij in de buurt komen vliegt hij bang weer weg wat vroeger heel anders was we konden hem aaien maar nu doet hij of we spoken zijn.
Even voor op Hij gaat nu steeds naar de grote spiegel in de kamer het lijkt zijn thuisbasis wel en vroeger was dat niet zo!
Kan u mij en mijn vogel helpen?
Groetjes Tom  8) :-[ :-[ :-[ :-[ :-[

Bianca

Ik denk dat je gewoon de vertrouwens band weer moet gaan aantrekken.
Geduld en veel aandacht, ook in de kooi.
Mischien hebben andere mensen meer tips voor je, maar zo zou ik het doen.
groetjes Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Paul

Hoi Tom,

Hoe oud is jullie valkparkietje?
Als ie supertam is zal ie niet echt in een keer wild worden.
Het kan bijvoorbeeld ook zijn dat ie een beetje van slag is omdat het broedseizoen er is.
Zeker omdat je zegt dat ie veel bij de spiegel zit.
Zit ie dan ook voor de spiegel en maakt rare geluiden?
Zit ie ook op de bodem van de kooi in een hoekje en gooit alles op de bodem aan de kant met zijn snavel?
Als ie dat soort dingen doet is ie gewoon tijdelijk in een broedstemming.
Is het een mannetje of een vrouwtje?
Als het een vrouwtje is kan ze ook een ei gaan leggen en dat is ook ineens een hele verandering in het gedrag.

Groetjes, Paul

suus

Hallo,
Toen wij zelf lekkage hadden, en er geboord moest worden, waren onze valkjes ook van slag. Met gewoon rustig blijven benaderen en veel aandacht geven zijn ze er goed door heen gekomen. Hopelijk is je valkje snel weer de oude.... (p.s. ze zijn in iedergeval niet ziek toch? omdat dit onderwerp bij ziek staat??? Maar let wel op dat ze niet te veel stof binnen krijgen anders worden ze wel ziek (die van ons ook)!!)
groetjes suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico