10 mei 2025, 22:15:19

broeden

Gestart door lilian geense, 4 mei 2004, 20:20:29

« vorige - volgende »

lilian geense

5 mei 2004, 17:55:06 #15 Last Edit: 5 mei 2004, 18:32:20 by Angelique
hai tara hier ben ik weer proberen of ik foto s van de schaal kan sturen

Tara

Hoi Lilian,

vaak eten ze dat op hoor, dus maak je daar geen zorgen om. In ieder geval wat superleuk zeg dat je een jonkie hebt!! Kleur dons? Oogjes? Ooh ben zo benieuwd hahah! Ben ook benieuwd naar de foto's!

Groetjes, Tara

Stijn dc

hoi

leuk dat je een jonkie hebt zeg. Hopelijk komt er nog eentje uit. veel succes.

SDC:D

Tara

Hoi Lilian,

ben benieuwd of je de foto kan sturen, het is de bedoeling je foto te verkleinen en dan up te loaden en dan moet je die in de plaats van URL zetten, je hebt dat niet gedaan zie ik.

Als het niet lukt mag je altijd de foto's naar mij opsturen en dan verklein ik ze wel voor je en plaats ik ze op het forum :-).

Ben benieuwd!

Groetjes, Tara

lilian geense

hallo tara, ik heb gekeken en hij of zij heeft geel dons hartstikke lief hoor maar ik kan er moeilijk bij om foto s te maken want vader blijft erop zitten, hoe doen jullie dat dan en ik ben ook erg voorzichtig omdat er nog een eitje ligt  

Tara

Hoi Lilian,

om een foto te maken haal ik altijd het jonkie er uit dan, snel een foto, en dan even het jonkie weer bij papa lief, ik aai dan altijd eens Samoerai of Elmo, ze hebben dat graag en appreciëren het ook, verder zijn ze ook niet tam en zitten ze in een buitenvolière, maar ik heb een gang aan de volière wat het wel makkelijker maakt om tocht te voorkomen.

Groetjes Tara

Mandy

Gefeliciteerd met het jonkie! ;D

Het zou ook kunnen dat het andere eischaaltje ergens tussen het zaagsel ligt. Ik heb het hier eigenlijk nooit meegemaakt dat ze de eischaal opaten. ::)

Wat voor mutaties zijn de ouders eigenlijk? :)

Ik kan hier altijd alle valken van de eieren halen. Ik pak ze er altijd rustig van af en ze zijn bijna allemaal wild. En ik word ik zelden gebeten. Ik gebruik dus ook geen handschoen. ;)

Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

lilian

hallo mandy,
de mutaties zijn gepareld en grijs en ik ga ook proberen vader zo van het nestje te pakken bedankt voor de tip zodra ik door heb hoe het moet om foto s bij te sluiten zet ik vader moerder en king erop.
groetjes lilian

Marianne

Hoi Lilian,

Gefeliciteerd met je eerste jonkie.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

werty

ik heb zins zaterdag het eerste jong uit het ei en zondag was er de tweede er liggen nu nog twee eieren ik weet niet of die bevrucht zijn hoe lang moet ik die laten liggen

Tara

6 mei 2004, 02:12:32 #25 Last Edit: 6 mei 2004, 02:22:52 by tara_dewulf
Hoi Werty,

je zou eens met een lampje kunnen kijken of de eitjes bevrucht zijn of niet. Je merkt het zo, bij bevruchte eitjes zul je over 2 / 3 van het eitje op hun leeftijd nou een donker lichaampje zien net, onbevrucht zul je de dooier zien.

Als ze onbevrucht zijn kun je ze gewoon weghalen na een paar dagen, ze hebben toch hun doel bereikt, maar eerst zeker weten dat ze onbevrucht zijn he ;-).

Groetjes, Tara

Marianne

Hoi Werty,

Je kan de eitjes ook gewoon nog even laten liggen.
Je kleintjes hebben dan een beetje steun aan en warmte van de eitjes.
Na een paar dagen kunnen ze hun koppie zelf omhoog houden en dan zou je ze weg kunnen halen.
Maar niet te snel hoor, misschien zit er nog een verrassing in...dus even met een lampje kijken of ze bevrucht zijn.

Succes.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

werty

het is  niet erg om de vogels te storen ze zijn namelijk niet tam
dus ik laat ze zoveel mogelijk met rust maar om bij de eitjes te komen moet ik er een vogel af halen levert dit geen problemen op?

Tara

Hoi Werty,

nee hoor, zeker niet als ze tam zijn, hier doe ik het ook vaak hoor, ze gaan dan gewoon weer broeden. Wat ik bij Samoerai deed was de eitjes weer 'aangeven'. Hij had ze dan met zijn bekje vast en rolde ze weer onder zijn buikje :-).

Groetjes, Tara

Tara

6 mei 2004, 13:40:50 #29 Last Edit: 6 mei 2004, 13:41:32 by tara_dewulf
Hoi Lilian,

ik heb je foto's goed ontvangen hoor, het maakt niet uit dat ze zo vaag zijn, is het met flits of zonder flits gedaan?

In ieder geval, hier komen ze :-).

In ieder geval, het is een schatje en ie ziet er goed uit :-).

Groetjes, Tara