9 mei 2025, 21:39:22

Malaia toch niet ziek he

Gestart door Tara, 9 mei 2004, 22:07:11

« vorige - volgende »

Tara

Hoi Stijn,

volgens mij doe ik met mijn vogels wat mij het beste lijkt? Jij hebt geen tamme valk, ik wél, en ik weet het wanneer ie er niet zo best uitziet, en dan moet hij gwn wat rusten! Ik geef veel om mijn valkjes, jij ziet ze anders, dat had ik momenteel al door, maar hier gaat Malaia's gezondheid boven zijn nestje!

En hoe weet jij dat vogels niet kunnen praten? Misschien gek, maar zij hebben een vogeltaaltje, zoals wij 'praten'. Daar geloof ik echt in hoor, je hoort het soms :P

Praten = communiceren, dus wat is het verschil hier!

Groetjes, Tara

Inger m

Hoi Tara,
Ik hoop voor je dat Malaia er weer bovenop komt, maar ik begrijp de hele discussie niet helemaal...Broedt hij de hele dag? En Tequila niet? Dan klopt het niet helemaal. Het lijkt me als hij idd ziek is, dat dit niet alleen door het broeden komt.

Vogels comminiceren idd onderling en hebben bepaalde kreten die voor andere vogels een bepaalde betekenis hebben, zoals zang (territoriumafbakening en vrouwtjes lokken) en alarmkreten en nog veel meer, maar ik denk niet dat het vergelijkbaar is met ons taalgebruik met woorden. Maar ze kunnen elkaar met geluiden duidelijk maken wat ze willen.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Tara

Hoi Inger,

ik vergelijk het ook niet met ons taalgebruik hoor :).

Jah, hij broedt echt superveel, soms gaat Tequila heel even broeden, maar na een minuut of 5 - 10 is het weer aan Malaia, wel broedt zij 's avonds soms, maar ik zag dat Malaia gisterennacht broedde ... Gelukkig is ie wel aan de betere kant, maar toch vind ik het helemaal niet eerlijk tegenover Malaia!

Joyce28

gelukkig gaat het met Malaia de goede kant op :)
iedereen doet het op zijn eigen manier,waar hij/zij zich het prettigst bij voelt

wanneer zouden de eitjes uitkomen en wat verwacht je voor mutatie?zowiezo witmasker he aan Malaia te zien :)

Tara

Hoi hoi,

Nou, eigelijk zal ik alleen maar cinnamon geparelde jongen krijgen, maar de kans is er natuurlijk dat onze Tequila split is voor witmasker, waarbij ik dan cinnamon geparelde witkop mannen én poppen kan krijgen, maar zoniet worden ze alleen maar cinnamon gepareld en dat lijkt me toch ook fijn, de vrouwtjes zouden zowiezo split zijn voor witkop wat dan ook weer goed kan zijn voor volgend jaar met eigen kweek te zetten met een witkop mannetje :).

Ik zou moeten kijken wanneer het eerste eitje gelegd is, ik ben het niet zo zeker meer, het is in ieder geval al meer dan 10 dagen oud ... Ik denk dat het eerste jong bij Malaia er niet volgende week is, maar de week erachter, in het begin, wat gaat dat snel!

Groetjes, Tara

Inger m

Hoi Tara,
Das een slim popje...laat gewoon alles aan haar man over. Malaia is veel te goed. Ik ben benieuwd hoe de uiteindelijke jongen eruit gaan zien!

Succes!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Tara

Hoi,

het eerste eitje is van 4 mei, mijn schatting zal dus ongeveer goed zijn. Ja, slim is ze zeker, zij kan lekker veel eten ... Maar Malaia heeft echt veel over hoor voor haar :D.

Groetjes, Tara

Patriciaxxx

Hai Tara,

Hoe is het met Malaia?

Tara

Hoi Patricia,

alles gaat goed met Malaia tot nu toe, het zal maar van korte duur zijn geweest denk ik. Hij broedt nou momenteel weer (zucht) maarja, als ie geen zin meer heeft gaat ie eruit, en gaat Tequila broeden, hij doet het vast wel vrijwillig hahah.

Toen ik 'm laatst zag slapen, sliep ie nog altijd op 1 pootje, hij zit ook niet echt meer zo bol, het zal vast maar voor een korte duur zijn geweest, maar toen ik 'm enkele dagen geleden zag poepen, en ik zag dat het diarree was, maakte ik me toch zorgen :o. Misschien door de verandering van eivoer ofzo, want ook dàt was van korte duur.

Groetjes, Tara