9 augustus 2025, 18:10:31

2e ronde 2004

Gestart door Mandy, 4 mei 2004, 01:44:04

« vorige - volgende »

Mandy

10 september 2004, 06:48:49 #615 Last Edit: 10 september 2004, 06:51:26 by Mandy
Misty is aangekomen tot een mooiere 68 gram. :)

En de oudste snotparel weegt nu 82 gram :), maar de jongste weegt nu 48 gram. :(

Maar deze gewichten zijn natuurlijk ook maar momentopnamen. ::)

De lutino's had ik inderdaad goed ingeschat. De oudste weegt 54 en de jongste 60, toch verrassend want ik had het juist andersom verwacht, dit zijn ze;

En dit is de geplukte parel;

Hij wordt nog goed gevoerd en zit er redelijk bij, maar z'n broer is nu uitgevlogen;

dus ik ben bang dat hij, nu hij alleen zit, en Theo&Thea er niet meer bij zitten en het slechter weer gaat worden hij het niet gaat redden. :-/
Een optie is om de opening van de buitenkooien naar het nachthok via het binnenkooitje te openen, maar dan kunnen Ot&Sien ook via daar naar buiten en de lutino's weer gaan verwaarlozen... Ik kijk het even aan... ::)

Het bontje gaat trouwens ook naar Zandvoort, naar een broertje, dat wildkleurtje dat bij die 2 lutino's zat. Dat was een ei van Pico&Bello uitgebroed en verzorgt door Ot&Sien en dit bontje door Theo&Thea, om het makkelijk te houden... :D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Anita1

mandy ga je het geplukte valkje niet hadopfok voeren dan? ik vind het een mooi valkje.ondanks dat hij kaal is.maar als je hem binnen zet en handopfok voer geeft groeit ook alles weer mooi aan.of heb je daar geen tijd voor? knuff anita ;)

Mandy

10 september 2004, 22:23:46 #617 Last Edit: 11 september 2004, 16:47:43 by Mandy
Na de ellende met Switch ben ik geestelijk niet meer in staat om dat te doen, wel kan ik bijvoeren, maar dat is niet nodig, want hij heeft een lekker gevuld kropje, ik maak me dus meer zorgen om de kou, dat hij daar alleen zit in dat blok. :-/

En vanochtend schrok ik me rot, want ik was Sien kwijt?! :o
Ze zat niet in de kooi, alleen Ot en de 2 lutino's! ::)
Ze had blijkbaar het deurtje naar de buitenkooien open kunnen duwen (haakje was eraf) maar kon er nadien niet meer terug in, want ze zat dus buiten! 8)
Sien heeft mijn gedachten gelezen denk want nu laat ik dat deurtje dus maar open en kunnen de valken van de buitenkooien naar het binnenkooitje. Ze gingen wel allemaal gelijk neuzen en rond kijken, wat zijn het toch nieuwsgierige deugnieten! :P

Paul

Hoi Mandy,

Dat was wel schrikken zeker dat je Sien kwijt was.
Maar gelukkig kon ze niet echt ontsnappen dus.
Het lijkt wel of je een kwekerij met gieren begonnen bent  :D
Eigenlijk is het niet om te lachen maar ik weet zelf hoe rot het is vorig jaar had ik geen nest zonder plukken.
Ik vind het wel ongelovelijk een valkje van 48 gram dat is echt veels te licht.
Ik schrik al als ze onder de 80 gram komen hier.
Hopenlijk komt ie toch snel aan en raakt weer op een normaal gewicht.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je geschrokken bent van dat met de hand voeren maar je hebt alles toch goed gedaan en het is ook niet door jou dat ie het niet gehaald heeft want je hebt echt alles gedaan om ze te helpen.
En dat doet toch iets met je als een valkje dan ineens dood gaat :-(
Ik vind het ook altijd een afweging als er geplukt word en liever laat ik ze iets geplukt dan dat ik ze zelf moet voeren.
Die veertjes groeien wel weer terug zogauw als ze zelfstandig zijn dan laten ze het plukken ook vaak niet meer toe van de ouders.
In elk geval sterkte met alle zieke valkjes.

Groetjes, Paul

Mandy

14 september 2004, 03:44:07 #619 Last Edit: 14 september 2004, 03:45:36 by Mandy
Even een update;

Waar ik bang voor was is gebeurd, Theo&Thea kijken niet meer naar dat jonkie om en nu het buiten zo guur is en ze er ook binnen niet naar om keken zit hij nu in een bakje onder de warmtelamp in de garage. Ik voer 'm nu met pap maar hou dus letterlijk en geestelijk afstand zo. Misschien dat hij het redt en misschien ook niet... ::)

Met de lutino's gaat het nog steeds allemaal hetzelfde alleen die jongste doet het beter en daar zie je nu ook duidelijk veertjes terug groeien, bij de oudste en lichtste niet, dus ik betwijfel of die het gaat redden... :-/

Het uitgevlogen bontje doet het goed, wordt wel gevoerd en eet ook zelf, dus die gaat van de week naar binnen. :)

Dan komt hij bij Misty die nu ook binnen zit. Ik heb ze nog wel iedere middag terug gezet om bijgevoerd te worden omdat ze zelf nog niet voldoende eet, maar ze eet nu tenminste al wat zelf! ;)

De 2 pleegparels in de garage doen het redelijk, het gesnotter is minder geworden en de oudste doet het duidelijk beter, ook is hij lekker tam en komt graag bij je zitten, ik hoop zo dat hij het redt en ik 'm een goed thuis kan geven... ::)

En de albino man in de garage zit er nu al een week en is wat rustiger geworden, behalve als ik de eet-en drinkbak ververs, dan is het paniek. Hij doet het verder goed, poept goed en vertoont geen vreemde dingen. :)

De valken buiten kunnen inmiddels weer lekker van de hele volière genieten want alle deurtjes staan open en dat was wel heel leuk om te zien, want jongen van begin dit jaar hadden die buitenkooien nog nooit gezien natuurlijk, dus het was erg grappig om te zien hoe nieuwsgierig ze die nieuwe omgeving gingen verkennen. :P

Ik heb dat ook expres gedaan zodat ze niet teveel gaan stressen als we binnenkort die buitenkooien aan gaan passen, want als ze dan ineens naar vreemde kooien moeten en ze horen en zien ons rommelen dan kan dat veel stress geven.
En als over een paar weken alles in orde is dan kan die albino man ook rustig aan zijn nieuwe omgeving wennen zonder dat we daar nog moeten rommelen. ;)

En zondag heeft iemand nog een geparelde pop van Fred&Wilma gekocht en deze week komen er nog mensen naar Theo&Thea kijken en als dat bontje goed zelf eet kunnen ze weg.  :)
Verder heb ik nog wat winkels gebeld voor de andere jongen maar overal zit het vol en hebben ze niets nodig. :-/

En binnenkort komt Bianca nog om het bont geparelde popje van Pino. :)

Karin

Hoi Mandy,

Heb je ze wel eens op vogelarena gezet ? Je moet wel 1 keer per jaar 5 euro betalen geloof ik, maar dan kun je advertenties zetten. Er zitten een heleboel kwekers op en wordt druk bezocht.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Job

Mandy,

Heb je foto's van die snot geparelden. Ik ben wel eens benieuwd, hoe zij er ondertussen uit zien.

Mandy

19 september 2004, 01:34:15 #622 Last Edit: 19 september 2004, 03:03:50 by Mandy
Hoi Evi,

Ik zie je berichtje nu pas, hoe is het met Job en het nieuwe valkje, je albino?

Ik kan helaas maar 1 foto laten zien, want de jongste heb ik vandaag door mijn vader uit zijn lijden laten verlossen... :'(
Er zat geen verbetering in, sterker nog, hij was nog meer afgevallen, hij woog nu nog maar 40 gram (8-9 nog 46 gram)! :o
En toch volhouden hé, tis zonde, ik had er zo mee te doen, iedere dag moest ik ook de neusgaatjes openen van de vastgekoekte snot, dit was ws het beste... :-/

De andere doet het een stuk beter, die weegt nog steeds 82 gram en eet en drinkt goed en poept goed, ook heeft die een schone neus en niest niet, alleen hoor je 'm af en toe benauwd ademen en onder z'n kopje zie je 'm ook ademen, lijkt de krop wel, is geen gewone borstademhaling, dus hopelijk trekt dat nog bij, voorlopig krijgt hij nog steeds Baytril.  ::)

Hij is trouwens ook de enige, de kuur buiten is al een poos klaar en daar zijn gelukkig ook geen problemen, afkloppen! ;)

Maar dit is t'em;

En met de papparel, zo noem ik 'm maar ff, gaat het ook goed;

Deze foto is van 15-9 en hij zit er niet uit voor een valk van 5 weken, maar goed, hopelijk knapt hij nog op. Hij eet en poept verder goed en is verder volkomen normaal. Hij staat op de kooi van de pleegparel en onder de warmtelamp. 8)

En met de jongste lutino gaat het een stuk beter, daar komen al volop nieuwe veertjes terug en ze eet zelf ook steeds beter, maar de oudste doet het wat minder, die slaapt veel en eet weinig... :-/

En vandaag is Misty naar Joyce gegaan en is het bont geparelde valkje van Theo&Thea, een pleegjong want de echte ouders zijn Pico&Bello (was een bewaard en overgelegd ei), naar binnen gegaan;

Deze is dinsdag 6 weken en gaat ip zaterdag weg mits tie zelf goed eet. Hij gaat naar een jongen in Zandvoort, die heeft een poosje geleden al een wildkleurtje van Pico&Bello gehaald (die zat toen bij Ot&Sien als pleegjong, was ook een bewaard en overgelegd ei).
Volgens het schema zou dit een man moeten zijn (en gaat hij helaas zijn parels verliezen), dus dan heeft hij dadelijk 2 broers of een broer/zus. :)

En donderdag heeft Bianca de bont geparelde pop van Pino&Pipo opgehaald om die volgend jaar te koppelen aan het enigste bonte jong van Rembo&Rembo, ben benieuwd. :P

Verder heb ik vandaag eindelijk een dierenwinkel gevonden die plek had voor wat valkjes.
De 3 wildkleurtjes van Theo&Thea uit de 2e ronde zijn er heen gegaan en een geparelde man van Pico&Bello en een geparelde pop van Fred&Wilma.
Ik heb alleen nog een geparelde witmasker man van Pico&Bello te koop.
Het is nu gelukkig wat rustiger in de volière want het zat echt te vol, er moesten er echt weg.
En van de week worden Theo&Thea opgehaald door een kweekster uit de buurt. Die worden volgend jaar ingezet als pleegkoppel voor de eitjes van een geelwang koppel.

En ergens na de TT en vóór de kweek van 2005 komt een wildkleur man van Theo&Thea, een geparelde pop split fallow van Fred&Wilma en een geparelde witmasker pop van Jut&Jul te koop.
En dan heb ik nog mijn 9 koppels over. :)

Bianca

Hey mandy,
Ik wilde je ff laten weten dat alles goed gaat met de kleine pop, ze vind het maar niks in zo'n klein kooitje, maar het is maar voor even.

Vandaag was het zulk lekker weer en ik was lekker in de voliere bezig, toen heb ik haar ook even lekker buiten gezet, ze vond het heerlijk!
Is het jou wel 's opgevallen dat ze nog een beetje onhandig is?
Ik heb zo gelachen, ze wilde van het ene op het andere stokje springen maar belande ernaast  en 1 pootje schoot in het waterbakje :D

Morgen ga ik een wormenkuur kopen, ik heb er wel 1 maar dat flesje vond ik echt super onhandig! dat zijn druppels voor in het water, maar hij druppelt niet pfffffffffffft
Nu dus op zoek naar een middel wat ik zo in de snavel kan inbrengen, maar wat ook door het water kan, was niet van plan om volgende keer alle vogels te vangen om ze te ontwormen.

Zo ik denk dat ik er nu wel ben met m'n verhaal ;D

Ik hou je op de hoogte!

ps:babi de geparelde witmasker is nog niet verkocht.
Groetjes Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Paul

Hoi Mandy,

Jammer dat je dat ene kleintje uit zijn lijden moest verlossen maar 40 gram is echt niet normaal dat die nog leefde was een wonder.
En alleen maar achteruit gaan in dit geval dan is dit gewoon het beste voor hem geweest anders heeft ie alleen maar pijn :-(
Ook he je weer een paar foto's van een paar super mooie valkjes neergezet dus dat gaat weer de goeie kant op :-)
Hopenlijk blijft alles nu gezond verder en ben je nu van alle problemen af.

Groetjes, Paul

Joyce28

aiii 40 gram :-/ wat zielig he
Ik hoop dat je de laatsten ook snel een huisje krijgen,en dan is het rust in de tent :)
mooie foto's weer :-*

Mandy

20 september 2004, 21:35:22 #626 Last Edit: 21 september 2004, 00:47:14 by Mandy
Met de lutino's gaat het slechter, ze zijn afgevallen ipv aangekomen. De oudste woog 60 en nu maar 56 gram en de jongste woog 54 en nu nog maar 48 gram! :o :(
Ik zie het dus somber in voor ze. ::)

Ik heb ze nu ook maar in de garage gezet in een TT-kooi. Het herfstweer buiten doet ze geen goed en ik heb geprobeerd ze dwangpap te geven maar ik krijg er niets in. Ze aten al wel zelf in de volière maar wilde ook nog bijgevoerd worden en dat deden Ot&Sien eerst nog wel af en toe maar nu ook niet meer. :-/

Misschien dat ze last hebben van wormen, zou kunnen, want daar vallen ze van af. Ik zal ze dus ontwormen en ik hoop dat ze daarna misschien nog opknappen...

Het papvalkje doet het prima. ;)

En de pleegparel doet het ook goed, hij zat vanmiddag lekker te fluiten en wordt steeds aanhankelijker. Iedere keer dat ik de garage in kom wordt ie onrustig en wil eruit en bij me zitten. :)

En het valkje binnen doet het ook goed. Alleen is hij overdag nog wat onrustig als tie Theo&Thea hoort. Maar hij eet zelf en 's avonds als tie eruit is vind ie het wel fijn om gekroeld te worden. :P

Ook de albino in de garage doet het verder goed en ontworm ik mee, dan kan die van het weekend na 3 weken quarantaine bij de rest. Want vh weekend moet er een andere valk in die kooi die ik bij die kweker in Belgie ga halen, een lutino man split bont voor Rembo. ;)

En met de buitenvalken gaat het verder prima, ze zijn allemaal aan het bekomen van de kweek en zitten wat in de rui. Af en toe hoor ik eens een normale nies maar ze zitten er verder allemaal goed bij en de poepjes zijn ook niet vreemd.
Ik zal ze van de week ook ontwormen en nadien alle kooien weer schoon maken. :)

We hebben vorige week nog bij de buitenkooien platen aan de achterkant gemaakt, tegen de muizen ivm overlast bij de buurman. En nu wacht ik nog op een houten plank via via om het enige stukje dak dicht te maken waar nu nog plastic op zit,dan kan de vloer egaal gemaakt worden met beton en dan wacht ik nog via via op lexaanplaten voor de buitenkooien om wind en regen te houden. 8)

En Bianca, ik heb hier alleen nog een neef van Babi te koop en ben er ook nog niet vanaf, ook een geparelde witmasker man. Hij had zaterdag ook naar die winkel gekund, maar 9 euro vond ik wel erg weing... Normaal vraag ik er 32,50 voor en ben nu ook gezakt naar 25 euro, mijn bodemprijs is 20 euro. ::)

boezempje

hai mandy

dat het met de lutino's minder gaat zeg jeetje we hopen maar dat ze het maar halen maar ze wegen inderdaad erg weinig,
en zo te horen gaat het met de rest wel goed nou dat wet ook tijdt he,
succes met de lutino's verder ik hoop dat ze het redden

gr essie

Mandy

27 september 2004, 05:37:45 #628 Last Edit: 27 september 2004, 05:40:51 by Mandy
Sowéé, ik was mijn dagboek al kwijt, die stond al op de 2e pagina, zal maar gauw weer eens wat schrijven dan! ;D

Eerst het leuke;
Ik heb mezelf onverwachts een koppel geelwangen kado gedaan! :P
Ik ging eigenlijk naar die kweker in België voor alleen een nieuw mannetje voor Rembo.
Ik wilde een man waaruit ik met haar bont en lutino kan kweken.
Hij had een jonge lutino die pas uitgevlogen was, maar ook een bonte witmasker split ino die al een maand of 4-5 was, dus ja, mijn keus was niet zo moeilijk, hoe ouder hoe beter, en bonte witmaskers vind ik mooier dan lutino's. :)

Maar hij had dus ook een prachtige bonte cinnamon geparelde geelwang pop van '04 (rechts) en een bont geparelde man split geelwang van '03 (links). En hij maakte er een mooie deal van, dus ik ben gezwicht... :D
Maar wat wil je;

Ze zitten dus al wel in de volière maar los van de rest. Ze zitten in de achterste buitenkooi met gesloten deur, dus wel in elkaars luchtruim maar niet bij elkaars poepjes.
Ik heb gewoonweg geen kooitjes meer over om ze apart in te zetten. En die in de garage zitten zijn daar natuurlijk al omdat ze niet helemaal in orde zijn. Met de valken buiten gaat het prima, dus ik durf dat risico wel aan. Ze blijven tot 8 oktober apart van de rest en dan komen ze bij elkaar, maar dat is ook omdat we dan een weekendje weg gaan en ik de verzorger niet wil belasten met extra voer en drinkbakken. :-/

De albino man zit sinds dit weekend, na 3 weken in de garage, bij de rest, foto volgt nog. ;)

Ik was het al wel van plan, om geelwangen te nemen, maar dan voor volgend jaar ofzo. Alleen moet ik nu wel een koppel weg doen, want het maximum ivm de ruimte is echt 9 koppels ook al gaat dit koppel hun eigen jongen niet groot brengen.
En ik moest een keuze maken en het zijn Pico&Bello geworden. Puur omdat ik de andere koppels liever hou, hun staan onderaan mijn lijstje, tja, je moet wat hé...
Dus die staan nu te koop voor 60 euro, als er geïnteresseerden zijn hoor ik het wel. ;)

En met de papparel is alles stabiel  :) , de pleegparel is wat meer gaan snotteren en is ook wat afgevallen, van 82 naar 76 gram. :-/
De oudste lutino gaat achteruit, van 48 naar 46 gram. :( Ook zit die er vaak niet lekker bij, ik kijk deze week nog aan hoe het gaat, en anders moet ik mijn vaders hulp weer vragen om ze uit d'r lijden te verlossen... :'(
Maar de jongste lutino gaat duidelijk vooruit, die is van 56 naar 70 gram gegaan en eet, drinkt en poept goed, ook ziet ze er beter uit, ook omdat er al veel mooie veertjes terug gekomen zijn;

Anita1

echt weer veel nieuws mandy! wat een prachtig koppel geelwangen zeg! ik heb ook een prachtig koppel.mijn pop is dezelfde als die van jou,maar jou man split vind ik mooier.ik heb dus ook een split man geelwang,wees er maar trots op hoor! heb je echt wel verdient na al die ellende.en die bonte is ook heeel mooi.met wie ga je die kruissen? met de albino?
dat had ik dus..maar ja de bonte van mij wilde niet op de albino..haha dus heb ik een bonte witkop pop erbij gekocht.en dit stel ga ik gewoon koppelen.hopelijk redt de lutino van jou het toch nog.zou toch jammer zijn als er weer eentje dood zou gaan.succes! knuff anita ;)