10 augustus 2025, 16:07:40

2e ronde 2004

Gestart door Mandy, 4 mei 2004, 01:44:04

« vorige - volgende »

Mandy

8 september 2004, 03:14:23 #600 Last Edit: 8 september 2004, 03:14:38 by Mandy
CitaatHoi Mandy
Ja jammer dat Kuifje nu echt weg is, maar je weet in ieder geval waar hij is, en kan altijd informeren naar hem toch? En jou albino heeft die nu dezelfde ouders als mijn albino?
Het is ieder geval een mooie ( en ik had hem lekker al eerder gezien :D)
Enne ... een cinnamon albino is dat ook zo'n mutatie waarvan je nog niet weet wat het is?
Groetjes: Caroline.

Inderdaad, we houden elkaar op de hoogte, dat is wel leuk. En ik ben ook heel benieuwd of hij daar ook gaat plukken ja of nee. Zo niet, dan kunnen we misschien een oorzaak vinden waarom hij het hier wel deed? ::)

En ik weet niet of onze albino´s dezelfde ouders hebben. Hij had er nog maar 3 zitten, hij had er al veel opgeruimd, hij is aan het inkrimpen, de kooien achter in zijn tuin gaan allemaal weg en hij heeft ook veel andere tropische vogels. Hij heeft nu 4 valken; mijn Kuifje, net zo´n bont geparelde maar dan een pop voor hem, en een albino pop en cinnamon witmasker man en dat is een broer van mijn albino en daarom is hij dus split voor cinnamon.  :)

En een cinnamon albino heb ik nooit gehad, maar Karin (Kazoo) heeft dus zo´n valk, dat is Mystic. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Joyce28

CitaatHmmm het ging vandaag wel en niet goed. ::)
Misty en Pearl hadden overdag nog niets gegeten maar sinds vanavond heeft Pearl de bak zaad en water ontdekt en eet en drinkt naar hartelust  :P , maar Misty helaas niet, die zat in de voerbak te slapen... :-/
Ik heb geprobeerd ze wat pap te geven en wat suikerwater, maar ze moest het niet hebben. Ik heb ze nu dus terug in de volière gezet en Pico&Bello vingen ze gelukkig goed op en voerde ze vrij snel. :)
Hopelijk blijven Pico&Bello nu goed hun best doen en voeren Misty nu tevens voor Pearl zodat ze lekker aan kan komen. :P
Ik wil ze nu toch voorlopig in de volière houden tot ze genoeg aangesterkt is en echt goed zelf kan eten. Ze weegt natuurlijk al zo weinig en na zo'n dag als deze komen er natuurlijk niet veel grammen bij... :-/
Maar ik heb dus sterke twijfels of ze dit weekend wel weg kan. ::)
Pearl doet het goed dus die kan zaterdag vast weg. :)
Ondanks dat ik niets merk aan Misty hoop ik niet dat er iets mis is, want vandaag is ze al 6 weken en ze weegt zo weinig en haar jongere zus doet het zoveel beter, ik maak me zorgen...
O, laat nou alsjeblieft iets goeds gaan na al die ellende. Ik was al zo blij met deze 2 overlevenden van een nest van 5... :-/

Ik schrik er toch wel van,ik kreeg goede hoop dat ze het zou redden na deze spannende weken
Meid,al moet je haar 4 wkn langer hebben,het maakt me niet uit,als ze het maar red :-/
Aan jou goede zorgen zal het niet liggen in iedergeval.
We kunnen alleen maar hopen,Misty moet het toch zelf doen

erg fijn om te lezen dat de pleegouders wel gingen voeren :)

Ga je haar nu elke dag of om de dag wegen?Of zou dat te stressie zijn?

pfffffff spannend

Mandy

8 september 2004, 04:02:32 #602 Last Edit: 8 september 2004, 04:03:28 by Mandy
Hoi Joyce,

Ja, het valt mij ook wat tegen. Ten eerste al van het gewicht en nu omdat ze binnen toch niet zelf at terwijl ik ze buiten zelf heb zien eten, echt pellen, dus niet alleen spelen en oefenen. Ze heeft gewoon nog de extra zorg nodig van Pico&Bello en ik kijk wel hoe dat gaat, meer kan ik toch niet doen, dus ik zal over een paar dagen nog eens kijken of ze wat is aangekomen. Ik heb zojuist nog even gekeken, door het raampje (er brandt altijd een nachtlampje) en ze zat rustig in een hoekje te slapen. :)
Hopelijk maak ik me dus gewoon weer te snel en te veel zorgen, maar dat is ook niet zo gek na alle toestanden denk... ::)

Joyce28

pffffff, nee das zeker niet gek :-/

Karin

We zullen allemaal duimen dat Misty snel wat zwaarder wordt ! En voor de liefhebbers ; hier een foto van Mystic, mijn cinnamon albino man.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Joyce28

thnx Karin  :-*

mooie valk hoor,erg apart.Wist niet eens dat die bestond trouwens
Ik zie hem niet bij de mutaties hier staan,misschien een idee?
Heb al oa foto's van Lucky gestuurd,want zie ook geen foto van een bont geparelde erbij staan ;)

Mandy

Met Misty gaat het redelijk.
Ze was vanochtend zelf van het binnenhok naar buiten gegaan en toen ik het eten had ververst knabbelde ze zelf van de zaadjes en werd ze gevoerd.  :)
Wel vind ik ze zwak maar dat is niet zo gek met zo'n laag gewicht en een dag hongeren. :-/

En Pearl zit lekker te eten en te drinken hier binnen.
Het is een felle tante die eerst toehapt als je ze benadert maar zodra je met d'r kroelt vind ze het toch wel lekker. :P

boezempje

hai mandy

wat leuk dat ze wat fel is hahahhah komt wel goed hoor,
was misty ook fel en is nu een grote kroelkoppie.
ik hoop dat alles goed gaat met misty en dat ze flink mag gaan eten en gevoerd wordt we zullen voor haar duimen,

gr essie

Mandy

9 september 2004, 01:49:32 #609 Last Edit: 9 september 2004, 01:51:37 by Mandy
Een uurtje geleden kwamen we thuis en ik ben meteen bij Misty gaan kijken en ze zat lekker te eten en ik voelde een goed gevulde krop.  ;)
Ze zit nu nog buiten, samen met Pico&Bello, dus dat zit wel goed.
Ze ziet er verder ook goed uit, gewoon normaal.
Dus ik ben weer wat gerust en ik laat ze zowieso maar tot na het weekend buiten en probeer ze volgende week opnieuw binnen te halen zodat ze misschien volgend weekend naar Joyce kan, laten we het hopen. :)

Verder heb ik niet veel nieuws, alles is nog hetzelfde, het gaat met de andere jongen redelijk en met de oudere valken gaat het gewoon goed. Nou ja, gewoon, zo gewoon was dat de laatste tijd niet natuurlijk, maar het wordt dus gelukkig weer gewoon, gewoon. ;)

O, ja, morgen gaan Raymon en ik naar het NOP, zal dan nog wel wat foto's laten zien. :)
We treffen het in ieder geval wel zo in onze eerste vakantieweek. 8)
We hebben al lekker kunnen BBQ-en, zijn naar het strand geweest en hebben vanmiddag een lekker terrasje in Antwerpen genomen. :P

Marianne

CitaatO, ja, morgen gaan Raymon en ik naar het NOP, zal dan nog wel wat foto's laten zien. :)
We treffen het in ieder geval wel zo in onze eerste vakantieweek. 8)
We hebben al lekker kunnen BBQ-en, zijn naar het strand geweest en hebben vanmiddag een lekker terrasje in Antwerpen genomen. :P

Hoi Mandy,

Een hele leuke dag morgen.
En je hebt het verdient hoor deze vakantie dus lekker blijven genieten.
Ik hoop dat het weer nog even zo blijft en dat je nog vaak kan BBQ-en en terrasje pikken.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Joyce28

Ja joh,jullie treffen het gelukkig wel met het weer,het is jullie zeer gegund
En wat heerlijk,een dagje Antwerpen,das genieten

Gelukkig gaat het goed met Misty :) ,en dat ze nu lekker aan gaat komen

En heel veel plezier morgen!

boezempje

hai mandy

nou heel veel plezier het is jullie gegunt.
en eat fijn dat het wat beter gaat met misty ik blijf voor haar duimen.dat ze flink mag aankomen ;D

gr essie

Mandy

Ik hoop het ook. :)

Jouw Pearl weegt nu 84 gram en ze is niet ineens zo afgevallen maar toen ik ze maandag woog had ze een bomvolle krop wat die extra 10 gram verklaart. Gisteravond heb ik ze gewogen met een normaal gevulde krop en toen was het 84 gram en toen ik ze daarstraks woog met een normale krop was het ook 84 gram, dus dat is haar echte gewicht en dat is prima. ;)

Van die 2 snotteraars stond ik te kijken gisteren.
De oudste woog toch nog een mooie 78 gram. :)
Maar de andere woog maar 48 gram! :o :'(
Dus daar heb ik ook weinig hoop voor... :-/
Ze eten wel allebei goed, maar of die jongste het redt... ::)

Morgen zal ik die lutino's eens wegen, want daar zit weinig vooruitgang in. Ik schat ze maar op 50-60 gram, ben benieuwd... ::)
Verder doen ze het wel goed hoor, ze eten steeds beter en worden nog gevoerd. Wel blijven ze ook nog kale kopjes houden, ik zie nog geen veertjes terug groeien, die energie hebben ze harder nodig om aan te komen denk...

En in het blok gaat het met dat bontje goed, die zal wel snel uitvliegen. :)
Maar die andere blijft erg klein en wordt zelfs geplukt?! ::)
Theo&Thea zijn helemaal geen plukkers en Pino&Pipo die erbij zitten ook niet. Suske&Wiske gaan wel eens het blok in, dus misschien dat zij het doen? ::)

boezempje

hai mandy

nou fijn dat het allemaal goed gaat nu hopen dat het zo blijft maar we duimen nog steets voor je.
en pearl 84gram mooi gewicht hoor ben wel benieuwdt hoe het met haar gaat daar binnen bij je hahahah.
ik hoor het wel,geniet eerst maar eens van je vakantie meis heb je verdiendt,

gr essie