16 juni 2024, 05:18:22

2e ronde 2004

Gestart door Mandy, 4 mei 2004, 01:44:04

« vorige - volgende »

Joyce28

ooooh, ze zijn mooi zeg!! :-* :-*
wel apart hoor een bonte cinnamon geelwang (ik heb ze ook in het echt gezien bij Suus,erg mooi zijn ze)
Jammer dat er een koppel wegmoet,maar ja je kan ook niet alles aanhouden,en valkjes in een voliere is toch weer heel anders dan dat je ze binnen hebt

Ik hoop dat je vader niet hoeft te komen voor die ene lutino :-/

Mandy

Nee, ik hoop het ook niet, maar ik zie het somber in... :-/

En Anita, die bonte witmasker is dus voor mijn pop Rembo, dat is een bonte cinnamon geparelde pop, dus dan kan ik uit hun bont en lutino's kweken.
Tenzij Rembo nog onverwachts split is voor witmasker, dan kunnen er ook albino's en bonte witmaskers uit komen. :)

We zullen wel zien, eerst maar eens rustig de winter doorkomen en kijken of ze een koppel willen worden, of de bevruchting goed gaat, of ze goed broeden, of ze de jongen goed groot brengen enz. enz. ... ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

carco

Hoi Mandy
Wat goed zeg: een koppel geelwangen!!
Hopen dat je een goed tehuis voor Pico en Bello kan vinden, en dat je voor de  eieren/jongen  van het koppel geelwangen  goede pleegouders hebt, maar dat loopt wel los denk ik?
Groetjes: Caroline
Klik op het plaatje voor onze site!




Mandy

Dat denk ik ook wel, dat zien we dan wel. Het is natuurlijk een jonge pop dus het is afwachten of en wanneer ze zin krijgen en dan is het te hopen dat 1 van de andere 8 koppels op dat moment op eieren zit, want dan kan ik ze overleggen. Maar de geelwangen broeden wel, dus dan heb ik nog 18 dagen de tijd om ze over te leggen. En anders zou ik ook meteen de eitjes weg kunnen halen en binnen 2 weken bij een ander koppel kunnen leggen. ;)

En ik zou nog een foto van mijn albino man laten zien en dit is t'em;
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

suus

Hoi Mandy,
Wat goed om eens positief nieuws van jou kant te horen. Ja die geelwangen zijn echt heel mooi he? Ik heb ze dus ook, maar dat moge algemeen bekend zijn, maar iedere keer als ik naar de voliere ga valt mij weer op hoe mooi ze zijn.
Ik heb dus zelf bont geparelde cinnamon geelwangen (koppel) en een koppel lutino geelwang pop met een man geelwang maar dat zit tussen cinnamon en wildkleur in hoor. Als hij bij de cinnamons zit is het het niet en als hij bij de "gewone grijze" zit, is het het ook niet.

Maar je zegt dat ze wel zelf broeden, heb je deze info van de kweker, want het is over het algemeen zo dat de geelwang ook niet goed broed. En als ze wel beginnen, kunnen ze zo ineens het nest verlaten (omslagpunt is de 10e dag). En als ze dan toch onverhoopt afbroeden dan kan het voeden ook een probleem zijn.

Maar jou pop is van dit jaar, dus de kweker zal geen informatie uit ervaring met dit koppel kunnen geven.

Ik zou als ik jou was het heeeeeeel goed in de gaten houden of toch overleggen gelijk als de mogelijkheid er is.
Succes ermee! Ik hooor het graag. Benieuwd naar de ervaringen.
Groet
Suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

boezempje

hai mandy

de foto zijn weer prachtig hoor en fijn dat alles weer wat beter gaat ik hoop dat het iinderdaad zo is dat niet je vader moet komen oooohhh dat ie dat kan zeg petje af hoor ik vindt het knap dat hij het durft.maar wat moet dat moet he,

gr essie

Marianne

Hoi Mandy,

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten.
Erg mooie valken, en die albino..... wat een fotomodel.
Geniet er maar lekker van, het is je zeker gegund..

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Marije

Waaauuuuwwiiee!!!!
Die albino, echt een plaatje! :o
Groetjes,

Mandy

Dank jullie wel. :)

En Suus, ik dacht ook dat ze na 10 dagen broeden stopten maar hij zei dat ze na de 10e dag niet meer voerden. En hij heeft veel geelwangen en hij kweekt ermee sinds vorig jaar en is best ervaren dus zal het wel weten. Maar mijn voorkeur is ook om de eventuele eitjes zo snel mogelijk over te leggen indien mogelijk. En anders kan ik ze maximaal 2 weken laten liggen. En dan laat ik ze gewoon op nepeitjes hun 18 dagen uitbroeden als ze dat dan al doen? Doe jij dat ook zo? ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

suus

Hoi Mandy,

Ik heb er nog niet mee gekweekt hoor, dus wat ik bedacht heb hoeft dus echt helemaal niet te werken. En de info die ik nu heb is allemaal via via en niet van eigen ervaring. Ik wilde de valkjes eerst zelf een kans geven om te broeden en te voeren en het gewoon mega goed in de gaten te houden. Wanneer dit niet lukt ga ik over op plan B. (mocht het tussentijds mis gaan dan wil ik proberen of ik de eieren of jongen over kan leggen op een pleegkoppel)
Plan B:
En dat houdt inderdaad in de eieren weghalen op het moment dat de pop echt aan het broeden gaat, en dan een zelfde hoeveelheid nepeieren onder haar gaan leggen. Op het moment dat de tijd voorbij is dat de eieren uit zouden komen de nepeieren weghalen. Maar ik weet niet of het beter is om af te wachten om de geelwang zelf het nest te laten verlaten... Maar anders doe ik dit vanzelfsprekend.

Verder heb ik erg veel gesnuffeld op met name engelse sites, over geelwangen. Daar kom je niet bijster veel over tegen. Op de website van Ron Nottet (www.ron.valkparkiet.com) staat beschreven hoe ze dag 10 het nest verlaten. Nu weet ik niet of dit uit ervaring is of via de leer. Maar hij heeft wel ervaring met het kweken van geelwangen. Iemand in Belgie gaf me weer een heel ander antwoord. Hij heeft me verteld dat het bij sommige geelwangen er weer uitgekweekt is. Maar of ik dit geloven moet weet ik niet hoor. Hij was de enige die het hier over had. Wel is duidelijk geworden dat het ook gewoon per valk verschilt, iets wat voor mij niet als een verassing kwam. (zo ook bij andere mutaties).

Aansluitend op jouw verhaal is het verhaal van iemand hier in Nederland die er ook mee kweekt. Die vertelde dat hij ook meerdere koppels had, maar 1 koppel wat dus het nest voortijdig verliet en de andere 3 koppels (ik geloof dat het 1 en 3 was, maar dit kan verschillen) voerden inderdaad niet meer na een aantal dagen.  
Ik bekijk het gewoon per koppel. Ieder koppel een ronde de kans. En dit denk ik maar elk jaar weer of zo. Ik weet het dus ook nog niet helemaal. Maar zal met speciale interesse de verhalen van jou en Lique volgen!
Groet
Suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Paul

Hoi Mandy,

Mooie valkjes heb je er weer bij nu.
En je komt toch altijd weer met meer thuis dan je van plan was he  :D
Wel jammer dat die ene nog steeds afvalt dat is echt een gewicht wat een jong van 2 weken moet hebben waar die ene nu op zit :-(
Hopenlijk gaat ie snel wat in gewicht vooruit en anders is het inderdaad een lijdensweg en dan kan je beter die kennis even bellen.
Maar je hebt voor volgend jaar in elk geval weer gezonde valkjes en dan gaat het hopenlijk weer een stuk beter dan dit jaar.

Groetjes, Paul

Joyce28

die albino man ziet er zeker mooi uit :-*
dat is een mooie aanwinst :)

Mandy

30 september 2004, 21:24:09 #642 Last Edit: 30 september 2004, 22:01:41 by Mandy
Dank je. :)
Alleen maak ik me wel wat zorgen om 'm. Hij is me te stil en slaapt te veel... :-/
Verder ziet ie er goed uit (zie ook foto van 27-9), niets aan de ogen of neus te zien, kijkt helder uit de ogen, is niet te mager, eet goed, poept goed.
Hij zit nu 1-2 weken bij de rest en in de garage zag ik het niet. Het zou de overgang van temperatuur kunnen zijn en dat hij in de rui komt/zit. Ook koelt het 's nachts al flink af.  :-/
Maar ik ben natuurlijk bang dat er toch iets in de volière is achtergebleven en dat hij daar iets van heeft gekregen. :(
Ik maak me misschien te snel en te veel zorgen, maar na 2 jaar ppgz is dat niet zo gek denk...

En ik maak me ook wat zorgen om Ot, mijn lutino man. Gisteravond zag ik dat hij wat kokhalste en zojuist zag ik dat ook even. Verder ziet hij er niet ziek uit ofzo, luchtpijpmijt misschien? Dat heb ik nog niet gehad hier, kan er ook nog wel bij... ::)

Nu heb ik wel gistermiddag alle oude wilgentakken voor nieuwe vervangen nadat die 2 dagen buiten hadden gelegen en zonder de bladeren, dus alleen de hoofdtak zeg maar, en ik heb die takken eerst nog schoon gemaakt met dettol. Misschien dat daar iets van achter gebleven is en dat ie wat binnen heeft gekregen? Bij de rest zie ik het gelukkig niet. 8)

Ook met de 3 nieuwe valken in de aparte vlucht gaat het verder goed. :)

En van de week ging het met het papvalkje best goed dat ik dacht, ach, ik zet 'm toch maar binnen. Gisterochtend ging het ineens minder goed met 'm, hij was minder actief en wilde niet eten. Gistermiddag en avond weer wel, maar toen ik vanochtend thuis kwam van m'n nachtdienst was tie toch gestorven... :'(
Hij was natuurlijk ook zwak en ondervoed, jammer, maar ik heb het geprobeerd. :-/

Verder zit nu alleen de slechte lutino nog in de garage en ik denk dat haar laatste dagen geteld zijn... :(
De jongste lutino die het goed doet en de pleegparel, zitten nu samen binnen. Ik hoop dat hun het toch gaan redden. :)

Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Mandy

2 oktober 2004, 17:05:01 #643 Last Edit: 2 oktober 2004, 17:08:59 by Mandy
Nou met Ot is niets meer aan de hand, gisteren zat hij zelfs bovenop Sien! :P

En de albino slaapt nog steeds veel maar nu zag ik ook dunne poep dus ga ik 'm toch maar weer apart zetten en geef ik 'm een kuurtje Baytril... :-/
Verder is er niets bijzonders te zien/merken.
Ontwormd is tie al, dus dat zal het wel niet zijn.

En vanochtend vond ik de oudste lutino waar het slecht mee ging dood... :'(
Gelukkig hoeft mijn vader haar nu niet meer uit d'r lijden te verlossen.
Dit is het 29e valkje van de 77 jongen dit jaar die is overleden.

Met de 2 hierbinnen gaat het goed. :)
Ik hoop dat deze ene lutino het redt, want van de 3 van Ot&Sien zijn er al 2 dood. :-/
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

marianca.

Hallo Mandy,

Ik wens je veel sterkte bij het verlies van het valkje.Ook een beter 2005 voor jou meis!!!!..Bah,wat een ellende heb je meegemaakt :(.Ik hoop dat de albino snel zal opknappen.


liefsss
marianca