14 augustus 2025, 09:44:10

2e ronde 2004

Gestart door Mandy, 4 mei 2004, 01:44:04

« vorige - volgende »

carco

Jeetje Mandy
Wat erg nu weer, en woensdag toen we bij je waren zag het er zo goed uit, en je eerste albino nog wel >:(.
En inderdaad dat doodvliegen is heel erg, maar als je ziet wat voor vaart ze soms maken, en als ze zo klein zijn zijn ze ook nog heel suffig met vliegen: in de dierenwinkel waar Harry en Charlie vandaan komen had de eigenaar het ook gehad, dat beestje kon nog niet vliegen dacht hij en zoef ook tegen het raam.
Maar wat het kortwieken betreft: weet ik niet hoor Harry en Charlie waren dat ook en ze vlogen inderdaad een klein stukje en stortten dan neer, maar bij dat kleine stukje ging het ook wel eens tegen het raam, dus dan zou het inderdaad zo gedaan moeten worden dat ze helemaal niet meer kunnen vliegen: dit is heel triest maar daar kan jij helemaal niets aan doen!
En dat de paar jongen die je nog hebt, maar wel groot mogen worden.
Groetjes: Caroline. :-*
Klik op het plaatje voor onze site!

marianca.

Hallo mandy,

Ohhh meissie wat erg allemaal :'( :'(.

marianca

Marianne

Hoi Mandy,

Het houdt maar niet op zeg..... :-[
Heel veel sterkte....

Liefs Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Marianne

ben ik weer.....

Tegen het vliegen tegen de raam.
Ik doe altijd de gordijnen dicht voor de stukken raam waar geen vitrage zit. Zo kunnen de valkjes even wennen aan hun (nieuwe) omgeving.
Ik neem daarmee geen enkel risico.
Misschien een tip voor als je valkjes meegeeft aan de nieuwe eigenaars..... eerste keer vliegen met iets voor de ramen zodat ze de grootte van de kamer kunnen leren.

Het is heel jammer dat dit valkje hieraan dood is gegaan maar dit is niet jouw schuld hoor Mandy.

Misschien een kleine troost maar met Jewel gaat het geweldig.

Liefs Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Mandy

CitaatMisschien een tip voor als je valkjes meegeeft aan de nieuwe eigenaars..... eerste keer vliegen met iets voor de ramen zodat ze de grootte van de kamer kunnen leren.

Dat zeg ik ook altijd en het staat ook in de brief en gisteren hadden we het er nog over, tja en wat meer kan je dan nog doen? Het is gewoon pech en Jayson zelf baalt er natuurlijk ook enorm van, gelukkig heeft het valkje niet verder geleden en hadden ze nog niet echt een band met elkaar, maar het blijft naar natuurlijk. :-/

CitaatMisschien een kleine troost maar met Jewel gaat het geweldig.

Dat vind ik ook erg fijn en ik ben ook blij met de jongen van dit jaar waar wel alles goed mee gaat. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Andrea

27 augustus 2004, 22:29:17 #545 Last Edit: 27 augustus 2004, 22:29:43 by Andrea
Hoi Mandy,

Ik weet even niet goed wat ik moet zeggen :'(
Hier wordt je echt radeloos van. Ik hoop dat je door die ellende toch nog de zin kan vinden waarom je valkjes kweekt; dat je mensen (waaronder ik) heel blij maakt met jouw valkjes. Ik kan me voorstellen dat als je vogels kweekt er wel eens tegenslagen zijn, maar dit is wel heel erg.
Sterkte,

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

bogey

28 augustus 2004, 00:47:53 #546 Last Edit: 28 augustus 2004, 00:49:09 by bogey
CitaatHier wordt je echt radeloos van. Ik hoop dat je door die ellende toch nog de zin kan vinden waarom je valkjes kweekt; dat je mensen (waaronder ik) heel blij maakt met jouw valkjes. Ik kan me voorstellen dat als je vogels kweekt er wel eens tegenslagen zijn, maar dit is wel heel erg.

Zekers..mee eens. Ik ben ook helemaal maf van Bustertje....een echte vent.....Hij is zo gezellig en grappig ;D ;D  (jammer dat Milo er nog niet zo over denkt ;D ;D)

en over dat vliegen....tja Na drie weken wennen had ik de rolgordijnen wat hoger gedaan en tot vorige week ging het goed...maar toen BANG er was een knal buiten en Milo en Buster schrikken zich de ty..us...      

Milo helemaal overstuur achter het gordijn gevlogen zonder te knallen maar Buster echt keihard  tegen het raam aan.  :oGelukkig niet met zijn kop maar met zijn poten ...maar sindsdien doe ik altijd de rolgordijnen nog wat lager..... 8)

Niet zo gezellig maar wel zo veilig. Hij is gewoon nog te jong en speels en schrikachtig ....Ik kon wel janken toen dat gebeurde :-[....echter leek meneertje nergens last van te hebben....toch slim dat ie zich met zijn pootjes afzette  ;)

Paul

Hoi Mandy,

Ik heb net even een flink stuk van je dagboek gelezen en wat een narigheid allemaal zeg dat is echt verschrikkelijk.
En dan heb je met veel liefde de jonkies grootgebracht en dan overlijden ze nog bij hun nieuwe baasjes :-(
Ook al zitten ze niet meer bij je je blijft het toch erg vinden je hebt ze van kleins af aan in je handen gehad.
Als al die ziektes van buitenvogels komen vraag je je soms af waarom de hele vogelpupulatie in Nederland nog niet is uitgestorven want die krijgen het ook allemaal van elkaar.
Ik hoop in elk geval dat de problemen nu eindelijk voorbij zullen zijn want dit is gewoon erg zo.
Maar het blijft je hobby en volgend jaar zal het zeker beter gaan dus wel gewoon door blijven gaan hoor ook al denk je er soms over om te stoppen maar dat zou pas echt erg zijn.
Je laat je door die rotbacterien toch niet op je kop zitten.
Sterkte in elk geval met je valkjes.

Groetjes, Paul

Bianca

He mandy wat een gedoe blijft het bij jou zeg!
Ik hoop dat het allemaal snel weer wat beter met jou en je valkjes gaat...............
Ik kan me nu ook goed voorstellen, dat valkjes in de voliere een bijna net zo'n belangrijke plek hebben als een tamme vogel.

Ik wilde je vertellen dat ik 99.9% zeker ben dat Babi en Pangang allebei mannetjes zijn,

Ik heb voor m'n verjaardag een koppeltje kakkarikies gekregen van dennis maar om eerlijk te zijn vind ik ze erg druk tussen de valkjes en ben dus van plan om hier en ander goed huisje voor te zoeken.

Daarna ga ik 's neuzen voor twee mooie dames voor de vrij-gezelle heren, want ook al zijn ze nog jong ze proberen hier de popjes flink te versieren :D
Maar die hebben allemaal al een mannetje en die zou ik graag zo houden.......... :P

Het zijn twee grote macho's geworden!

Groetjes Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Joyce28

29 augustus 2004, 18:07:34 #549 Last Edit: 29 augustus 2004, 18:11:07 by Joyce28
Hoi Mandy,

Gaat alles goed in valkjesland? En met jezelf?
Neem je nou ook de jongen in de hand,of laat je ze zoveel mogelijk met rust,omdat ik nog geen foto'tje tegen kom,waar de valkjes alleen op staan
was ik nieuwschierig naar ;)

Is Sien ook alweer aan de beterende hand?Omdat ze zo'n naar oogje had.En haar lutinootjes die niet veel eten kregen

Annouschka

Hoi,

hier ook nog even veel sterkte wensen, je weet dat je niet alleen bent die deze verschrikkelijke ellende nu meemaakt he :'(
Ik denk aan je, dikke  :-* voor jou en je valkjes

groetjes
Annouschka

Mandy

29 augustus 2004, 19:25:47 #551 Last Edit: 30 augustus 2004, 01:30:54 by Mandy
Dank je hoor. :)

En Bianca bedankt voor de mooie foto's, de mannen zien er goed uit! ;)

Momenteel ligt het 4e jong, het bonte witmaskertje van Kuifje&Bobbie dood te gaan, het was te verwachten natuurlijk, maar doet toch zeer, dat is dan de 24e... :'(
Ik wilde 'm het liefst uit zijn lijden verlossen maar kan dat echt niet, Raymon kon het ook niet en ook mijn buurman niet. Hij lag op z'n zij, kon niet meer overeind komen, ademde langzaam en piepte af en toe, hartverscheurend... :(
Maar ondanks dat kan ik echt geen nekje omdraaien ook al verlos ik 'm dan van een verloren strijd, ik kan het gewoon niet...sorry kleintje, ik heb mijn best gedaan voor je, ik hoop dat je het daar beter zal hebben... :'(

Normaal zet ik meer berichtjes en foto's maar vanwege alle narigheid en onzekerheid doe ik dat nu niet. Normaal ben ik trots en laat graag zien waar ik trots op ben, maar nu even niet, ik ben te bang dat er nog van alles mis gaat.

Maar even een update en morgen misschien wat foto's;

Jong 3 en 5 van Kuifje&Bobbie (voor Joyce en Esther) zijn inmiddels uitgevlogen en worden gevoerd door hun pleegouders Pico&Bello. :)

De 2 lutino's doen het redelijk, ze worden nog steeds gevoerd en gaan langzaam zelf proberen wat te eten. :)
En met Sien gaat het ook beter, haar oogje ziet er al beter uit.

De 2 zielige pleegparels bij Pino zitten nu in een TT-kooi in de garage en krijgen Baytril direct in de bek zodat ik ze hopelijk beter kan behandelen en hopelijk kan genezen. Ze hebben nog steeds vieze snotneuzen. :-/

En de 3 bij Theo&Thea worden redelijk gevoerd, ook de overgelegde bonte witmasker. Alleen zijn ze zelf weer eieren aan het leggen, maar die gooi ik omstebeurt weg.

En de 2 van Jut&Jul die binnen zitten doen het goed en ook heb ik het laatste jong van Pino, het bontje, nu binnen zitten om proberen tam te maken, maar ik weet niet of dat nog gaat lukken. ::)

En Pieter die als 2e wacht op een jonge bonte witmasker kan ik nu niet meer helpen. Ik zou met hem ruilen voor een albino man. Maar hij wil Kuifje wel overnemen, hij weet dat hij plukt, maar hij wil het wel proberen, misschien en hopelijk plukt ie volgend jaar bij hem niet. Ik durf het risico nadat het de 2e keer mis is gegaan niet te nemen en wilde hem al te koop zetten. Het liefst had ik 'm gehouden want ik vind 'm prachtig, maar helaas. Maar zo zijn we allebei blij. Alleen wil hij ws deze week al ruilen want hij heeft die albino al een hele poos voor me bewaard maar hij is druk bezig met zijn voliere te verbouwen dus kan niet veel langer wachten. Ik had liever even gewacht, maar dan zet ik 'm zolang wel in een aparte kooi in de garage in quarantaine. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

boezempje

hai mandy

ooohh wat vindt ik dat erg voor je het houdt ook echt niet op he.ik hoop echt dat dit de laaste is hoor.je hebt al genoeg gehadt nu.

sterkten meis

esther

sabrina

Hey Mandy,

Ik weet gewoon ff niet wat ik tegen je moet zeggen, wat een narigheid allemaal. Maar echt, twijfel niet aan jezelf want je bent echt een top-kweekster en als dit allemaal achter de rug is komen er echt weer betere tijden.
Sterkte lieverd!

Sabrina

Joyce28

agossie,je had het al voorspelt omdat ie klein bleef en niet goed gevoerd word,maar je hoopt toch op een wonder he :-/

oooh gelukkig gaan de lutino's zelf eten,dat moet een opluchting voor je zijn,toch?En fijn dat Sien ook weer opknapt :)

Oooh,dus die van Esther en mij zijn al uitgevlogen,dus niet zo'n luilak als Lucky ;D
Lucky lag vanochtend helemaal in de stress,ik kwam erachter dat het door de rode nagellak kwam :-/ ,heb dat verhaaltje in mijn dagboek geschreven

Ja Kuifje is erg mooi ja.Heb je al een eventueel popje voor hem in de gedachte?