16 augustus 2025, 05:56:21

2e ronde 2004

Gestart door Mandy, 4 mei 2004, 01:44:04

« vorige - volgende »

Andrea

Hoi Mandy,

Jeetje Rani is ook dood gegaan, ik vraag me af wat de oorzaak was. :-/
Gelukkig toch iets positiefs met de jonkies van Jut en Jul. Ik hoop dat het nu ook weer de goede kant op gaat met jou en de valkjes.

Met Sparkle en Binkie gaat alles goed.
Het lijkt er op of ze nu beiden in de rui zijn, te zien aan de hoeveelheid veren op de bodem van de kooi. Binkie vindt het allemaal maar raar al die vallende veertjes. Ik ben benieuwt of dit een soort van voorrui is of al gelijk de jeugdrui van Binkie.
Ik hoef de rui niet af te wachten voor de vraag of hij een mannetje is. Hij fluit en brabbelt er echt op los. Hij fluit al fiet vieuw en ik probeer hem ook hallo te leren zeggen. Daar heb ik hem nog geen poging voor horen doen. Wel vloot ie afgelopen zondag in en keer het beginstukje van The A team, zij het nog wat krakkemikkig.

Hij is ook super nieuwsgierig:

En Sparkle wordt soms een beetje moe van zijn drukke gedoe.

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

boezempje

hai  Andrea

ooohhh wat een scheetjes zeg,

groetjes esther

Andrea

Dank je, Esther :)
Sparkle en Binkie komen beide bij Mandy vandaan. Ingebouwt dus met extra kroelfactor :D

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

bogey

is die ene een cinnamonnetje? Ik heb bustertje (ook mandy en kroelerd) en die is een parel witmasker....Die is ook van jut en jul. Voglens mij is hij zelfs familiy van 1 van die van jou.

HHHEEEELLL  LEUKKKKK  :D die foto dat ie in de lens kijkt ..echter grandioos. Doet Milootje ook altijd. Bustertje is nog bang van de camera. 8)

bogey

Buster had inderdaad ook geen bacterieen in zijn ontlasting.....Je vraagt je toch af waar die beesjes toch ziek van worden he?? Gelukkig hier niets aan de hadn (klop klop)

daphne

Karin

Hahahahaha, Milo is bij mij vanaf dag 1 dagelijks gefotografeerd. Ze weet niet beter dan de camera een valkparkietje is  ;D ;D ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

sabrina

Hi Andrea, Daphne en Joyce

We weten inderdaan niet waar Rani aan is overleden en zoals Mandy al zei hebben we haar laten doorsturen naar het dierenziekenhuis in Utrecht. Ze was wel mager maar had inderdaad een volle krop, en dat kan kloppen want ze at wel voldoende. Waarschijnlijk duurt het nog even voordat we de uitslag hebben, ze moeten proefmonsters op kweek zetten enzo.

Verder is het natuurlijk supertriest dat zo'n klein vogeltje niet oud heeft mogen worden.

Groetjes,
Sabrina

Joyce28

Ja,super triest :-[
Ik geef je groot gelijk hoor,ik zou het ook willen weten.
Je hebt nog een valkje he,misschien is het iets besmettelijks,en ben je er op tijd bij voor je andere valkje.
Ik hoop dat je gauw de uitslag hebt

Mandy

27 augustus 2004, 20:21:09 #533 Last Edit: 27 augustus 2004, 20:21:38 by Mandy
Ooo wat een kutdag weer! :(
Ik kom net thuis van mijn werk en belde Jayson mij op die gisteren het 4e jonkie van Jut&Jul heeft gehaald, heeft ie zich vanmiddag tegen het raam dood gevlogen! :o
Toevallig had ik het er gisteren nog over en hij had ook al een mailtje gestuurd dat het zo goed ging en hij zo lief was en al had gegeten en gedronken, gebeurt dit, wat een ellende zeg! :-/
En om het nog erger te maken, ik ging net in het blok bij Suske&Wiske kijken leeft alleen de oudste bonte witmasker nog, de albino en andere bonte witmasker liggen dood! :o
Ze hadden geen eten gehad en ook de levende nog niet, ook was die koud, maar wat wil je met dit akelige rotweer! >:(
Ik heb dat jong nu bij Theo&Thea gelegd in de hoop dat die dit jong met hun 2 goede jongen goed meeverzorgen, meer kan ik niet doen... ::)
De anderen jongen leven nog...
Waarom gebeurt dit nu toch allemaal, waaraan heb ik dit verdiend? Nu zijn er al 23 doden van de 77 en wéér zit ik te janken... :'(
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

boezempje

hai mandy

jeetje meis wat is dit toch het houdt ook echt niet op he.
maar luister jij kunt hier niks aan doen je kunt er slecht heel de dag bij gaan zitten dat kan niet,als ze niet gevoerd worden ja dan houdt het op ja,inderdaad een :censuur dag voor je.
en met dat anderen jong van jason ook daar kun jij niets aan doen meis.ik wens je veel sterkten met alles,
groetjes esther

Anita1

:-/ :o pfffffffffffff mandy toch! wat is dat toch bij jou lieffie.ik zit hier echt te janken.ooow meiss ik weet gewoon niet meer wat ik zeggen moet onderhand.en waten die,nu dood zijn gegaan ook al gereserveerd of niet? meisss ik wens je alle sterkte hoor.dit kan echt niet pffff.heb het zoo met je te doen.knuff en een lieve pakkerd anita :-*

Lique

Och, wat gebeurt er nu weer :'(
Jemig wat moet dit hard voor je zijn zeg.
Je bent er zo onwijs gek mee, je geeft ze zo veel liefde, en dan gebeurt er weer wat.
Je hebt ook iedere keer de nadelen ervan hoor.
Maar je moet vol blijven houden. Je kweekt geweldig mooie valkjes, en iedereen is er onwijs gek mee.
Denk daar maar aan terug, lees je referenties.
Hopelijk wordt je daar iets blijer van.
Sterkte.

groetjes lique

Lique

Ook ff over het doodvliegen:

Zelf begin ik er steeds meer aan te denken om meer valkjes te kortwieken.
De afgelopen paar keer heb ik het al meerdere malen gedaan.
Sommige valkjes zijn zo enthousiast, dat er gauw ongelukken gebeuren.
Kortwieken hoeft ook niet eens zo kort dat ze niets meer kunnen, maar het kan ook dat ze maar een paar meter kunnen vliegen, of gewoon een eind, zonder hoogte te maken.

Misschien is het goed voor jou om daar ook eens over na te denken.
Mijn mening over kortwieken is in ieder geval wel veranderd door de tijd heen.

groetjes lique

boezempje

hai mandy

ik vindt dit dus een helen goeden opmerking van lique dat lees je referentie maar eens iedereen is tevreden over je ik ook.
dat valkjes ziek kunnen worden en een ziekten kunnen krijgen kan gebeuren ook bij jou,terwel je tog alles er aan doet om het goed te houden en schoon.ik heb ff een copietje gemaakt van een referrentie om je te laten zien dat je het wel allemaal goed doet en het niet aan jou ligt,succes meid.

Marianne/Dongen/Jewel/29 juni 2003;

Al een poosje was ik op zoek naar een pop. Via valkparkiet.com las ik de verhalen van Mandy. Ze komt heel deskundig over en wist uit ervaring dat de geparelde uit een van haar koppels voor 99% popjes waren. En dat was wat ik zocht.
Op 23 mei 2003 is Jewel geboren. De vorderingen van Jewel kon ik volgen via de site waar Mandy regelmatig even liet weten hoe het met Jewel ging. Toen ze uitgevlogen was en zelfstandig kon eten mochten we haar op 29 juni 2003 op halen.
Jewel is een nieuwsgierig en eigenwijs valkje. Ze vliegt overal in huis naar toe en vindt het erg leuk om op lampen en kandelaars te gaan zitten. Ze komt zo af en toe even bij je zitten maar meestal is ze te vinden bij haar vriendjes, de andere 3 valkjes.
Op 7 maart 2004 heeft ze haar 1e eitje gelegd. Ze broed vanaf dit eerste eitje al heel trouw. Maandag 29 maart is haar eerste kleintje geboren, waarschijnlijk een albino, die het helaas niet heeft gered en donderdag 1 april is haar tweede jong geboren, een (geparelde ?) witmasker.
Het gaat dus heel goed met Jewel en ik ben blij dat ik haar bij Mandy gekocht hebt.

en wel lezen he   gr esther

Joyce28

:o :'( :'( :'( ,houd het dan nooit op?
Ik weet niet wat ik moet zeggen,wat een verdriet zeg
heel veel sterkte,en denk inderdaad maar aan de vele mensen die je gelukkig hebt gemaakt met een valkje,waaronder ik dus ook
kop op he!!