20 augustus 2025, 06:19:53

2e ronde 2004

Gestart door Mandy, 4 mei 2004, 01:44:04

« vorige - volgende »

Inger m

Hoi Mandy,
Kan me voorstellen dat je opgelucht bent!
Alleen is t vgl mij niet zo'n fris idee dat ze het jong nog steeds niet hebben binnengehad, weer een minpuntje voor de TPG  ;).

Waarvoor gebruikte je tetracycline? Of heb ik wat gemist?

Succes iig!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

robentru

Oef Mandy wat een opluchting  :o :)
En ik kan me voorstellen dat de valken last hebben van dat <piep> slechte weer; dat hebben wij al laat staan die jonge valkjes.
Fijn voor jou en je valken. En tuurlijk ben je er nog niet, maar je ergste vrees is gelukkig niet uitgekomen.
Veel groeten.

Mandy

CitaatWaarvoor gebruikte je tetracycline? Of heb ik wat gemist?

Hoi Inger,

Macey binnen is wat gaan niezen en krijgt samen met Switch vibravet. Baytril is schijnbaar niet goed voor jonge valkjes. Macey was natuurlijk al zwak en vatbaar en pas meer dood als levend maar er bovenop gekomen, maar heeft ws toch een "kou" gevat.

En buiten in een blok (bij Pino) zit dus een jong met een oogontsteking beiderzijds, er kwam echt pus uit en de ogen zaten dicht. Nu met de CAF zalf gaat het al een stuk beter. En een uitgevlogen wildkleur van Pino is wat gaan niezen en dat was het. Maar omdat daar nog 4 valken bij zitten moet ik ze allemaal behandelen.

Alleen is het rot om die valken buiten vibravet te geven, want ze verzetten zich flink en niezen de helft uit waarna ze er hijgend bij zitten.
Bij Macey en Switch kan ik het nu gelukkig goed via de pap geven.
Maar de uitgevlogen bonte en wildkleur kunnen nu toch naar binnen en dan probeer ik het bij hun ook maar met wat pap...
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

cora

hoi Mandy,

fijn dat je de uitslag binnen hebt en dat die goed is!!!
Het moet een hele opluchting voor je zijn!
Vooral dat wachten duurt zo lang.

Ik ben hartstikke blij voor je.

groetjes

Cora

Job

Mandy, gelukkig heb je goed nieuws gekregen. Toch een geruststelling! Ik hoor het wel wanneer er meer nieuws is over de jonkies.

Mandy

22 juli 2004, 01:52:58 #215 Last Edit: 22 juli 2004, 04:22:00 by Mandy
Ja hoor Evi, ik heb je net gemaild. ;)

En hier zijn nog wat foto's van vanavond van de jongen in de blokken;

De jongen van Ot&Sien  :) ;

Mooi hé, die rode ogen zo in de zon. 8)

De jongen van Jut&Jul  :P ;

De oudste (links) wordt dus een gewone geparelde witmasker en het 2e jong (rechts) wordt een cinnamon geparelde witmasker. ;)
Het enige bonte jong van Rembo zie je rechts achterin de hoek, het gaat redelijk met 'm. ::)

En het blok van Pino&Pipo;

Met de oogjes van de bont geparelde gaat het redelijk. ::)
En het 4e jong gaat toch ook bont gepareld worden. :)
De 2 van Pico&Bello worden nog steeds gevoerd en zolang Pino&Pipo hoop in alle 4 hebben, heb ik dat ook. ;)

O, ja en ik had nog bij Suske&Wiske gekeken en er liggen 4 eieren maar helaas zie ik nog niets... :-/
Ik zat te denken dat ik ook daar een eitje van Kuifje&Bobbie bij kan leggen, maar ik weet natuurlijk niet hoe hun het gaan doen, dus dat risico lijkt me te groot... ::)

Irene

hoi mandy,
wat fijn   dat er niets gevonden is!!!!!Pfffffffff, is zo wel ff een spannende week voor je geweest, al dit gedoe en met Paco. Vreemd idd dat dat dode jong nog niets is aangekomen. Hopelijk kunnen ze je daar de laatste geruststelling in geven.
Nopg ff affwachten dus.
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

Bianca

Wat moet jij blij zijn op dit moment zeg!
Ik ben in ieder geval ook errrrrrrrrrug blij voor je dat die tests er op zittenen het positief is!
Je hebt natuurlijk wel ff stress als je moet wachten op de uitslag!
Bah ik mag hopen dat er nu geen enge dingen meer voorvallen bij je!
Heel veel voorspoed gewenst, nog ff dan kan je lekker op vakantie bijkomen!!!!!  ;)
Knuffel Bianca

Ps: Babi & pangang gaan nog steeds goed hoor!
Dat roze buikie van pangang vind iedereen die hier komt wel erg schattig als ik vertel hoe ie eraan komt!
Babi moet nog een beetje z'n plekkie vinden tussen de andere want die wil heel graag lekker dicht tegen een ander aanzitten maar daar zijn de andere niet zo heel erg van gedient, de enige die het toelaat dat ie zo dichtbij zit is Wizzie.

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Mandy

Ja ik ben al wel blij, maar durf pas helemaal blij te zijn als de sectie nog gaat lukken en daar ook niks geks uit komt. ;)

En roze buikje...?
Heb ik iets gemist? ::)

Bianca

ik heb er geen foto van maar dat was van dat touwgeval in je voliere, remember>? Van oranje..................
Oh nog ff afwachten dus wat de sectie uitwijst, ik hoop dat alles goed is joh!
Je hebt nu wel genoeg voor je kiezen gehad!
Bianca

Bianca

Hoi Mandy,
je hebt me wel een bijzonder valkje verkocht.
Pangang heeft voelsprieten!
Nou oke hij heeft er maar 1, maar toch!
Ik ving het wel grappig, kijk maar eens naar de foto's

Groetjes Bianca
ps hoe lang moet je nog wachten op de uitslag van het onderzoek?
     Ik duim met je mee hoor!

Mandy

Hé, wat is dat nou, 1 lange rode wangveer?! Grappig! :D

En dat is waar ja, zijn buikje is rood geworden van dat speeltouw hier, dat was toen nat geregend en af gaan geven. ;D

En dat onderzoek komt niet meer, want het is nog steeds niet aangekomen en als het al aankomt gaat ie recht de vuilnisbak in. :-/
Met het andere enige bontje gaat het nog steeds goed. :)

Job

Mandy,

Voorlopig gaat onze voorkeur toch uit naar het vierde jonkie van Pino en Pipo. De bont geparelde pop. Natuurlijk op voorwaarde dat alles goed gaat met jouw derde jonkie uit dit nest.

Joyce28

CitaatMandy,

Voorlopig gaat onze voorkeur toch uit naar het vierde jonkie van Pino en Pipo. De bont geparelde pop. Natuurlijk op voorwaarde dat alles goed gaat met jouw derde jonkie uit dit nest.

Hoi Job,

Ik heb een bont geparelde pop van de vorige ronde van Pipo en Pino.Het is echt een lieffie
Dit is haar:

mooi zijn de bont geparelde he  :-*

Joyce28

Ik vind het voor mezelf ook weer spannend worden hoor.
Morgen komt als het goed is het 1e eitje uit,ik heb een bont/cinnamon/geparelde witmasker gereserveerd,en zit die er niet bij een cinnamon/geparelde witmasker  :)

En ook zo spannend of Kuifje en Bobbie hetzelf gaan doen.
Dat word nagels bijten de komende periode ;D