18 augustus 2025, 06:55:32

2e ronde 2004

Gestart door Mandy, 4 mei 2004, 01:44:04

« vorige - volgende »

Irene

He mandy,
wat een ellende allemaal zeg. ik hoop voor je dat erniet iets ernstigs aan de and is in je voliere. het zou zeker leuk zijn, als het met Suske en Wiske goed gaat.
Veel sterkte nog deze dagen met het afwachten!
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

Job

Hallo, een jaartje geleden kochten we een wildkleur valkje 'Job' bij mandy. Tot voor kort dacht ik dat dit valkje zeker een mannetje was. Volgens mij vertoonde hij echt macho gedrag. Nu kijk ik vandaag naar de onderzijde van zijn (?) staart, zijn er daar wel gaan twee veren bij die pareltje vertonen. Echt donkergrijs kan ik het verenkleed ook niet noemen en volgens mij wordt zijn(?) kopje minder intens geel. Iemand raad?

We zouden dit graag weten aangezien we overwegen een tweede valkje bij te nemen. Daarom nog een tweede vraagje, mandy, welke jonkies heb je momenteel of in het vooruitzicht? We vinden je valk pino een prachtige valk, misschien heb je een gelijkaardig valkje?

Job

Mandy, ik heb op je website gezien dat Pino en Pipo nog een vierde jonkie hebben, een bont geparelde pop. Is dit valkje reeds gereserveerd?

robentru

Hoi Manyd,
lees vandaag pas de laatste pagina's. <PIEP> je krijgt het echt wel voor je kiezen! Troost het is bijna woensdag.
Heel, heel sterkte enne vandaag heeft de zon geschenen, ik hoop ook bij jou Toppie!
Groetjes,
Trudy

Karin

20 juli 2004, 01:01:25 #199 Last Edit: 20 juli 2004, 01:02:15 by kazoo
Hoi Job,

Als je even naar mijn site gaat ( klik op de www hier links met dat wereldbolletje onder het verliefde paar valkjes ) en dan naar "is het een man of pop ?" dan zie je de uitleg. Eigelijk is het bij een wildkleur heel makkelijk. Een helder gele kop is een man.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marianne

Hoi Mandy,

Kop op meid!!

Je hebt al zoveel mooie valkenkinders gehad en al zoveel mensen blij gemaakt met een valkje. Je mag de moed niet opgeven hoor.
Het is balen, dat kan ik mijzelf heel goed voorstellen en wat is de oorzaak dat het niet allemaal lekker loopt dit jaar ?! (als je dat eens wist,toch?!)
Misschien omdat het nog steeds geen zomer is, dan is het warm en dan weer kil. Ik vind wel dat het sterfgetal bij vele hoog is dit jaar, misschien een slechter kweekjaar.....

Afijn daar kan je lang en kort over gaan zitten verzinnen maar het antwoord weet je toch zo 1,2,3 niet.

Ik wens je alvast heel veel sterkte voor komende woensdag en natuurlijk het allerbeste voor al je kleintjes en dat het nu maar eens afgelopen mag zijn met de narigheid en inderdaad de zon is gaat schijnen.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Mandy

20 juli 2004, 04:24:23 #201 Last Edit: 20 juli 2004, 04:27:07 by Mandy
Dank jullie wel en er is alweer een dag voorbij, op naar het verlossende antwoord...

En dat klopt ook Marianne, bij meer kwekers gaat het slechter en het slechte weer zal zeker een rol spelen. Het probleem bij mij zit nu eigenlijk vooral in de blokken van de buitenkooien. Daar speelt wind, regen, kou en tocht wel een rol. Binnen kan ik nog van alles regelen maar hier niet, maar goed, dat is in de natuur ook niet natuurlijk. Dus misschien en hopelijk zijn ze "gewoon" verkouden en zijn ze met een kuurtje antibiotica geholpen en vallen er woensdag geen enge namen...

En Evi, je weet inmiddels misschien al wat Job nu is door de link van Karin?
En dat 4e jong van Pino is inderdaad nog niet gereserveerd, maar zoals je misschien wel gelezen hebt zit ik weer met wat probleempjes en ik moet daar eerst meer duidelijkheid over hebben. Op zich gaat het wel goed met dat jong, behalve dat het wat achter loopt, maar het wordt goed gevoerd en oogt nog gezond. En die wordt trouwens toch gewoon bont, dus zonder parels. Maar we zullen eerst maar eens afwachten hoe het allemaal verder gaat en dan mail ik je nog wel, daarom had ik je nog niet gemaild.
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Inger m

Hoi Mandy,
Balen dat het nu zo loopt! Ik hoop dat je woensdag meer duidelijkheid krijgt. Ik heb zelf ook geen topjaar wat kweek betreft. Ik wijt dit niet zozeer aan het weer (daar zijn ze wel tegen bestand), maar ik heb veel nieuwe vogels aangeschaft en dit betekent allemaal nieuwe koppels en vrijgezellen (geeft onrust). Na dit jaar vind selectie plaats....

Je hebt zelf al heel veel mooie jongen gehad en wat dat betreft ook een mooi kweekseizoen (1e ronde?). Ik weet zelf helaas ook hoe frustrerend het is als er iets met de beesten aan de hand is, dan zit ik zelf ook vaak niet lekker in mn vel en ben ik daar heel veel mee bezig. Ik vind zelf dat je het hardstikke goed doet met de vogels en aan dit soort onvoorziene situaties kun je weinig meer doen dan zo snel mogelijk de oorzaak achterhalen en evt behandelen.

Ik wens je veel sterkte enne niet opgeven! Want je zegt het zelf al 'na regen, komt....' ;)

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Stijn dc

hoi

echt :censuur dat zo loopt hoor. Maar je kan er weinig of niets aan doen. Maar laat je hoofd niet hangen, je bent volgens mij een van de weinige op deze site die dit jaar al zoveel en z'on mooie jongen heeft gekweekt. Natuurlijk hebben de andere mensen ook mooie jongen, maar bij jouw ligt het net wat anders. De manier waarop je met ze omgaat etc... Na deze tegenslag gaat het wss weer een hele tijd beter gaan. Maar zon dingen gebeuren nu eenmaal.

SDC:D

Mandy

20 juli 2004, 22:39:04 #204 Last Edit: 20 juli 2004, 22:40:42 by Mandy
Ja dat weet ik wel, maar het valt zo tegen, vooral omdat er van alles tegelijk komt en daarom geloof ik ook dat er iets niet goed is, zou anders wel heel toevallig zijn allemaal... ::)
En verder ben ik tot vorige week wel tevreden over die vele mooie jonkies en dat ze allemaal zo goed terecht zijn gekomen, zeker, daar ben ik trots op hoor. Hopelijk krijg ik dat gevoel binnenkort weer terug. :)

Maar zoals ik al wel had verwacht vond ik vanmiddag de jongste van Rembo&Rembo bij Ot&Sien dood.  :'(
Sinds zondag zaten dezelfde zaadjes in de krop en kon hij zichzelf niet goed genoeg warm houden. :(
Het andere jong bij Jut&Jul gaat wel goed, dus hopelijk overleeft die het wel. :)

Ik had nog naar Feld gebeld om dit door te geven, maar ze hadden dat jong nog niet binnen gehad? Lekker fris... :-X
De ontlasting hadden ze al wel binnen en staat op kweek en daarvoor kan ik morgen dus na 14.00 bellen. Hopelijk is het niet te druk op mijn werk en kan ik dat ff tussendoor doen. Ik zal dus ws ook pas later een reactie hier geven, ben pas om 18.30 thuis.

robentru

Hoi Mandy,
we duimen voor je en wachten je bericht van morgen af.
Sterkte en kop op je hebt al zoveel mensen blij gemaakt met je valkjes en je aanwezigheid hier. Wij kijken ook altijd naar je berichten uit  en leven met je mee.
Groetjes.

Mandy

Tja, nog ff geduld en dan weet ik meer...

Ik ga van al die zorgen en stress al wel dingen zien die er niet zijn, want vanavond verschrok ik van Pino, ik dacht dat hij een teek op z'n borst had! :o
Ik zag echt heel duidelijk een vlekje met daarnaast de pootjes bungelen! Dus ik Pino gevangen en snel gekeken wat het was, en niet lachen..., bleek het een stukje poep op z'n veren te zijn... ::)  :D

Karin

Hahahahahaha  :D :D :D O, sorry, we zouden niet lachen  ;D Maare... als het een teek was geweest was dat niet erg hoor. Veroorzaakt wel een klein ontstekinkje, maar valt er vanzelf weer af. Brengt geen ziektes over, alleen dus wat bacteriën die een ontsteking kunnen veroorzaken. Zover bekend kunnen vogels geen lyme of babesiosis krijgen.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

bogey

21 juli 2004, 15:30:07 #208 Last Edit: 21 juli 2004, 15:30:54 by bogey
ik begrijp precies wat je bedoelt hoor.... >:(

Ik zie de laatste tijd ook altijd van alles. Ik heb in de afgelopen 2 en half jaar,  zowel in de dieren wereld als in de mensen wereld, zoveel dood en verderf  :-[meegemaakt dat ik alles slecht ga zien.  Is jammer want het kan het plezier ervan verzieken.  :-/

Ik hoop voor ons allen dat de uitslag meevalt en we allemaal (vooral jij) weer kunnen gaan genieten  ;) ;) ;)

knufjes van Milo en je pleegkind Buster. waar het nog steeds HEEEEEEEEEl goed mee gaat.  :P

Op het moment brult ie om Milo die hier boven met mij is op de pc spelen.

Mandy

Gelukkig, er is niets gevonden, geen salmonella en geen andere enge beestjes! ;D

Pfff wat ben ik opgelucht. :)

Alleen zijn we er nog niet, want het jonkie van Rembo moet nog nagekeken worden maar die hebben ze nog steeds niet binnen gehad? ::)

De valkjes buiten die nu niet zo lekker zijn ligt ws toch aan de omstandigheden. Ze zitten buiten en al een maand is het slecht weer, veel regen en wind, dus ze hebben het daar als jongen erg zwaar gehad en vandaar dat er met de valken in de andere kooien ook niets aan de hand is.
En Macey binnen was natuurlijk al zwak en vatbaar.
Ik moet gewoon met de vibravet kuur doorgaan en dan is deze ellende straks weer achter de rug! ;)