17 augustus 2025, 23:26:45

2e ronde 2004

Gestart door Mandy, 4 mei 2004, 01:44:04

« vorige - volgende »

Mandy

Kuifje&Bobbie
Blok 1      

6-7/Ja      24-7/
7-7/Ja      26-7/
9-7/Ja      28-7/
11-7/Ja      30-7/
14-7/      
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Guinevere

Hoi Mandy,

Wat een mooooiiieee foto !  ;D
Zo schattig dat het oudste net omhoog kijkt ! Net alsof hij weet dat ik aan het kijken ben *zucht*  ;D

Groetjes
Guinevere

Mandy

16 juli 2004, 16:17:28 #182 Last Edit: 18 juli 2004, 01:21:44 by Mandy
Het gaat niet zo lekker met de jongste 2 van Pino.  :-/
Jong 3, de bont geparelde die ik zelf wil houden heeft een flinke oogontsteking beiderzijds! :o
Ik spoel het nu telkens uit en doe er CAF oogzalf op, dat is antibioticazalf die ik gisteren bij de DA heb gehaald.
Gisteren was het alleen nog maar geïrriteerd maar daarom heb ik de oudste 2, het bontje en de wildkleur maar ff geholpen met uitvliegen zal ik maar zeggen...
Geen andere valk heeft gelukkig iets, maar ik hou het goed in de gaten. Maar wat raar hé, dat alleen zij dit heeft en in beide ogen, bah, wat een tegenvaller weer. :(
Verder worden ze ook niet veel meer gevoerd, ook de jongste 2 van Pico&Bello die erbij zitten niet, ik heb ze alle 4 wat bijgevoerd.
Ik ben bang dat ze het alle 4 niet gaan redden, en ik sta erbij en kijk ernaar... :'(
Dan denk ik weer waar ben ik toch mee bezig, is dit nou leuk?
Nee hier is geen zak aan, maar als je dan die piepende donsjes bij bv. Jut&Jul zie denk je weer, daar doe ik het voor. :)

Dat gaat dus goed bij Jut&Jul, het 4e jonkie is geboren, maar helaas is er onderling nogal wat leeftijdsverschil doordat er wat eitjes kapot gegaan zijn. Hopelijk gaan die jongste het ook redden, ze worden nu in ieder geval goed gevoerd.

Met de 3 bij Ot&Sien gaat het ook goed.

Met de 4 van Fred&Wilma gaat het ook goed, het plukken is gelukkig niet veel verergerd.

Met de 3 van Rembo&Rembo gaat het ook goed en ze worden dus helaas al wat geplukt.

Met de 5 van Theo&Thea waarvan 2 nog in het blok gaat het ook goed. Alleen kijken ze niet meer zo om naar die 3 eitjes, ze lagen koud, dus hun eigen bevruchte ei kan niet veel meer worden. :-/ Maar ik moet wel volgende week die inmiddels 5 bevruchte eieren over kunnen leggen van Kuifje&Bobbie! ::)

Pico&Bello paren volop maar ik ben benieuwd wat ze nu gaan doen nu er geen blok meer is...
Zouden ze een bezet blok in kunnen pikken en die jongen wat aandoen? Ot&Sien zitten geen hele dag meer in het blok, dadelijk doen ze hun eigen jong daar wat aan terwijl ze niet eens weten dat dat hun jong is, wat ironisch...
Anders kan ik beter hun blok terug zetten en de eitjes weg gooien of doorprikken?
Of als Theo&Thea niet meer broeden die 5 eieren van Kuifje&Bobbie bij hun overleggen, maar die gaan volgende week al uitkomen en dat klopt dan ook niet gevoelsmatig, pfff wat een dilemma's weer, wie zei ook alweer dat kweken met valken zo makkelijk was?! :D

daan

Hoi Mandy,

Oei das idd erg vervelend die ontstoken oogjes. Ik wel wel dat ze het gaan redden joh.
Ja het is idd niet altijd makkelijk met valkjes kweken hihihi
Maar het is wel leuk en als je dan dat kleine grut ziet dan weet je weer waarvoor je het allemaal doet.
Suuces

Groetjes daantje

Mandy

18 juli 2004, 01:28:49 #184 Last Edit: 18 juli 2004, 05:30:54 by Mandy
Het gaat inmiddels iets beter met de oogjes van de bont geparelde, maar we zijn er nog lang niet. ::)
Tot mijn verbazing hadden ze nu toch alle 4 eten gehad. :)
En ik denk dat dat komt omdat Pipo een ei heeft gelegd en ze nu weer afwisselend gaan broeden en zodoende die 4 wat voeren, gelukkig maar, dus ik laat die eitjes maar even liggen en vervang ze misschien voor onbevruchte of prik ze door, zal nog wel zien. :)
Ik heb trouwens nog wel hun blok voor een schone vervangen omdat die best vochtig was en misschien dat die ene daarom ontstoken oogjes heeft gekregen? ::)
En mochten ze het redden, dan wordt de 4e van Pino ook een gewone bonte. :)

En ik heb toch maar ff het blok terug gezet van Pico&Bello, ik durf geen risico te nemen dat ze een ander blok inpikken en schade aan gaan richten.  :o

Dit zijn de 4 van Jut&Jul  ;) ;

En de lutino's van Ot&Sien  :) ;

met het 10e jong van Pico&Bello erbij die onverwachts een wildkleur gaat worden;

Volgens die tabel van Barbara kan er eigenlijk geen wildkleur bij zitten? ::)

En dit zijn de 4 van Fred&Wilma  :P ;

Duidelijk is dat de linkse bovenop flink op het achterkopje is geplukt. :-/

Van de andere zal ik morgen wel foto's maken. ;)

O, ja en Raymon vertelde nog dat er vannacht rond 03.30 paniek in de volière was omdat er een kat op de volière liep! :o
Maar die heeft paco toen mooi weggejaagd! ;D

Karin

18 juli 2004, 02:46:18 #185 Last Edit: 18 juli 2004, 04:47:48 by kazoo
Snik, moet ik nog een dag wachten op de foto's van Switch en Nessa  ;D Maar gelukkig kunnen we van de foto's van de andere piepkuikens genieten  ;D Ach, arme Nessa helemaal zeiknat. Mijn valkjes waren dat vandaag ook, maar dat kwam door de plantenspuit  ;D Het was maar liefst 28 graden op zolder ! Gelukkig wordt er binnenkort een screen geplaatst. Vooral fijn voor mij, de valkjes lijken nergens last van te hebben  ::)

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

Hahhaha ach wat een mooie foto! :P
Maar in het echt is ze nog mooier hoor! ;D

Mandy

18 juli 2004, 05:29:00 #187 Last Edit: 18 juli 2004, 05:55:43 by Mandy
Ik was net bezig met een berichtje naar Barbara en zodoende kwam ik er zelf achter dat ik weet wat de jongen van Pico&Bello zijn!

Het blijkt dat het 10e ei van Pico&Bello dat bij Ot&Sien is uitgekomen een wildkleur gaat worden, maar in de tabel staat die bij geen van de 9 nesten genoemd, hoe kan dat dan en wat kan dit nu zijn?

Daarnaast zijn er al 4 van hun eigen jongen uitgevlogen en 2 zijn achterblijvertjes en als plegen ondergebracht, ze worden nu weer een beetje gevoerd maar of ze het gaan redden weet ik niet...

Maar goed, 1 van die 2 is door een andere valk flink geplukt en nu zijn daar veren zonder parels terug gekomen, oftewel dit is een man.
Nu weet ik dus uit jouw tabel dat het dan nest 1, 2, 4, 5, 7 of 8 kan zijn. Otewel de geparelde in dit nest zijn mannen en de geparelde witmaskers die als enige andere soort aanwezig zijn, moeten de poppen zijn!
Dus alleen nest 4 valt erbij af en de geparelde mannen zijn zowieso allemaal split voor witmasker. De rest is een verassing, waaronder dus ook die wildkleur...

Maar zo zou je er dus zelf ook altijd achter kunnen komen, als je bij een geparelde 1 gepareld veertje eruit trekt of bij een wildkleur of witmasker 1 staartveer met visgraatmotief eruit trekt.
Komt er dan een veer met parels of bij die andere met visgraat terug dan is het een pop en zo niet, dan is het een man.
Niet dat ik dit van plan ben te gaan doen, maar je zou het kunnen doen. ::)

Mandy

18 juli 2004, 23:40:40 #188 Last Edit: 19 juli 2004, 00:08:42 by Mandy
Ik weet het niet meer hoor... :(
Is mijn voliére een ziekenhuis of mortuarium, het een komt na het ander, het lijkt wel of ik de medische valkenencyclopedie aan het afwerken ben. Als dit zo door gaat kap ik ermee. >:(
Al een hele week loop ik te stressen, maak me zorgen, ben niet te genieten en Raymon zei ook al; zoek alsjeblieft een andere hobby. :-/
Ik vond net dus de oudste van Rembo dood, de andere nog levende 2 heb ik overgelegd, 1 bij Jut&Jul en 1 bij Ot&Sien. Ik dacht al wel dat het niet goed zou gaan. ::)
Die ene met die oogontsteking heeft ook een vies neusgat erbij en de andere 3 leven nog.
Het wildkleurtje zat te niezen.
De 2 hierbinnen leken goed te gaan, maar van het ene op het andere moment is Macey ineens gaan niezen en pruttelen.
Wat een ellende allemaal. :(
De ontlasting is weg en woensdag zal het wel een zware dag gaan worden, ik ben nu zo down dat ik wel zeker weet dat het foute boel zal zijn.
Als dat zo is kap ik ermee, echt, ik voel me doodongelukkig zo, de tranen lopen over m'n wangen, dit is toch geen leuke hobby meer, zo kan ik het niet meer aan... :'(

Zelfs die 2 ratten hierbinnen zijn weer niet lekker en niezen en ik ben nerveus voor de operatie van Paco dinsdag. Eigenlijk is alleen Chico de enige die nog een beetje gezond is. :-/

Speedy

19 juli 2004, 00:12:02 #189 Last Edit: 19 juli 2004, 00:15:42 by Speedy
Jammer hoor Mandy, het ging zo goed bij jou en nu ineens dit, wat een toestanden.
Ik zag net ook de 2 valkjes in een ander topic, leuke foto's en dan juist daarna het trieste verhaal dat ze zo verkouden zijn.
Wat is dit toch?
Ik hoop dat het toch nog snel zal verbeteren hoor, dat je er toch wel weer plezier in gaat krijgen.
Sterkte hoor.

Groetjes,
   Trudie

Guinevere

Hoi Mandy,

Wat jammer nou dat je zo verdrietig bent.
Maar ik kan me voorstellen dat het moeilijk wordt je sterk te houden als er zoveel dingen misgaan...Ik zou het zeker niet kunnen.
Hopelijk wordt het hierna weer een beeje beter.En worden alle niezertjes en ontstoken-oogjes-babies weer beter.
Na regen komt toch immers zonneschijn ... ?

Sterkte !

Groetjes
Guinevere

Joyce28

Pffff,dat gaat niet in je koude kleren zitten
en tot woensdag wachten duurt ook erg lang he :-/
En dan je grote schat nog dinsdag aan de beurt,dat is ook niet niks.
Ik hoop ook gauw dat het zonnetje gaat schijnen,want het weer doet de valkjes ook geen goed :-/

Andrea

Hoi Mandy,

Ik kan me voorstellen dat je er stevig de balen van hebt.
Het is gewoon :censuur als er steeds valkjes ziek worden en dood gaan. En vooral als het met bijna al jouw dieren niet zo goed gaat. Ik zal duimen voor dat het weer de goede kant op gaat.
Jij bent echt goed voor dieren en het is niet leuk dat je ondanks de vele zorg dit overkomt. Helaas heb je niks te zeggen over de gezondheid, want de natuur gaat toch zijn eigen gang :(
Mariska en ik gaan straks met vakantie, dus voorlopig even geen internet. Maar zij zal Paul vast nog wel bellen hoe het met haar valkjes gaat en dan horen we de uitslag van het onderzoek ook wel.

Sterkte,

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Mandy

Ik heb vandaag het overleden jong van Rembo op de post gedaan voor sectie.
De andere 2 leven nog en worden gevoerd, maar of de jongste het bij Ot&Sien gaat redden weet ik niet, die kan zich moeilijk warm houden en het lijkt ook of het eten in de krop daarom moeilijk verteerd, het jong bij Jut&Jul ziet er wel redelijk uit. ::)

Met het jong van Pino met de ontstoken ogen gaat het beter, de zalf lijkt te helpen, vanochtend zaten de ogen niet dicht en komt er weinig vuil meer uit. En alleen de rechterneusgat zat dicht maar kwam geen snot uit.
De andere 2 worden nog steeds gevoerd en zien er ondanks dat ze achter lopen redelijk uit. Pipo zit bij hun op 2 eieren te broeden. Ze krijgen nu alle 4 ook vibravet en de 2 uitgevlogen jongen ook.

Maar het is wel moeilijk om te geven hoor, ik geef het via een spuitje maar ze tuffen het het liefst zo snel mogelijk weer uit en niezen het zelfs uit en zelf kom je onder de spetters te zitten die je er bijna niet meer uit krijgt. :-/

Woensdag moet ik werken tot 18.00 en na 14.00 kan ik bellen voor de uitslag van de ontlasting, zodra ik die weet zal ik het laten weten.

Mandy

Ik heb er nog een ander probleem bij trouwens, want ik weet niet waar ik straks de 5 bevruchte eieren van Kuifje&Bobbie moet laten, zaterdag moet de 1e uitkomen... :o
Theo&Thea broeden namelijk al dagen niet meer op hun eieren, dus die heb ik maar weggegooid. :-/
Pipo zit wel te broeden, maar daar zitten nog 4 jongen bij, dus daar kan ik ze ook niet overleggen.
En Pico&Bello gaan vandaag of morgen weer beginnen. Maar daar kan ik moeilijk die eieren bij leggen waar zaterdag het 1e jonkie komt, dat klopt gevoelsmatig niet en dan zorgen ze er misschien niet voor?  ::)
Ik kan wel de eerste 2 jongen bij Kuifje&Bobbie uit laten komen en de andere 3 toch bij Pico&Bello, dan komt de eerste volgende week woensdag en dan broeden ze al een dikke week.
Ik heb niet veel keus. Dus ik moet ze wel een 2e kans geven. :-/
Misschien dat het de vorige keer niet goed ging omdat er iets met die jongen was en/of omdat ik voor onrust heb gezorgd omdat ik de blokken omgewisseld heb? ::)

En het is toch niet te geloven, zitten Suske&Wiske ineens sinds het weekend op 3 eieren te broeden! :)
Dat is echt net op de valreep hoor. Ik heb nog niet gekeken of ze bevrucht zijn, maar het zou kunnen want ik heb ze een tijdje terug veel zien paren...
Ze broeden best redelijk, maar het is hun 1e keer dus er kan nog van alles mis gaan. En stel dat er een ziekte in de volière is dan kan er met dit mogelijke nest ook nog wat mis gaan, ik hoop het niet, want dit zou wel de zonneschijn na de regen kunnen zijn. 8)