22 juni 2025, 13:40:10

Kweekseizoen 2004

Gestart door Inger m, 3 mei 2004, 22:47:58

« vorige - volgende »

Stijn dc

hoi

vier jongen al? Het gaat vooruit bij jouw :)
en dan nog een ei dat staat op uitbreken? Of aangepikt door de ouders? wss op uitkomen.

SDc:D

Inger m

Hoi Stijn,
Het ei wordt aangepikt door het jong. Ik zag een klein barstje zitten en bij het schouwen zag ik het jong bewegen. Ik denk dat het ei uit is, want ik hoorde vandaag gepiep. De pop is erg fel dus ik heb nog niet gekeken, de man is een watje, die schiet gelijk de nestkast uit, dus zometeen probeer ik wel te kijken...

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Stijn dc

hoi

oh, ik dacht het al. Ik ken dat van die mannetjes die bij het minste rumoer de kast verlaten  ::). DAt noemt zic dan mannen :P

SDC:D

daan

Hoi Inger

Gefelicteerd met je jonkie.
Dat gaat ook lekker bij jou hé.
Nou ik heb dat hier niet hoor, alle mannen en poppen bijven gewoon in het blok zitten als ik wil kijken, dus ik heb echt MANNEN hier zitten hahahhahahaa

Groetjes Daan

giovanni

yo inger

lees nu pas je dagboek en proficiat met je jongen:) en je eitjes

hopelijk komt het allemaal goed ermee

grtjs

Inger m

8 mei 2004, 22:59:07 #35 Last Edit: 8 mei 2004, 23:00:41 by Cinnamon_valk
Hoi,
Nou lekker stel prutsers die valkparkieten, hebben ze een jong doen ze er niks mee (koppel 2). De eerste keer dat ik keek lag het jong buiten het nest => koud en zag er slecht uit. Toen heb ik het onder de man gelegd, maar een uur later was de situatie niet verbeterd (ik wijt dit aan onervarenheid). Ik heb het jong weggenomen en onder de lamp gelegd. Het ademde slecht en zag er vrij rood uit (uitdroging). Nadat het wat was opgewarmd (29-33 C) begon er weer leven in te komen en begon het te piepen. Ik heb het wat aangemaakt verwarmd eivoer (met glucose) uit een spuitje gegeven (wat een gepruts is dat met zo'n klein bekkie, ben lang bezig geweest, hier zal ik dus niet aan beginnen). Het laatste redmiddel voor dit jong is het andere koppel (dat echter al 4 jongen heeft). ik heb het hier nu onder geschoven en nu maar afwachten...

Op de foto het jong, je ziet dat het wat moeilijk ademt, dit werd langzaamaan beter (dit zie je bij vogels die onderkoeld zijn). Het is ws een cinnamon.
problem.

Tara

Hoi Inger,

jee wat erg zeg, dat arm lutinootje :-(. Ik hoop echt dat dat ander koppel er voor zorgt, meestal doen ze dat wel, hier hebben ze het wel al eens gedaan.

Groetjes, Tara

Stijn dc

hoi

ging het geenc innamonworden? :)

Inger m

Hoi,
ik vermoed idd cinnamon, want lutino zit in geen van de ouders (zie koppel 2). Ik heb net ff gekeken, maar het lag nog tussen de andere jongen van koppel 1, nog niet gevoerd. Het is gewoon 'erop of eronder' en als het niks wordt ga ik niet verder meer aanklooien.

er is nl een leeftijdsverschil, de jongste van koppel 1 is al een dag of vier en een stuk groter, dat betekent dus behoorlijke concurrentie voor dit valkje...

gr Inger
problem.

Tara

Hoi Inger,

hebben cinnamon valkjes dan ook zo'n lichte oogjes?
Ik wist dat ze lichter waren, maar zo licht :-/??

Groetjes, Tara

Tchii

heey,

nope is inderdaat een lutinotje...cinnemons hebben erg donker rode ogen bijna zwart :)
erg voor dat kleintje...ik hoop echt dat ut weer goedkomt :'(

sterkte,

Valérie

Stijn dc

hoi

maar als het gen niet in de ouders zit, kan het nooit een lutino worden he :)
 Wat voor oogjes hij ook heefT.

SDc:D

Tara

8 mei 2004, 23:57:06 #42 Last Edit: 8 mei 2004, 23:57:17 by tara_dewulf
Hoi,

valkjes kunnen ook splitten erven van hun grootouders, je weet toch nooit geloof ik? Volgens mij wordt het gewoon afwachten.

Groetjes Tara

Stijn dc

hoi

hoe bedoel je van de grootouders?

Inger m

Hoi Valerie,
Mijn cinnamon jongen hadden voorheen wel lichte ogen (en niet bijna zwart, maar rood), hou er rekening mee dat deze foto wat overbelicht is. Ik kan er alleen maar achterkomen als dit jong opgroeit, maar in het begin staan de mogelijke verwachtingen uit dit koppel. (er is via een andere weg een kleine kans op lutino), maar ik denk in deze situatie dat een cinnamon jong meer voor de hand ligt.

gr Inger
problem.