6 mei 2025, 15:20:24

Kweekseizoen 2004

Gestart door Inger m, 3 mei 2004, 22:47:58

« vorige - volgende »

Stijn dc

hoi

ja, dan word het kei leuk, als ze al wat veren hebben , en een beetje het "besef" krijgen dat mensen niet gevaarlijk zijn.
Ik wil bewust ook niet ingrijpen bij verstoting of zo, want dan ge ik me te hard hechten aan de jongen. Het zou oook gewoon niet gaan, of ik moest het jong mee naar school nemen :)

SDc:D

Inger m

Hoi,
Net even de eitjes van de kakariki's kunnen schouwen en er zijn er sowieso 2 bevrucht! De rest kan ik nog niet beoordelen, want ze is nog aan het leggen en de vijfde is ws vandaag gelegd. Tijdens het voeren komt ze altijd ff snel naar buiten voor de lekkerste hapjes en dan gauw weer terug...

Dit is een foto van de pop, vorig jaar bracht ze drie jongen groot, maar ze kwam pas in mei/ juni erbij in de voliere.
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Stijn dc

hoi

leuk dat er twee eitjes bevrucht zijn. Tis wel een mooie forse vogel zo te zien, alleen ik ben niet zon liefhebber van kakariki's.

SDC:D

Mandy

Ha dus bij jou is het ook begonnen, gefeliciteerd met je eerste jonkies hoor! ;D
Ik zal het ook mee volgen en hopelijk krijgen je andere valkjes binnenkort ook mooie jonkies, wel foto's laten zien hé. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Stijn dc

hoi

ik heb blijkbaar gemist dat je twee jongen hebt  :-X
maar proficiat ermee. Bij mij duurt het ook net meer lang normaal gezien, en dan kan ik weer beginne genieten. Aleen vrees ik dat de ringperiode in de amsterdamweek gaat vallen!

Inger m

6 mei 2004, 01:31:07 #20 Last Edit: 6 mei 2004, 01:31:47 by Cinnamon_valk
Amsterdamweek?! Dat kan niet veel goeds betekenen...
Wordt vast gezellig daar, wat zijn de plannen? Cultuur opsnuiven? Rondje 'wallen'... ;)
Ben benieuwd met wat voor verhalen je terugkomt! Gouda is een veel mooiere stad hoor! Bekend van de kaasmarkt, stadhuis, kaarsen en mij...

gr Inger

Hoi Mandy,
Ik ga binnenkort zeker foto's proberen te maken...
Jonge kakariki's zijn ook heel leuk, die hebben donkergrijs dons, echt heel apart. En je kunt in het nest al heel goed zien wat mannen en poppen zijn aan de grootte van de snavel, handig...

problem.

Stijn dc

hoi

jep, amsterdam word gezellig, drie dagen kamperen. Ja, de enige reden waarom ik naar gouda zou gaan  is voor jouw :)

en amsterdam, dat wordt een bezoekje aan de wallen inderdaad, we gaan daar langs op de avondwandeling.

hebben kakariki's z'on speciale snavel dan?

Inger m

Voor mij?! ;D

Ik moet bekennen dat ik ook nog maar een paar keer in amsterdam ben geweest en dan geeneens op de wallen, dus daar moet ik natuurlijk nog wel een keer langs...Wanneer ga je daar dan heen? Is het met school?

Bij kakariki's hebben de mannen een veel grotere snavel dan de poppen en dat verschil is al goed te zien bij de jongen. Ik zal tzt wel een foto maken van de jongen, want twee volw kakariki's krijg je niet makkelijk op de foto, veel te beweeglijk...

gr Inger

problem.

Stijn dc

hoi

ja, dat kan ik me voorstellendat die niet op de foto kunnen :)

ja, ik ben zelfs nog nooit in brussel geweest, schande :)
We gaan er inderdada met school naartoe we vertrekken dinsdag de 18 de mei en zijn donderdag terug.

Inger m

Hoi Stijn,
Leuk! Wordt vast gezellig in Amsterdam!

Wat Belgie betreft ben ik alleen in Brugge (mooie stad) en antwerpen (dierentuin) en de Ardennen geweest.

Ja en in Brussel...daar gebeurt het he? niet dat we daar altijd zo blij mee moeten zijn...

Die gele Kakariki komt geloof ik ook uit Belgie, er staat iets met BOF op de ring, maar ik zal nog eens goed proberen te kijken, wel handig die ringen zo, kom je nog eens wat te weten over de vogel...

gr Inger
problem.

Stijn dc

hoi

kbof waarschijnlijk :)
bof kan ook, ik zal eens even op mijn ringen kijken. Ik heb trouwens ook een roodruggen pop uit nederland, ze draagt ee nblauwe ring met NL erop :D

Stijn dc

hoi

even gekeken en er staat inderdad bof op, wss geen plaats meer voor de k. :)

Inger m

Das idd wel grappig, ja er gaan vast heel wat vogels over de grens heen en weer...
Deze pop was al 4 toen ik haar kocht, maar is een prima vogel. ik moest eigenlijk snel een andere vogel hebben voor de man (de andere was dood) en deze was erg mooi....

gr Inger

problem.

Stijn dc

hoi

vier is een zeer goede leeftijd voor dit soort vogels denk ik, niet te jong, maar ook niet te oud. Ik vind ze in ieder geval mooi fors, en dat is goed;

SDc:D

Inger m

Hoi,
Even een update:

Koppel 1 heeft op dit moment 4 jongen, ze zien er goed uit en worden prima gevoerd, dit is een prima stel.

Koppel 2 ik heb de eieren geschouwd, want er zou nu toch iets moeten komen. Een ei werd net aangepikt en drie andere zien er goed bevrucht uit, het laatste ei is onbevrucht

Koppel 3 veel interesse in de nestkast, maar er is verder nog niks spannends gebeurd.

Ik ben vanaf het moment dat er jongen zijn de valkparkieten (de ouders dus) gaan bijvoeren. Ik geef ze twee keer per dag droog eivoer van Orlux met kleine stukjes brood, dit wordt aangemaakt met weinig water tot een rul papje, ze eten dit uitstekend.
Verder staat er altijd Orlux eivoer (de vochtige versie met garnalen) onbeperkt voor ze.

gr Inger
problem.