29 april 2024, 06:56:53

Nest mislukt?

Gestart door Carla Vdb., 1 mei 2004, 12:24:40

« vorige - volgende »

Stijn dc

hoi

je kan ze niet dwingen om terug op het nest te gaan, als ze het in hun koppie hebben dat ze het nest willen verlaten, dan zullen ze niet snel terugkeren.

SDC:D

Carla Vdb.

Hoi inger,
ik heb vandaag de kooi wel uitgekuist, omdat het een beetje vreselijk begon te stinken. dit had ik dus beter niet gedaan?
ik heb ze nu op de kamer gezet daar hebben ze alle rust en kan ik alleen maar hopen dat het nog goed goed komt

groetjes carla

fransvh

hello,

ik heb eens het licht verkeerd uitgedaan
en toen zag ik smorgens vroeg dat mijn kanarie de ganse nacht van het nest was geweest
resultaat een pas uitgekomen jong dood en de andere eitjes eiskoud (het was nog begin maart) in een niet verwarmde schuur
de avond nadien zag ik dat ze terug op het nest was gegaan en er zijn terug twee jongen geboren die nu reeds groot zijn

dus ze kunnen lang zonder warmte

Maar ik heb nu ook een valkparkieten probleem
die van mij hebben een ganse tijd goed gebroed
de jongen zijn uitgekomen maar de ganse nest is na drie dagen reeds gestorven terwijl de moeder er nog op zit
de jongen waren  goed gevoederd
wat heb ik mis gedaan?

Carla Vdb.

De man zit al de hele dag terug te broeden, ;)  het popje zit erbij alsof ze weer een ei moet leggen, zou dat kunnen dat ze al aan een tweede ronde gaat beginnen vooralleer de eerste eitjes uitgekomen zijn?

Tara

Hoi Carla,

dat kan inderdaad zijn ja, vaak voelen ze aan dat hun eerste ook niet zal slagen nu en begint ze haar tweede, hier komt meestal een tweede wanneer de jongen zijn uitgevlogen, dus ik denk dat ze gewoon opnieuw zijn begonnen en dat de vorige eitjes helaas verloren zullen zijn ... Maar laat ze toch nog ff liggen in ieder geval.

Groetjes, Tara

Carla Vdb.

Ja ik laat ze zeker nog even liggen, je weet maar nooit hé  :)
Ik heb zelfs de indruk dat er iets in beweegt , kan zijn dat ik het mij inbeeld ook hoor :D
Hoop doet leven zeggen ze toch, en ik hoop dus dat ik dat in deze situatie letterlijk mag nemen  :D :D

Tara

Hoi Carla,

hier heb ik ook nog eens een nestje gehad vorig jaar die nog enkele dagen moest vooraleer de eitjes uit zouden komen, en toen hebben ze ook gestopt met broeden, een hele nacht en morgen waren ze onbebroed, ik heb meteen de eitjes verdeeld onder de andere koppels, 1 jonkie had het gehaald, hij is zowat 1 week te laat geboren, en was een wildkleur. Hij's helaas gestorven vorig jaar wegens ziekte (hij was al volwassen). Maar wat ik bedoel hiermee, je weet het nooit zeker!

Groetjes, Tara

Carla Vdb.

Ja, ik weet het, je moet met alles rekening houden, er kan vanalles gebeuren, maar ik probeer het altijd zo positief mogelijk te zien, natuurlijk rekening houdend met wat er fout kan gaan, anders is de teleurstelling vaak te groot.
Moedertje natuur een handje helpen gaat hier niet, dus, wachten ... en wachten ...   :)

Stijn dc

hoi

ik hoop dat ze nog uitkomen. Alleen ik vrees ervoor, maar ik hoop natuurlijk van wel. Ik denk niet dat valkjes aan een tweede ronde beginnen als de eerste eitjes nog niet zijn uitgekomen. Ook duurt het meestal een poosje voor ze opnieuw beginnen.

SDC:D