29 april 2024, 04:20:56

Nest mislukt?

Gestart door Carla Vdb., 1 mei 2004, 12:24:40

« vorige - volgende »

Tara

Hoi Inger,

ikzelf zei dat ze ze beter nog 1,5 week laat liggen, en dan eens schouwt, ik heb toch helemaal niet gezegd dat ze ze dan meteen moet weghalen als ze meteen wat langer dan 20 minuten niet broeden?

Inger m

Hoi Tara,
Dat klopt, zie IM

gr inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Stijn dc

hoi

was het zon razende uitbarsting :)
nee, dat zie ik je nit zo snel doen denk ik.

SDC:D

Tara

Hoi Inger,

IM gelezen hoor ;-).

En Stijn,

nee het was helemaal geen razende uitbarsting, waarom zou dat moeten zijn dan?

Stijn dc

hoi

nee, ik dacht het maar, omdat het niet publieklelijk p het forum kwam :)
SDC:D

Carla Vdb.

Er zit nog beweging in de eieren dus het zal allemaal nog wel goed komen. Toch nog een vraag, over de lucht vochtigheid, ik lees hier altijd over de minimum maar kan het ook kwaad als de kamer te vochtig is, hier bij mij is het altijd rond de 70% soms zelfs tegen de 80%, is dat dan niet teveel?
 
                     Groetjes Carla

Paul

Hoi Carla,

Weet je dat zeker 80% dat is wel erg vochtig hoor dan druipt het water langs de muren over de grond volgens mij.
Voor vogels tijdens broeden is 60 a 70% het meest ideaal.
Als ze een hogere vochtigheid bij de kooi hebben zal je ze snel zwemles moeten geven  :D
Maar ik denk dat je beter 80% kan hebben dan nog 20 hoor en 70 is juist prima voor ze maar voor mensen juist vaak te vochtig.
Ik heb het hier rond de 20% als ik geen bevochtiger neerzet en het eerste nest daar is toch ondanks de droge lucht een jong uit geboren.
Maar je hebt ook kans dat de ouders bijvoorbeeld water in de veren hebben door in de waterbak te zitten en dan bevochtigen ze ook het nest en in het broedhok is het dan vochtiger dan erbuiten.
Ik dnk dat je in elk geval je minder zorgen hoeft te maken dan ik hier met de superdroge lucht.

Groetjes, Paul

Carla Vdb.

Oei oei, zou er dan iets mis zijn met mijn hygrometer, want ik heb echt wel eens gezien dat hij op bijna 80% stond, en mijn muren waren helemaal niet nat  :)
We hebben hier een aantal maanden geleden wel water in de kelder gehad, het zal daar misschien van komen dat het nog niet helemaal gedroogd is ofzo, weet ik veel.
Alleszinds, ik ga er niet van wakker liggen als het voor mijn beestjes maar geen kwaad kan.  :)

margo23

Paul, hoe kun je 20% vochtigheid hebben? Zo droog is het in de woestijn bij las Vegas!  :D
Wij hebben hier binnen altijd zo'n 60% en dat is normaal volgens mij. Maar 20% (zowel binnen als buiten) kan toch niet?
groetjes Margo
Speedy, Jacco en Pearl

Paul

Hoi Margo,

Ik heb twee verschillende soorten Hygrometers geprobeerd een is electronisch en de ander is een model voor in de auto.
Ze ontlopen elkaar niet echt veel en gaven vaak allebij ongeveer 25 % en 23 heb ik ook wel eens gezien.
Met de luchtbevochtigers aan krijg ik het tegen de 50%
Ik denk dat het echt wel heel droog is hier :-(
Ik vertrouw die hygrometers ook niet helemaal maar ik heb nu een derde en die komt daar ook in de buurt uit als ik geen water de lucht in blaas.
Ik popmp nu 12 liter water per dag de lucht in en zie het echt nergens terug.
Als het al vochtig is zal je het zeker ergens op zien ztten bijvoorbeeld op de ramen.

Groetjes, Paul

margo23

Ik zou het nog een keer checken want 20% vochtigheid in NL kan volgens mij niet (tenzij je binnen met de ramen dicht de airco aan doet ofzo of de verwarming heel hoog).
Als het buiten zo droog zou zijn dan was Nl bruin ipv groen ;D
Speedy, Jacco en Pearl

Carla Vdb.

Nu kijken ze al een uur of vier( van 14u deze middag ongeveer) niet meer om naar de eitjes  >:(
Nu kan ik het helemaal wel vergeten zeker?  :-/

Stijn dc

hoi

dat hoeft niet perse hoor, ik denk dati nger heeft gezegd, dat eitjes die bijna moeten uitkomen wat langer zonder warmte kunnen, omdat ze zichzelf wat warm kunnen houden.

SDC:D

Carla Vdb.

Is er misschien een manier om ze terug op het nest te krijgen? Normaal als ik het deksel nog maar ophef dan kan het niet rap genoeg gaan om bij de eieren te zijn en nu kan het hun allemaal niets schelen. Ik zie al hele kleine barstjes in de eitjes, ik zou het toch wel heel jammer vinden als het nu nog mis zou gaan hoor.  :(

Inger m

Hoi Carla,
Is er mss een reden dat ze het nest verlaten hebben? Ergens van geschrokken of een verandering in de omgeving? Het is vreemd als ze juist rond het uitkomen het nest verlaten, meestal zitten ze er dan juist heel vast op.

De eitjes kunnen wel een bepaalde periode zonder warmte, echter ik denk dat bij het uitkomen zelf warmte wel weer belangrijk is voor het uitkomstproces.

Eigenlijk kan ik geen manier bedenken om ze terug te krijgen op het nest, dat moeten ze zelf doen. zorg iig voor een rustige omgeving.

Succes!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.