Mijn valkparkiet heeft de mazelen

Gestart door Suzanne, 30 april 2004, 20:28:02

« vorige - volgende »

Suzanne

30 april 2004, 20:28:02 Last Edit: 30 april 2004, 20:28:56 by blozend_appeltje
Hoi allemaal,

Mijn lutino heeft allemaal oranje vlekjes op zijn kop gekregen (het lijkt net alsof hij de mazelen heeft). Vandaag zag ik er ook eentje op zijn vleugel. Nu vraag ik me af of dit normaal is. Ik kan me iets herinneren over oranje veertjes over het lichaam, en dat dat niet goed schijnt te zijn, maar ik weet het niet meer helemaal hoe het zit  ::). Ik hoop dat het een beetje duidelijk over komt op de foto (daar lijken ze donkergeel, maar ze zijn net zo oranje als zijn wangvlek).

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Lique

30 april 2004, 20:31:48 #1 Last Edit: 30 april 2004, 20:32:00 by Angelique

Hoi suzanne,

Ik heb het ook, bij vrijwel alle valkjes die een nestje hebben.
Het gaat niet meer weg, helaas.
Bij sommige valkjes, zit het over hun hele lijfje, en zelfs bij een geparelde lutino is het zo erg, dat ze vrijwel alleen maar oranje heeft, op haar koppie.

groetjes Lique

Suzanne

Hoi Lique,

Ik heb het idd ook nog bij een ander valkje, alleen minder erg. Bij de bont geparelde cinnamon (moeder van het eerste nestje). Ik vind het een rot gezicht, net alsof ze onder de uitslag zitten. Maar ja, niks aan te doen  :-/.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Tara

Hoi Suzanne,

mijn Moko krijgt dat ieder jaar, niet elk valkje heeft ze hier, maar bij Moko is het vaak wel duidelijk, hij haat het dan als ik sproetekop zeg tegen hem :D

In ieder geval, mijn Moko krijgt die als ie broeds is en jongen heeft ... Dan zit ie er vol van. Maar als de winterperiode eraan komt, dan verdwijnen ze weer volkomen bij hem.

Groetjes, Tara

Suzanne

Hoi Tara,

Sproetenkop klinkt ieder geval al gezelliger dan mazelen of uitslag  :D. Daar hou ik het dan ook maar op, op sproetjes.

Groetjes

Suzanne

Tara

Hahahah,

ok, doe dat :-).

Als ik dat zeg schudt ie altijd met zijn koppie, keigrappig, zo van, heee noem mij zo niet :D

Groetjes, Tara

Stijn dc

hoi

ik heb het ook bij een valkje. Die is al wat ouder, mss heeft het wat te maken met de ouderdom? Geen idee, alleen het gaat niet meer weg, bij mijn valkje toch ook niet.

SDc:D

Tara

Hoi Stijn,

nee, het heeft zeker niks met ouderdom te maken. Mijn Moko heeft dat dus ook he, en hij is van 2002. Hij heeft dat vorig jaar gehad, en dit jaar nu ook alweer. Dus het heeft zeker niet met ouderdom te maken :-).

Groetjes, Tara

Stijn dc

hoi

nee, dan zal het wel niet. Maar het kan wel denk ik. maar enfin, wss zal het met de hormonen zijn he :)

SDC:D

Tara

Hoi Stijn,

dat dacht ik ook, dat het met de hormonen te maken heeft :-).
Hij barstte er van vorig jaar, hopelijk dit jaar ook weer :D

Groetjes, Tara

bogey

Grappig hoor....

Als het valkies zijn die zwangeren of zwanger hebben gemaakt dan zullen het net als mensen wel hormonen zijn.

Me vriendin kreeg ook voor tijdens en na haar 2 zwangerschappen vlekken (sproetjes) door o.a. de zon .

wie weet..staan we dichter bij de valk dan de aap :D :D

Raikiri

Hm.. ergens anders had ik weer gelezen dan het door worteltjes kwam... :-/

Groetjes Q-N

Cheers, Quynh & Raikiri~

Stijn dc

hoi

dat kan ook ,maar dan krijgen ze het overal, niet alleen in het gezicht;

SDC:D

Tara

Hoi,

door wortels is het niet, hier krijgen ze niet veel wortel, bijna nooit eigelijk, daar is het zeker niet van.

Groetjes, Tara

Paul

Hoi,

In worteltjes zit Caroteen en dat is de kleurstof die ze nodig hebben voor de oranje wangen.
In zaad zit ook een kleine hoeveelheid en dat is normaal voldoende om de wangen te kleuren.
Geef je veel wortel dan kunnen er zoals Stijn al zegt op verschillende plaatsen oranje puntjes tussen de veren komen.
Ik denk het meeste op de kop en in de nek dat je dat zal zien omdat in die omgeving de veren zitten die oranje moeten worden.
Maar het kan geen kwaad om ze af en toe wortel te geven hoor dat is zeker niet slecht voor ze :-)

Groetjes, Paul