Mijn valkparkiet heeft de mazelen

Gestart door Suzanne, 30 april 2004, 20:28:02

« vorige - volgende »

Stijn dc

hoi

het kan inderdaad geen kwaad, maar van veel wortel krijgen ze vast en zeker oranje plekjes, net door die vele hoeveelheid carotheen. Dit zit in alle, zogenmaade gele groenten. Ik kan er niet direct een opnoemen;

SDC:D

Inger m

Hoi,
Maar als die plekjes door wortel zouden komen (carotheen), waarom dan bij volwassen mannen alleen en niet bij poppen (of toch wel?). In iedergeval eet mijn wildkleurpop juist erg graag wortel en winterpeen, maar is er de afgelopen 6 jaar geen oranje veertje bijgekomen...is het ook een hormonale kwestie? Ik denk dat er meer achter zit...

Bij kanaries kun je wel rode kleurstof geven om ze een intensievere rode kleur te geven, dat werkt goed, maar die zijn ook al oranje/ rood van zichzelf...

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Stijn dc

hoi

niet elk valkje krijgt die plekjes volgens mij, maar als ze echt veel carotheen binnenkrijge, krijgt volgens mij elk valkje die plekjes. Ik denk dat de plekjes die bij suzanne voorkomen niet met wortels te maken hebben.

Tara

Ik blijf ervan overtuigd dat het met de hormonen van de man te maken heeft, misschien dat de wortels er iets kunnen aan toevoegen, maar zelf geef je geen wortels krijgen ze het, hier alleszins, ik heb in ieder geval nog niet veel een worteltje gegeven, en Moko krijgt het iedere keer wanneer hij een nestje heeft, dus ik weet niet hoor ...

Groetjes, Tara

Stijn dc

hoi

maar niet elke valk krijg deze vlekken, en elke mannetjesvalk heeft deze testosteron hormonen, dus het klopt volgens mij niet, en zoals inger zei, dat er meer achter zit.

Tara

Hoi,

ja dat er meer achter zit weet ik ook wel hoor, deels heeft het met de hormonen te maken, dat denk ik.

Trouwens, mijn Tako heeft die ook al gehad, en dan nog, ze hebben het hier alleen met een nestje ...

Stijn dc

hoi

een van mijn mannetjes heeft het ganse jaar door die vlekjes. En bij andere vogelsoortn komt het al helemaal neit voor, das ook vreemd.

Tara

Hoi hoi,

ik hou het dan voorlopig tot sproetjes :D

Weldra krijgt mijn Moko ze er weer, kan ik hem weer uitmaken hahahah, dutsje :D

Suzanne

Hoi,

Mijn bont geparelde cinnamon pop heeft ook van die oranje vlekjes. Dus dat het alleen bij de mannetjes voorkomt gaat niet op  ;)

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Stijn dc

hoi

oke, dan moeten we maar verder zoeken :)

Lique

Hier zie je het gelijk al als ze eitjes hebben.
Tenminste de valken die ook een oranje wangvlek hebben.
Witmaskers en albino's hebben we nog nooit last van gehad hier.
Maar het lijkt idd met de hormonen en misschien zonlicht te maken te hebben.

Suzanne

Hoi,

Het klopt wel wat betreft de eitjes. De pop is nl. de moeder van het eerste nest, en deze lutino man is de vader van het 2e nest.

Groetjes

Suzanne

ps: peen kan het ook niet zijn, aangezien ze dat nog nooit hebben gehad van mij

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.