28 april 2024, 22:28:35

Ik geef het op met die 2

Gestart door Tara, 24 april 2004, 22:27:14

« vorige - volgende »

Tara

Pfff, het zit me wel mee met de meeste, maar met degene waarvan ik het liefst wil natuurlijk weer niet he ... Malaia natuurlijk .. Hij's verliefd geworden op Tequila, vaak wil ie paren met haar, maar dan vliegt ze weg ... Nu vandaag zaten ze samen in een blok, wat natuurlijk zeer fijn is he, en ook zat zij in een blok en Malaia aan het invlieggat, en ook al omgekeerd ... Maar nu zag ik net dat Tequila heel agressief is geworden, nou dat zag ik als een goed teken, totdat ik zag dat ze ook agressief werd t.o.v. Malaia :-(. Betekent dit dat het niks wordt met die twee? Zou ik erg jammer vinden voor Malaia, de stakker doet zo zijn best :-(.

Groetjes, Tara

Stijn dc

hoi

jammer dat het niet vlot tussen die twee. Je moet toch aanvaarden, dat als ze geen koppel willen zijn, je ze ook niet kan dwingen. Mss omt het nog wel, wacht gewoon maar af.

SDC:D

Tara

Citaathoi

jammer dat het niet vlot tussen die twee. Je moet toch aanvaarden, dat als ze geen koppel willen zijn, je ze ook niet kan dwingen. Mss omt het nog wel, wacht gewoon maar af.

SDC:D

Hoi Stijn

Ik dwing ze toch niet :-/. Malaia zit  achter haar aan .. Zij wil niet, wat kan ik hun dwingen ... Ik wil gwn 't beste voor Malaia ... Hopelijk vindt ie toch iemand, want ik denk dat ie graag kleintjes wil.

Stijn dc

hoi

nee, ik zeg niet dat je hen dwingt. Mss een verkeerd woord gebruikt, maar ja, je kan er niets aan veranderen. Het moet klikken tussen die twee. Overigens denk ik niet dat ie kleintjes wil of zo, een valkje handelt gewoon uit instinct, ik moet mij voortplanten en daarmee uit, maar echt het besef hebben van ik wil kleintjes,daar geloof ik niet in.

SDC:D

Tara

Hoi Stijn,

soms zou je toch denken van wel hoor :-). Maar da's dan ook te zien. In ieder geval vind ik het heel jammer, Malaia heeft echt zijn best gedaan, en soms kroelen ze wel met mekaar, maar paren .. Ik heb een foto (die wat vaag is) waar je ziet dat Malaia wil paren met Tequila, maar dan net daarna vliegt ze weg, vind ik heel zielig, want Malaia is supergek op haar, hij volgt haar overal enzow ... Mja, ik zie wel in de toekomst :-).

Groetjes, Tara

Stijn dc

hoi

je denkt altijd van wel, ik dacht "vroeger" zo ook ,maar nu heb ik een ander beeld ervan. ik hoop dat het wat word!

SDC:D

Tara

Hoi Stijn,

ik ga nog even die foto tonen he ;-). Heb 'm net verkleind.

Hopelijk is ie nu niet te klein hahah ..



Groetjes, Tara

Inger m

24 april 2004, 23:51:51 #7 Last Edit: 24 april 2004, 23:52:09 by Cinnamon_valk
Hoi Tara,
Jammer dat het mss niks wordt...

Maar ik ben het met Stijn eens: In een dierenleven zijn twee dingen belangrijk en daar draait hun leven om: ETEN en VOORTPLANTEN, of te wel het voortbestaan van de soort en het individu. Ik denk niet dat een vogel zeer zit te verlangen naar kleintjes (zoals een mens). De voortplanting wordt geregeld onder invloed van hormonen en daardoor gaan dieren zich voortplanten. Dit is even heel simpel uitgelegd hoor, daar komt namelijk nog wel wat meer bij kijken.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Stijn dc

hoi

Die hormonen spelen echt een belangrijke rol. Want toen onze hond een baarmoederontsteking had, was ze echt een hormonenbom! Baarmoeder eruit, en het hondje was depressief. Je zag echt dat die hormonen weg waren, ze wist geen blijf met haar lijf.

SDC:D

Inger m

Hoi Stijn,
Klopt inderdaad, ik ben voor mijn afstudeervak bezig met een onderzoek naar de invloed van bepaalde hormonen vroeg in de dracht bij varkens. Dus ik ben daar veel mee bezig...

Ook na castratie van mannelijke dieren, zie je dat ze veel rustiger worden en geen paardrift meer hebben, de testosteron productie is weggevallen.

Overigens speelt bij vogels prolactine een belangrijke rol bij het broedgedrag. Bij veel zoogdieren is dit hormoon juist belangrijk voor de melkproductie, best grappig allemaal :)

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Stijn dc

hoi

lijkt me een interessante studie. Wel niet zo simpel denk ik. Maar als je nu afstudeerd, wat ben je dan?

SDC:D

Paul

25 april 2004, 00:11:10 #11 Last Edit: 25 april 2004, 00:11:34 by Paul
Hoi,

Dat met die hormonen dat is ook net zo bij mensen volgens mij hoor.
Wat dat betreft hebben dieren natuurlijk minder denkvermogen maar bij mensen is het ook de paardrang die er voor zorgt dat ze een baby willen hebben.
Alleen denken mensen er wat meer over na maar in grote lijnen is dat ongeveer gelijk.
Een vogel zal misschien minder verdriet hebben als een jong doodgaat maar dat heeft puur met het denkvermogen te maken volgens mij.

Groetjes, Paul

Inger m

25 april 2004, 00:28:34 #12 Last Edit: 25 april 2004, 00:29:23 by Cinnamon_valk
Hoi Paul,
Het is idd zo dat hormonen bij mensen een belangrijke rol spelen bij de voortplanting, maar de keuze om (op een bepaald moment) aldan geen kinderen te nemen wordt idd bepaald door je toekomstplannen (of een 'ongelukje'). Ik weet niet zozeer of de steeds sterker wordende drang bij vrouwen (en mannen) bij het ouder worden wordt bepaald door hormonen of door wat er om hen heen gebeurd. Zo zie ik inmiddels steeds meer mensen om mij heen kinderen krijgen en daardoor wordt je mening hierover (simpel gezegd) wel bijgesteld... :)

De hormonen spelen bij mensen bij voortplantingsgedrag ook een heel andere rol...maar dat hoef ik hier niet uit teleggen.... ;)

Wat betreft denkvermogen zijn mensen itt dieren instaat om te plannen voor de toekomst, zich bv ergens op verheugen of ergens tegenopzien. Dit wil niet zeggen dat dieren daardoor minder intelligent zijn oid, maar op een andere manier. Ik ben daarom ook van mening dat je voorzichtig moet zijn om allerlei menselijke eigenschappen aan dieren toe te schuiven, daarmee zou je het dier weleens 'te kort ' kunnen doen, (maar hierover heb ik al eens een discussie gehad mbt verdriet bij dieren).

Stijn,
Ik heb geen bepaalde naam voor wat ik ben als ik klaar ben, maar ik heb hiervoor HBO diermanagement gedaan en dan wordt je na het afstuderen 'dierkundig ingenieur'.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Stijn dc

hoi

ow, ik wist niet dat zoiets bestond. Wel leuk om te weten. Al een idee wat je wil gaan doen later?

SDC:D

Inger m

Hoi Stijn,
hmm later is voor mij over een maand of 4-5, dus dat wordt solliciteren. wat ik precies ga doen weet ik niet, das lastig, maar ws iets met voorlichting. Het hangt mede af van de beschikbare vacatures op geschikte bedrijven... Maar komt wel goed.. ;)

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.