29 april 2024, 06:46:24

Ik geef het op met die 2

Gestart door Tara, 24 april 2004, 22:27:14

« vorige - volgende »

Tara

Hoi allemaal,

het lijkt iets te beteren, nu zijn ze meer agressief tegenover andere valken dan tegen hunzelf ... Het wordt denk ik afwachten of het uiteindelijk toch nog lukt. Verder als Malaia in dat blok zit gaat ze wel altijd kijken in het invlieggat ...

giovanni

:) das al ietsje beter. Ze willen nu hun 'komende eitjes' beschermen en hun kastje verdedigen. Het komt wel weer goed hoor tov de andere valkjes. ;)

grtjs

Tara

Nou, net joeg ze weer Malaia weg ..

Eigelijk begin ik te twijfelen, straks is Tequila een mannetje .. Maar ze lijkt zo vrouwachtig dat dat bijna onwaarschijnlijk is ... Ik wacht af ..

Groetjes, Tara

Stijn dc

hoi

welke mutatie is tequilla? Wss eentje waarvan je niet kan zien of het een mannejte of popje is  :-/

hopelijk betert het wat.

SDC:D

Tara

Hoi Stijn,

Tequila is een cinnamon geparelde, daarmee ... Ze lijkt zo popachtig, en ik denk toch dat ze overjarig is, dus daarmee, het is echt een popje, ik zie geen machogedrag...

Misschien beter dat ik dit ook meld, gisteren zag ik plots Tequila vliegen vanaf het blok en landde op de rug van Malaia, en ze ging er ook niet meteen af, Malaia pruttelde wel wat tegen .. Ik weet niet, ik dacht dat het misschien per ongeluk was, ik denk toch zo dat ze een popje is, ze zou toch al parels verloren hebben anders ... Ik zag ze ook al kroelen met Marilyn, een lutino, die normaal een pop is, maar vrouwtjes kroelen vaak ook wel met mekaar zeker, net zoals mannetjes dat doen ...

Groetjes, Tara

Paul

Hoi Tara,

Geparelde mannen verliezen soms pas na de tweede rui de meeste parels dat verschild.
Maar ik heb hier ook een "koppel" gehad van twee popjes en die heb ik ook wel eens op elkaar zien zitten dus dat kan ook hoor.

Groetjes, Paul

Tara

Hoi hoi,

en toch blijf ik er van overtuigd dat Tequila een popje is. Net even gaan kijken en ik ondervind dat ze steeds meer broeds wordt, gisterenavond sliep ze ook in het blok en net zat ze er weer in, vaak zit Malaia er in en zij aan het invlieggat, maar nou zit Malaia vaak gewoon op een stok en zij in het blok.



Je ziet dat ze echt wel broeds is geworden, ze wou me echt wel aanvallen, ze doet haar vleugels keiwijd open, net of ze een ei wil beschermen, maar die heeft ze nog niet.

Wat denken jullie?

Groetjes, Tara

Paul

Hoi Tara,

Ik denk dat als Tequila al tegen een jaar oud is dat het wel een popje zal zijn want ze heeft hele mooie parels nog :-)
Bij Karin verdwenen de parels laatst heel snel ineens en je ziet dan duidelijk dat het een man is als dat gebeurd.
Hou oud is Tequila nu?

Groetjes, Paul

Tara

Hoi Paul,

geen idee hoe oud Tequila is, ik denk wel overjarig in ieder geval, daarom dat ik zo zeker ben dat ze een popje is, verder is het bij mijn Naira (geparelde man) ook erg snel gegaan opeens, en da's een jong eigen kweek, het is onvoorstelbaar hoe ze kunnen veranderen :-).

Groetjes, Tara

Stijn dc

hoi

volgens mij is tequilla een popje hoor, een mannejtesvalk neemt die houding volgens mij niet aan, als hij niet aan het broeden is. Alleszins, hier toch niet.

SDc:D

Tara

Hoi Stijn,

zie je wel, ik was er al van overtuigd, maar ok, ik hoop echt dat ze nu broeds genoeg is en Malaia met haar laat paren,

in ieder geval zie je dat haar houding is veranderd, maar dat kan ook zijn van in het broedblok te zitten.

Groetjes, Tara

Stijn dc

hoi

ik ben nog altijd niet 100 procent zeker tot ze eitjes heft he :)
maar als het een mannetje zou zijn, dan zou malaia nooit zoveel moeite doen, en een ander leuk popje zoeken.

SDC:D

Tara

3 mei 2004, 21:56:38 #27 Last Edit: 3 mei 2004, 23:39:52 by stijn_05
Ik denk  dat Tequila over enkele dagen een ei zal moeten leggen :-/

Ze heeft de houding van een popje die een ei moet leggen ...

Groetjes, Tara

Stijn dc

hoi

is dat geen goed nieuws, omdat je er :/ achter zet. Ik hoop dat het een bevrucht eitje is.

SDC:D

Tara

Hoi,

wel goed nieuws, alleen omdat het plots zo plots is :D