3 augustus 2025, 12:24:53

Villa Fladderhof  

Gestart door Speedy, 24 april 2004, 12:48:02

« vorige - volgende »

Speedy

Ja hoor, het 2e gele donsje ligt nu ook onder papa Kobus, het is al heel vroeg in de ochtend geboren of misschien wel vannacht, want deze is helemaal droog en donsig.
Ik heb het gisteravond nog horen piepen, maar zag niks bijzonders.
Zo schattig om te zien die 2 samen onder papa.
Ik begin nu toch wel te twijfelen hoor, als ze straks alle 4 geel zijn, dan snap ik er niks van dat er eerder 2 witte bij zaten, nu maar hopen dat de overige 2 dus wit zullen zijn.
En ik ben er echt van overtuigd, dat alleen Kobus op Punky is geweest toen ze in de grote volière zaten. :D

Joyce28

gefeliciteerd met jonkie 2,en dat ze mogen opgroeien tot mooie valkjes  :)

Speedy

:-/ :-/ :-/ nou ja zeg, opeens kijk ik ff in het blok, Kobus zit erop, maar laat me heel moeilijk erbij.
En opeens zie ik 3 gele donsjes, is er zomaar nog 1 geboren vandaag.
Geen idee welke tijd, terwijl die morgen was uitgerekend.
Jeetje jongens en meiden, ik ga nu echt twijfelen hoor, omdat ik in een eerder nestje een witkop had en een geparelde, en nu dus aleeen maar geel donsjes.
Tjonge zou dan Angel de vader van de anderen zijn? nee ik kan het echt niet geloven hoor, want niemand heeft hem echt in de buurt van Punky gezien, dat was alleen maar Kobus.
Goh, wat maf zeg.

Speedy

Ja ja, het is geboren, nummer 4 ook een geel donsje.
Dit kunnen nu dus alle 4 wildkleurtjes zijn of cinnamon? ja we moeten het maar weer afwachten.
Het jong is een beetje met behulp gekomen hoor, kon het weer niet laten en plots lag het onder papa, helemaal wijs met koppie omhoog om al eten te bedelen.
Ik zie nu wel het verschil met geboren wordenbij het eerste jong, als nu er al wat meerdere bij zijn, het jong is geen moment koud geweest.

De 2 van Nikita en Angel zijn schatten, ze zijn al 5 weken en ruim 4 weken, nog ff en dan mogen ze al weg.
Ik hoop dat er iemand voor komt, ze zijn schatten.

Ellen

:)

Leuk hoor al dat jonge grut.
Sucses met je nestjes.

Gr.Ellen.

Speedy

4 juni 2004, 14:34:46 #80 Last Edit: 4 juni 2004, 14:39:59 by Speedy
Het gaat heel goed met de 4 jongen van Punky en Kobus, ze groeien goed en dit keer doen de ouders het beter met voeren als de eerste keer.
Ze zien er nu schoner uit en hebben geen verstopte neusgaatjes.
De oudste 2 hebben hun oogjes al open, de 3e ietjes.
Het 2e jong heeft net als Stompie een korter teentje, het heeft geen nageltje dus. (Stompie2 ;D)
Dit keer heb ik er niks blauws of zwarts aan gezien zoals bij Stompie.
Het oudste jong lijkt volgens mij een Cinnamon.
De anderen kunnen het ook heel goed zijn, of wildkleur.
De naam Hobbits komt van mijn oudste dochter, die had al de namen Frodo, Sam, Merry en Pippin bedacht voor ze. :D :D :D

Voor diegenen die niet weten wie de Hobbits zijn, hier de foto, ze lijken er wel iets op he ;D :D
Ok de voeten misschien?

De 2 jongen van Nikita en Angel mogen al weg, ik heb de advertentie al geplaatst.
Het gaat ook heel goed met deze 2.
Ze zijn heel lief.
Dus nu maar afwachten op reactie, er is namelijk al heel veel aanbod zag ik, dus de concurentie is heel groot.

Suzanne

Hoi Trudie,

Leuke foto! Ik had ook al het idee dat de oudste een cinnamon gekleurde is, voordat ik jouw tekstje had gelezen. Dus ben benieuwd of wij gelijk krijgen  ::).

Ik heb ook een valkje dat Frodo heet  :).

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Speedy

5 juni 2004, 20:05:57 #82 Last Edit: 5 juni 2004, 20:07:00 by Speedy

Ja ze is net opgehaald door heel aardige mensen uit Leeuwarden, misschien horen we er nog iets van, ik heb van deze site verteld, dus wie weet.

Paul

Hoi Trudie,

Fijn dat het jong een goed baasjje gevonden heeft.
Helemaal uit leeuwarden zeg dat is best een eindje :-)
Maar als mensen een eind rijden voor een valkje hebben ze er in elk geval wat voor over en zijn het vaak goeie baasjes :-)
Het gaat ook prima met de kleintjes weer dus dat is ook wel weer fijn:-)

Groetjes, Paul

Speedy

6 juni 2004, 16:13:42 #84 Last Edit: 6 juni 2004, 16:52:44 by Speedy
Ja en nu is ook Lex (Duifje) ook opgehaald.
De mensen waar hij nu is komen hier vlakbij vandaan, dus mocht het niet goed gaan, dan komt ie vanavond nog terug.
Deze mensen hebben al een supertamme valkparkiet (Lutino) en een grasparkietje.
Er waren dus wat twijfels, over de tamheid, omdat Duifje dus steeds wegvloog naar de volière.
Ik hoop dat ie het heel erg naar zijn zin zal krijgen, misschien horen we nog iets.

boezempje

hai

van harte met de jongen trudie :)
en we zijn nu wel benieuwdt wat en hoe ze eruit gaan zien hoor.
en ook fijn dat er ook weer een paar zijn opgehaald.
succes verder met je nesje :)

groetjes esther

Speedy

Hier hebben ze denk ik toch wel wat last van de warmte gehad, want ze waren erg blij met de plantenspuit.
Speedy is samen met Koko in de rui, bij Speedy merk ik het wel erg hoor, hij is stiller als gewoonlijk en zit maar veel te slapen op het mineralenblok.
Ik hoop wel dat ie er goed doorheen komt.
De anderen vliegen nog graag ff in de kamer rond, maar Speedy laat het na 2 rondjes weer voor gezien en gaat terug de volière in.

De 4 jongen van Punky en Kobus groeien als kool.
De oudste is een Cinnamon en dan volgd er een wildkleurtje, die overigens toch geen stompje meer heeft. ;D Er groeit een nageltje uit.
En dan is de 3e ook weer een Cinnamon maar de jongste is nog een twijfel, lijkt wel op een Cinnamon, maar is nog erg ligt van kleur, dus nog een paar daagjes afwachten.
Het kopje heeft nog geen oranje wangetjes bij deze kleine.
Moeder Punky plukt weer, dus dat zal eerdaags wel weer de kleintjes apart zetten ben ik bang.
Ik hou jullie op de hoogte.

Paul

Hoi Trudie,

Stan die had bij mij ook duidelijk last van de rui hij was een stuk stiller en je kon echt merken dat ie zich niet fijn voelde.
Hij sliep dan wel op 1 pootje met de kop in de veren maar je merkte gewoon aan alles dat ie gewoon last had van de rui.
Maar hij is er gewoon goed doorgekomen hoor na een paar dagen was ie weer een stuk beter.
Dus het zal wel goed gaan hoor ze hebben een paar dagen even wat meer last en dan gaat het vanzelf weer beter.
Succes met de jongen en wel weer balen dat de ouders plukken ik weet precies wat je meemaakt :-(

Groetjes, Paul

Speedy

Hier weer even een klein berichtje.
Allereerst... het gaat heel goed met de 4 kleintjes die ik op dit moment heb.
Het zijn 3 cinnamon en 1 wildkleur.
De jongste had ik nog ff mijn twijfels over wat het zal gaan worden, maar het is toch net als de andere 2 een cinnamon.
Ze worden helaas nog wel geplukt door de moeder, ik zal van de week ff kijken of ik ze beter in een apart kooitje kan gaan zetten en ze er alleen voor het voeren ff terug naar de ouders.
Ze zijn nu 3 weken jong.
Nog een paar weekjes te gaan dus, dan zal ik een advertentie gaan plaatsen.
Tenzij er nu al iemand een cinnamon wil? dan hoor ik het wel.

En dan nog een heel leuk berichtje.... ik kreeg gisteren en vandaag een leuk mailtje van de nieuwe eigenaars van de 2 laatst verkochte valkjes.
Ze gaan heel goed en de mensen zijn er erg blij mee.
De wildkleur heet Kuifje en de witkop heet Punky.
Dit is voor mij ook heel fijn om te horen, dat ze het goed doen.

Marianne

Hoi Trudie,

De laatse 4 jonge zijn ook al weer klaar gestoomd voor de nieuwe eigenaars las ik ergens anders.
Wat is dat toch weer snel gegaan.
Hoe is het met jouw andere valkjes?
Alles zal wel goed zijn en zo hoort het natuurlijk ook.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!