5 augustus 2025, 12:53:57

Villa Fladderhof  

Gestart door Speedy, 24 april 2004, 12:48:02

« vorige - volgende »

Speedy

16 mei 2004, 23:22:43 #60 Last Edit: 17 mei 2004, 02:01:22 by Speedy
Vanmiddag is dan toch nog Mazzel opgehaald, ze zal het heel goed krijgen in een schitterend mooie buiten volière.
De volière van Jan

Als of ze het voelde, deed ze juist heel moeilijk, ze stapte wel op mijn hand, maar sprong er gelijk weer af.
Ik had haar te pakken en dit vond ze duidelijk niet leuk.
Ze floot ook toen ze in de doos zat, maar ja het moest he.

Pearl zit nu voorgoed bij de anderen in Villa Fladderhof, ze vermaakt haar eigen uitstekend.
Ze is ook geaccepteerd door de anderen, maar niemand heeft nog echt toenadering gezocht met haar.

Speedy heeft heel leuk maar vooral lief contact met Sky, hij kroelt haar heel vaak.

De kleintjes Mabel en Lex groeien ook goed,

Het zijn ook echt schatjes.

Punky en Kobus hebben 5 eitjes waarvan 4 zeker bevrucht zijn.
Hopelijk gaat dit ook allemaal goed en zullen er ook mooie bij mogen zitten.
Ze broeden allebei heel veel.

Paul

Hoi Trudie,

De kleintjes van Lex en Mabel zien er ook mooi uit zeg :-)
En dan al weer een nest met eitjes in aantoch die van jou zijn niet te stoppen zeg  :D
Je mag straks wel een grotere volliere als dat zo doorgaat  :D
In elk geval is Mazzel wel goed terecht gekomen zo te zien.

Groetjes, Paul

VaLKPaRKieTJe

Ik wordt al jaloers als ik die voliere zie, dat wil ik ooooooooook!!

Lex en Mabel groeien ook hard zo te zien, en nu is het wachten op het 2e nestje van Kobus en Punky.

Groetjes, Mariette

Speedy

Tja hoor het is weer zover, zeker door het warme weer of zo?
Angel zat alweer op Nikita, dit si toch te gek hoor, Mabel is nog geen 4 weken en Lex net 3 weken geweest.
Ja ik probeer het toch tegen te houden hoor, door ze weg te jagen en evt. de plantenspuit erop.
Het blok kan ik nu nog niet weg halen, omdat de 2 kleintjes er nog in zitten.
Ik mag alvast wel op zoek gaan naar nieuwe eigenaars, zo snel is dit ook weer gegaan.
Het zijn dus 1 wildkleurtje en 1 witkop.
De wildkleur is een flinkerd hoor, net mama, lekker vol in de veren.
Deze voelt ook best wel goed stevig aan.

De eitjes van Punky en Kobus lijken ook goed te gaan, omdat ik niet weet hoe de vochtigheid hier is en het best wel al warm is qua temperatuur, heb ik er een liter water naast gezet, dit kan dan verdampen.
Geen idee of het wat zal kunnen helpen, maar we zien wel.

Voor de liefhebbers, hou het in de gaten hier hoor.

Speedy

Hier een paar foto's van Angel met het oudste jong.
Wat een schatje he? toch ben ik erg weg van de wildkleurtjes geworden sinds ik nu een 2e jong heb gekregen, Stompie was ook een wildkleurtje van Punky en Kobus, deze was ook al zo wijs voor zijn leeftijd, dat is deze dus ook.
En ook zo mooi vol in de veren en best wel stevig.
Het voelt anders aan als de andere valkjes.
De witkop van Punky en Kobus was ranker, en die van Angel en Nikita is toch weer iets steviger.
Erg leuk om nu al die verschillen van zo dicht bij mee te maken.
En ook dit keer een wildkleurtje die als eerste zijn koppie uit het blok steekt, leuk he.
Dit was bij het eerste nest, Sky een cinnamon gepareld, en bij het 2e nest was dat Stompie een wildkleur en nu weer een wildkleur Duifje (ja Mabel is niet zo leuke naam eigenlijk hahaha vandaar dat ik ze nu maar weer ff anders noem)
Duifje en Kuifje. ;D :D niks veranderlijker als ik. ahum))
Zoals Duifje bij me zit is het net een duifje, zo lief.
Ze waren er net even uit,  Duifje kan al op je vinger zitten, was wel ff evenwicht zoeken, maar het is gelukt.
Zo buiten het blok was wel erg interessant hoor.
En dan ook even mee eten met wat papa ook eet, zo lief.

Kijk hoe mooi ie is,  en toch weer anders als mama, deze is veel geler.
Mannetje of pop? geen idee.

Even proeven hoor, lekker)))

Zo te zien zal deze ook heel snel zijn, het zal niet lang meer duren of deze verlaat al het nest, soms zie ik het koppie eruit komen.
En dan zelf eten, dan is het ook tijd voor deze om te gaan naar een nieuwe eigenaar.

Het 1e eitje van Punky is al aan het uitbreken, er zitten al wat kleine barstjes in en het piept ook goed.
Het kan er vanavond al zijn, of eerder nog.

Paul

Hoi Trudie,

Wat een leuke foto's weer :-)
Het gaat bij jou ook aan de lopende band he met de jongen  :D
Dat had je vorig jaar ook niet durven hopen toen je allemaal jonge valkjes had die nog geen nestje konden maken.
Succes met de nestjes die nog komen gaan.

Groetjes, Paul

Mandy

Inderdaad, en al helemaal niet met zulke verassingsnestjes en mooie jonkies! :P

Maar mazzel heeft dus dubbel mazzal, want die komt er mooi bij te zitten! ;)

Leuke foto's ook van je snoeperds. ;D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Speedy

Gisteravond leek het er steeds op, dat het jong ieder moment geboren kon worden, maar nee hoor, ik ben maar naar bed gegaan.
Vanmorgen meteen gekeken en jawel er lagen 2 halve eierdopjes en Punky zat op de rest van de eitjes en er lag een klein geel stilliggend jong naast.
Slik))) dood! dit riep ik ook meteen tegen de meiden hier, "potverdorie, dood".
Ik baalde enorm hoor, het lag zo stil op zijn zij.
Ik wilde beter kijken, maar Punky werd dol, ze beet naar me, door dit drukke gedoe, walste ze ook nog eens over het kleintje heen. Grrr opeens bewoog het.
Huh? hoe kan dit nu weer.
Het leeft wel.
Het piepte zelfs, maar het lag maar op de rug, ik kon er met geen mogelijkheid bij komen, ik baal hier wel van hoor.
Ik weet nu niet of het goed komt, het jong hoor ik nog wel af en toe piepen, ik denk dat het pas geboren is, zo mooi perfect en compleet.
Kobus is er ook weer ingegaan, hopelijk legt hij het jong goed.
Punky heeft het alleen maar druk met haar eitjes onder haar te schuiven, zelfs het uitgekomen eitje.
Anders moet ik straks toch op een andere manier erin zien te komen hoor, met een zitstok Punky op zij houden of zo.

Suzanne

Hoi Trudy,

Gefeliciteerd met het jong. Hopelijk komt alles goed. Was hij toevallig nog nat, of niet? Want ik heb dat ook wel meegemaakt dat ze dan haast dood lijken en koud aanvoelen. Maar het schijnt nogal veel energie te kosten voor zo'n jong om uit het ei te komen. Dus ik hoop dat het goed komt.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Paul

Hoi Trudie,

Ik heb dat hier ook wel gehad als ik ging kijken dat door het drukke gedoe van de ouders het jong op de rug kwam te liggen.
Meestal rolt het jong zelf weer overeind zonder hulp van de ouders dus ik denk dat dat wel goed komt hoor.
Succes met hje nestje.

Groetjes, Paul

Marianne

Hoi Trudie,

Gefeliciteerd met je jong.
Dat het maar een mooie valk mag worden.
Hoeveel jonge valkjes heb je nu gehad?
Ik ben even de tel kwijt.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

daan

Hoi Trudie,

Gefelicteerd met je nieuwe jonkie, meissie.
Ja ik had het net ook hoor, ik ging bij Pepper en Sisi kijken en er lag weer een klein geel donsje bij nog helemaal nat, dus net uit het ei. En het lag ook stil en als je dan gaat kijken rolt het jong op zijn ruggetje, maar daarna keek ik weer en was het weer gewoon op zijn pootjes. Of de ouders helpen of het jong doet het zelf. Ik hoop dat dat bij jou ook gebeurt.
Succes en laat het ff weten.

groetjes Daan

Speedy

Pfieeuw ::) :-* het gaat gelukkig heel erg goed met de kleine.
Heb het net goed kunnen bekijken in mijn handen, alles erop en eraan heeft het.
En ook een gevuld kropje heeft het al, ze zijn geweldige ouders dus, ondanks het plukken wat ze gedaan hebben en dat fladderen in het blok.
Dit snap ik toch niet hoor.

Het zal zeker wel een wildkleurtje worden net als Stompie.
Ben zo benieuwd naar de overige 3 eitjes.
Ja wat is dat eigenlijk steeds weer schrikken dan he, als ze zo hulpeloos koud liggen, alsof ze dood zijn.
Het moet dan zeker net geboren zijn, kan niet anders.
Dit is trouwens ons 10e jong.  ;D
Dit had ik niet gedacht hoor om dit ook zelf zo vaak mee te maken.
Leuk he?

Speedy

Ja hoor, vanmorgen was het dan zo ver, Duifje alias Mabel ;D :D (ingewikkeld?) is uit het blok gekomen, nog een beetje onwennig allemaal hoor, ze bleef aan de tralies hangen en wist niet zo goed wat te doen.
Ik heb haar (weet niet zeker hoor of het een pop is) maar ff bij me genomen en lekker geknuffeld, zette haar op me schouder en zijn zo ff aan de wandel gegaan.
Het is een schatje.
Weer terug in de volière, heb ik haar op de stok gezet naast mama Nikita, die zat al te wachten.
Ze kregen trosgierst en zijn er massaal op af gestormd, ja ook Duifje.
Leuk om te zien hoor hoe ze mee deed met de anderen, alsof ze niks anders gedaan heeft, ze tilde ook een strengel op en liep er mee weg, zo koddig gezicht.
Ook loop ze al het trappetje op, wijs hoor.
Toen er paniek was, vlogen ze allemaal naar boven, behalve Duifje, dit lukte dus niet.
De anderen keken allemaal naar beneden waar ze nu bleef, maar nee ze deed wel pogingen om ook naar boven te komen, maar ze wist niet hoe.
Het trappetje is dan uiteindelijk wel gevonden en daar zit ze nu nog op.
Papa Angel zit er nu ook bij, maar moet ff in de gaten houden of ie niet gaat zitten plukken, want hij zit alweer bij het koppie te pielen.
Nu zit de kleine nog in het blok alleen, zielig he.
Ik denk dat die toch ook snel wel zult volgen.
En dan moet ik als de sodemieter, het blok weghalen, want ze moeten nu ff goed uitrusten.

Joyce28

fijn dat alles goed gaat,en gefeliciteerd met het nieuwe jonkie :)
Mazzel heeft inderdaad echt mazzel met zo'n mooie voliere ;)