2 augustus 2025, 16:49:12

Villa Fladderhof  

Gestart door Speedy, 24 april 2004, 12:48:02

« vorige - volgende »

Britt

hallow ,
tijd nix van me gehoort,
maar leuk weer al die jongen...
met smokie gaat alles hartstikke goed..
hij krijgt er zelfs een vriendje/vriendinnetje bij...
die heet deeno...
ik weet niet wanneer maar het is al 5 weken oud...
een lutino  bij daantje vandaan.....
ik kijk er erg naar uit hoe smokie het zal inden met ze nieuwe vriend....
nou dit wou ik een vertellen voor het geval dat je het gemist heb...
groetjes britt en smokie

Speedy

Hoi Marianne en Britt,

Leuk dat jullie iets laten horen, ja het is zeker met deze 4 ook snel gegaan, ik probeer ze dus ook zo lief mogelijk te maken voor de nieuwe eigenaars.
Ik kreeg helaas een triest bericht, dat Spooky,  (voorheen bij mij thuis Sunny jongste valkje van 1e nest Nikita en Angel) is overleden, ik weet verder nog niks en heb er ook niks over zien staan nog op het forum, misschien dat dat later nog komt.
Ik kom zelf ook net thuis en zit eigenlijk nog te eten.
Het doet me wel wat hoor, zo jong nog.
Ik zou wel willen weten waaraan het is gestorven, of het dan toch nog mogelijk is, dat het ook die ziekte heeft gehad als de vorige valkjes die eraan zijn gestorven.

Leuk voor jou Britt, en voor Smokie, dat je er nog 1 bij neemt.
Ja zo zie je maar he, dat je niks tegen het virus kan doen  :D :D

Verder gaat het hier wel goed gelukkig.
Ze zitten nu in totaal met 13 in een volière, het is erg druk hoor.
Punky plukt de jongen nog steeds, het is een afwijking, ik vind lutino's dus ook niet leuk.
Ik denk er ook over, om Punky en Kobus samen weg te doen, helaas zal ik ze niet kunnen scheiden, omdat dan Kobus zal treuren om haar.
Als ik haar al apart zet, zit ie te krijsen en raakt van streek.
Het zal dus nog ff een denk werk worden ben ik bang, mij kennende.
Als het zover is, laat ik het zeker weten.

Britt

trudie jij zei dit..
"Ik zou wel willen weten waaraan het is gestorven, of het dan toch nog mogelijk is, dat het ook die ziekte heeft gehad als de vorige valkjes die eraan zijn gestorven. "
had jij een virus????
of zie ik het weer eens verkeerd??
zo niet kan smokie het virus ook hebben??????

groetjes britt en smokie

Mandy

Och gos, dat is zeker naar als er een jong van je eigen al zo jong komt te overlijden... :-/

En wat een zielepietjes weer, die geplukte valkjes...maar gelukkig komt dat allemaal wel weer goed zodra de boosdoener ze niet meer kan plukken, dan worden ze vast een stuk knapper. :P

Tja, en inderdaad, dat plukken is een afwijking die helaas niet meer weg zal gaan. Hopelijk vindt je er een goed plekje voor. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Speedy

.... die zaten op me schouder....
vanmorgen heb ik de 4 jongste  (ze zijn nu 6 weken) even bij me genomen.
1 voor 1 pakte ik ze uit de kooi, waar ze nu sinds gisteren alle 4 in zitten.
Ik heb ze nu voorgoed bij de ouders vandaan gehaald, omdat Punky nog steeds plukt en er geen kijk op is, om dit te voorkomen.
De wildkleur is het brutaalst, deze knabbelt al aan mijn oorbellenen vliegt zo makkelijk, via de trap , naar boven, de slaapkamer van de oudste in en daar scheurt deze uitgerekend haar mooie Boris poster.. >:( ja dus die hartstikke boos op mij.
Ik hoop dat ik hem nog kan plakken, zal wel hoor.
Verder doen ze het dus hartstikke goed hoor als ze bij me zitten, ze vliegen soms nog wel weg hoor, ook als ze andere geluiden horen.
Maar zoals ze dus alle 4 op mijn schouder bleven zitten, was wel lief.
Het wildkleurtje at zelfs wat mee van het biscuitje die ik at, zo tussen mijn lippen hapte hij/zij ook wat weg, echt een brutaaltje dus.
De andere 3 zijn nog wat onwennig als het om andere ruimtes gaat.
Ik moet wel, want hier in de woonkamer lukt het me anders niet, ze vliegen steeds terug naar de groep.
Daarom ga ik met ze de gang op, of naar boven.
Ze zijn echt al groot hoor, ze poetsen hun eigen ook al regelmatig en eten ook al zelf.
Je kan bij de 3 cinnamon al niet eens meer goed zien, wie nu de jongste of de oudste is, moet nog vaak naar de ring kijken.
De jongste is zelfs voller in de veren dan de oudste, die heeft dus helaas het meest verloren aan veren door het gepluk van moeders.
Ik hoop maar dat er nu gauw iemand voor ze komt, anders moet ik tch proberen ze aan een dierenwinkel te verkopen.
Ik kan ze echt niet allemaal houden, dan heb ik er 13, dat is echt te veel.
Mocht er nog iemand dus op zoek zijn naar een leuk valkparkietje in de omgeving van Almere, dan hoor ik het wel via een mailtje.

Zegt het voort....

boezempje

hai trudie

ik las net dat spooky dood is ooohhh wat ziellig zeg.
weet je niet waaraan???
en je hebt een virus gehadt vertel je wat was dat dan,moet ik stormy nu ook in de gaten houden??

groetjes esther

Britt

hallow,

ik heb ver het stukje van spooky heengelezen denk want ik ben wel geschocked... :o
wat erg... :-[
zo jong nog .......
ik zou er niet aan moeten denken.....
maar word spokky onderzocht?
en weten ze al waar het door komt?
ook erg hoor.....
nou ik weet gewoon niet meer wat ik wou zeggen...

ojah ik heb foto.s bij smokie opnieuw van smokie neer gezet ik hoop dat het lukt in 1 keer maar ik ga het nu doen...
groetjes britt en smokie

Speedy

Tja, ze zagen er echt niet uit hoor, helemaal onder het eivoer zaten ze.
Ja dat kan ook niet anders he, als de ouders ook al van die klieders waren  :D :D :D
Ze zitten nog steeds alle 4 in een kooitje, zielig hoor.
Ik heb ze er ff uitgehaald om in bad te doen, dit vonden ze ff raar.
Daarna meteen drooggeföhnt en dit vonden ze dus veel lekkerder.
Ze bleven er zelfs voor zitten, dus toh nog tam? hahahaha
Helaas heb ik er nog steeds geen mensen voor gehad, alleen maar mails met vragen of ik al weet wat het zijn, pop of mannen, tja ik heb geen idee.
Volgens mij is de oudste cinnamon een man, die fluit al lieve geluidjes en dan het wildkleurtje zou ook goed een man kunnen zijn, ja en dan de 2 jongste, misschien allebei poppen? ik weet het niet.
Als iemand enig idee heeft wat het is, laat maar horen hoor, ze zijn dus uit een lutino pop en een cinnamon man, al eerder heb ik daaruit een geparelde witkop gehad en een witkop en een wildkleur.
Ja heel veel variatie zit er in mijn valkjes hoor. ;) ;D

Speedy

Het is dan toch gebeurt, waar ik al lange tijd over heb zitten twijfelen.
Punky en Kobus zijn tegen de middag opgehaald.
Ze komen in een volière te zitten, samen met nog valkparkieten, bourkes en nog wat.
Geen grasparkietjes in ieder geval.
De andere valkjes zijn toevallig ook een lutino en een cinnamon, maar dan andersom, dus daar is de man een lutino en de pop een cinnamon.
Ik heb er een goed gevoel over, dus spijt zal ik zeer zeker niet krijgen van deze beslissing.
De 4 kleintjes zijn hier nog steeds en zitten nu 2 om 2 in een aparte kooi.
Ze zijn nu ook iets rustiger zo, want ze kropen maar over elkaar heen en dat is niet de bedoeling.
Ze wilden alle 4 op het mineralenblok zitten, nu gaat het beter en zitten ze lekker op de stok, ze eten goed.
Ik heb diverse advertenties geplaatst in dierenwinkels en heb ook aan een winkelier gevraagd of ie ook valkjes over koopt, ja dit doet hij, maar volgende week komt er al een bestelling.
Ik wacht het dus nog ff af, hij heeft mijn nummer in ieder geval.

Speedy

Zoals misschien (bijna) iedereen al weet, heb ik dus als eerste Punky en Kobus weggedaan, ik zal van de week eens gaan informeren hoe het met ze is.
En afgelopen vrijdag ochtend kon ik de 4 jongen van Punky en Kobus, naar de dierenwinkel brengen, daar zaten ze als enige 4 in een redelijk ruime kooi.
Ik hoop dat ze snel bij iemand geplaatst gaan worden.
Het zag er verder netjes uit.

Dit was de laatste foto die ik nog van ze genomen had, wel een hele verbetering na dat gepluk, dus het is nog allemaal snel aangegroeid.
Ze waren lang niet zo tam, als 2 weken geleden, omdat ze nu lekker bij elkaar wilden blijven, ze speelden ook al samen met een strengel trosgierst.
De valkjes hier zijn nog niet helemaal rustig, maar het scheelt wel enorm hoor, of ik er nu 13 heb zitten in een woonkamer, of zoals nu nog 7.
Ik denk er ook aan, om er nog 2 weg te doen, dit zijn dan toch de 2 poppen, Sky en Pearl.
Liefst samen.

Hoe de rest nu in de villa zijn:

Speedy, is nog steeds aan het rijden op zijn touw.
Hij kroelt soms wel met Koko, deze laat het nu toe, ze is broeds, gaat liggen voor hem, maar hij doet niks.
Wel maakt Speedy nu precies dezelfde geluiden van wipwappende valkjes.
Elke keer denk ik dat er weer een koppel bezig is, maar nee het is Speedy.
Het is een geweldige imitator.
Sky krijgt af en toe ook nog wel een kroeltje, ik dacht dan ook, dat dit wel een koppel kon worden, maar nee ik heb er een hard hoofd in.
Pearl is een beetje buiten beentje, zij is erg alleen.
Angel en Nikita willen weer wipwappen, maar ik ben niet van plan om nu een blok op te gaan hangen.
Weet eigenlijk niet of ik het nog wel een keer wil gaan doen, moet ik nog over nadenken.
Valkie is een schat, zij is erg aan ons gehecht en vraagt ook of ze eruit mag, weg bij die drukte makers.
Als Speedy op zijn touw aan het rijden is, komt Angel er altijd ff bij zitten en kijkt dan met scheve kop, wat ie nou allemaal aan het doen is.
Speedy gaat rustig verder en dan komt Sky erbij en die pikt ie dan weg.
Het is net een parenclub. hahahaha
Angel heeft al een lange kuisveer uit Speedy zijn kop getrokken, grrrrrrr zo gemeen.
nikita heeft amper nog kuif, dus angel is aan het plukken, waarom? geen idee.
Nikita was ook een tijdje niet erg in haar hum, zat alleen, en een beetje met afhangende vleugels, leek wel of ze moeite had met de rui, net zoals Speedy ook had, die is inmiddels weer ouderwets aanwezig.
Fluit weer alles, wat ie voorheen ook deed.
Kobus had duidelijk toch een bepaalde invloed hier in villa fladderhof.
Of ze Kobus missen? ik weet het niet.
De mannen trekken goed met elkaar op, het leek zelfs, alsof Angel een pootje op de rug wilde zetten van Speedy, maar die beet weer van zich af, kon ook goed zijn, dat ie een veer wilde plukken.
In ieder geval is Speedy een geval apart, zal ie wel blijven ook.

loraineaka vogellovertje

hajhaj

De onduidelijkheid over spooky
Ik was het baasje van spooky..
Spooky was iene ziek en toen ging t heel snel..
maar het waren niet dezelfde symtomen als het virus en alle valkjes hadden er medicijnen tegen gekregen..
Tuurlijk zou ik willen weten wat spooky had maar de andere valkjes zijn niet ziek en...met mijn vorige valkje heb ik t ook gedaan en dat vond ik al best erg..ik vind t eigenlijk een beetje zielig..dat beestje is dan wel overleden..maar opensnijden hoeft van mij niet...
Heel raar want ze krijgen wel medicijnen..
Hij had wel groene poep ...
Ik weet nog wel wat maar dat is het denk ik niet..
Groetjes

Marianne

Hoi Trudie,

Al een hele tijd niets meer gehoord van je.
Is alles goed met jou en de valkjes?
Hoeveel heb je er nu uiteindelijk nog in je voliere zitten want ik begreep dat je er over dacht om er nog een paar extra te verkopen...

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Speedy

Hoi Marianne,

Ja klopt, ik overweeg nog steeds om er een paar weg te doen, ze zijn echt veel te druk.
Ik heb er nog 7.
2 mannen en 5 poppen.
En ze maken herrie voor 20  :D
Ik heb er nog geen advertentie voor gezet, maar zal er wel over denken om dat te gaan doen.
Ze hebben helaas niet meer zoveel aandacht van mij als voorheen, komt omdat ik werk.
Ze komen er nog wel eesn uit hoor om hun rondje te vliegen, maar het is stukken minder geworden, ook omdat de tuindeur nu vaker open staat natuurlijk.
De grootste herrie maker is Angel, hij heeft ook de mooiste kuif, meneer voelt zich dus de baas over de anderen.
Hij plukt zelfs de kuifjes van de  anderen als ie de kans krijgt.
Nikita ziet er echt niet uit, heel kort koppie, hahaha wel zielig hoor.
En ook het wipwappen blijft meneer maar doen op haar, ondanks ik er nu geen blok in heb hangen.
Achteraf ehb ik wel eens spijt van bepaalde deuntjes die ik ze geleerd heb, Angel en Speedy (maar het meeste Angel) blijven het voordurend herhalen tot vervelends aan toe.
Het gaat bij Rob door merg en been,  zijn trommelvliezen trillen in zijn hersens.
Ik heb er het meest last van, als ik aan de telefoon hang, dan overstemmen zij het gesprek.
Nee ik zou er echt niet meer bij willen hoor, of ze moeten zeker geen geluid maken. ;D :D

Verder alles ok hier, alleen dus wat drukker.

Groetjes,
     Trudie

Britt

hallo trudie..

ik ben hier een tijd niet geweest dus lees nu allemaal wat er gaande is.....
welke valken heb je dan nog (bij Naam dan)
ik heb bewondering voor je dat je ze weg kan doen...
en dat je de andere 4 naar de dierenwinkel heb gebracht....
soms moet het gewoon...
want anders was het bij jouw wel een gekkenhuis....
ik las net dat angel de mooiste kuif heeft...
smokie lijkt precies op ze vader geloof ik....
als je naar smokie zijn kuif kijkt zou je zeggen dat hij niet klopt omdat hij een hele hoge kuif heeft maar ook echt heel mooi....
nu niet echt vol omdat hij in de rui is...
maar normaal erg vol...
met 2 of 3 hele lange veren...
ziet er wel geweldig uit..
de rui  ben ik dan niet zo blij mee...
door de hele kamer veren......maar ja dat is maar once in a while  toch???

hahahaha  

groetjes britt smokie en deeno

Marije

Hoi Trudie!
Ik heb je een IM gestuurd over de valkjes die je te koop had gezet..... ;)
Heb je 'm al gelezen?
Groetjes,