3 mei 2025, 05:16:06

Welke mutatie is dit?

Gestart door Lique, 23 april 2004, 02:29:49

« vorige - volgende »

Lique

23 april 2004, 02:29:49 Last Edit: 23 april 2004, 02:31:42 by Angelique

Hij is veel lichter als een wildkleur.
De vlekken is ook heel apart, hij heeft de vlekken op zijn borst echt heel geel. Op zijn gehele lichaam zijn de vlekken te bekennen.
Het is niet gepareld.

Het lijkt mij op een grijs pastel, alleen ik kom er niet uit, wat er nog meer in zit.
Wie kan mij helpen?

Mandy

Hoi Lique,

Ik denk niet dat het een grijs pastel is, die heb ik wel eens gezien en is veel lichter grijs.
Ik denk dat het gewoon een lichte wildkleur is. ;)
Die gele vlekjes zijn wel grappig om te zien, maar hoe ze daar komen...? ::)
Rode vlekjes komt van caroteen, maar geel...
Ik heb wel eens gelezen dat rode tussen de grijze veren bij een roodstaart papegaai op een ziekte kan duiden;
http://www.parrotfriends.nl/forum/viewtopic.php?t=2447
Maar of dat hier ook bij geldt?
Vraag het eens aan Feld. ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Lique

Hoi Mandy,

Nee, ik denk dat hij deze veren altijd al heeft gehad, ook omdat hij deze overal heeft zitten. Zelfs sommige staartveren hebben geel.
Maar bet lijkt mij ook weer geen bonte valk.
Grijspastel kan wel, kijk maar op je mutatie poster.
Je hebt ook meerdere soorten pastel, want op de meeste foto's ziet een pastel er ook erg licht uit. Maar op de mutatie poster staat een grijs pastel beschreven, deze staat naast de wildkleur.
En daar lijkt hij nog het meeste op, op de gele veren na :-/

Paul

23 april 2004, 07:09:20 #3 Last Edit: 23 april 2004, 07:11:33 by Paul
Hoi Lique,

Ik heb hier ook wildkleur in verschillende donker tinten.
Mijn eerste valkje Taco is een van de donkerste wildkleurtjes.
Vaak door het kruisen is de echte zuivere wildkleur verloren gegaan en heb je ook veel lichtere tinten wildkleur.
Het kan natuurlijk ook zijn dat ik hier ook een paar grijs pastel valkjes heb :-)
Een van de jongen vorig jaar was echt redlijk licht grijs en die zit nu bij mijn broer.
Die gele vlekjes zullen gewoon schoonheidsfoutjes zijn.
Ik heb inderdaad van Ron wel eens gehoord dat hij een valkje had wat steeds geler werd en die had iets met zijn lever die is toen doodgegaan maar als die van jou het altijd al heeft gehad zal dat gelukkige het probleem niet zijn.

Groetjes, Paul

boezempje

hallo

ik weet niet wat voor mutatie het is maar ik vindt hem wel heel mooi.en hij wil graag op de foto :D :D :D

gr.boezempje

Sanna

Ehm, pastel goldfinger?? :D
Hij is in ieder geval wel erg mooi, net of hij tegen een grote iris is aangevlogen en het stuifmeel op z'n borstje heeft gekregen (uit het tafelkleed krijg je dat er ook nooit meer uit ;D).

Groetjes, Sanna

Stijn dc

hoi

ik denk ook dat de gele veertjes een schoonheidsfoutje zijn, mss heb je toch een speciale mutatie, maari kweet het niet.

SDC:D

Tara

Hoi Lique,

is het niet zo'n dominante valkparkiet? Ik had al eens eerder gelezen dat die een gele uitstraling hebben op hun buikje.

Mooi valkje wel hoor!

Groetjes, Tara

giovanni

hellow

eerst: het is een zéér mooi valkje, ie staat met de vlekjes :)
en ik zou toch naar bont gaan hoor  ::)

grtjs

Inger m

Hoi Lique,
Ik ga toch voor de wildkleur met een paar  'schoonheidsfoutjes', hoewel ik het er best apart uit vind zien. Niet iedere vogel (ve bepaalde mutatie) is getekend zoals het hoort...

-bont kenmerkt zich door het ontbreken van pigment op bepaalde plaatsen, waardoor je gele of witte velden krijgt, bij deze valkparkiet gaat het vgl mij alleen om een aantal grijs-geel gekleurde veertjes. Bij een wildkleur bonte zijn deze veertjes veel lichter.

-pastel of pastelkop is een verdunning van het geel en oranje pigment van de kop. Deze vogel heeft zo te zien een normaal gekleurde kop.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.