27 juli 2025, 09:11:38

essie's valkenparade

Gestart door boezempje, 21 april 2004, 20:23:57

« vorige - volgende »

robentru

Hoi Essie,

lees ik je dagboek een tijdje niet en sta dan na het lezen met vraagtekens in mijn ogen  :D.
Wat een prachtige verzameling valken heb je nu.. wauw.
Het is idd maar goed dat er een super grote binnenvoliére komt. Vijftien stuks alweer. Is bij jouw een erg prettige verslaving geworden: valkjes ;)
Je hebt ook mooie foto's van ze staan; elke valkje anders met hun eigen karaktertje. Leuk ook dat er al zoveel koppels ontstaan zijn. Zal een drukte geven als het broedseizoen begint.... ;D.

Groetjes,
Trudy

boezempje

hai trudy

dank je meis
jaaa als het broedsesoen begint wil ik nog ff niet aan denken hahahaha
kuifje is druk bezig maar wil niet echt lukken hij weet gewoon niet hoe het moet je licht in een deuk als je dat ziet,

essie

boezempje

hallo

nou even wat foto's plaatsen van de valkjes in de kerst boom met ballen  :Den nog wat anderen foto.

boyd

angel

misty

kijk baloo eens fluiten
gr essie

boezempje

hai

het gaat hier goed met de valkjes ze vinden de kooi hellemaal geweldig.
hij staat gewoon open maar ze blijven er gewoon in hahahah erg grapig.
boyd is in de smaak bij de mannen,maar angel blijft toch de volhouder.inmiddels heb ik er 2 blokken in hangen,en maar afwachten of er iets gaat gebeuren.
de rest is druk bezig met anderen dingen.
ik ben blij dat ik de voliere gekocht heb en dat ze nu de ruimten hebben.

gr essie

boezempje

hai

even wat foto's van de voliere de valkjes hebben het enorm naar hun zin in de kooi.

boezempje

hai

ff een update
het gaat allemaal prima hier het blok hangt maar er gaat er steets iemand voor de helft maar in maar we wachten af gewoon.boyd heeft het erg druk met de mannen ze wordt gevolgt door kuifje baloo en angel.
alleen angel mag paren met haar en de anderen proberen het wel maar wil nog niet lukken,dus ben benieuwd wie het wordt,
de voliere staat gewoon open maar ze willen er niet meer uit hahahaha stormy af en toe nog wel.en nu ben ik er ook achter dat azarro geen man is maar een pop hahahah gelukkig houdt ze haar parels dus.de kleintjes kijken gelukkig niet om naar het blok dus dat probleem heb ik niet dus.ze hebben het te druk met anderen dingen.maar baloo en angel en boyd en kuifje zijn alleen maar bij het blok te vinden.voor de rest zijn zazoe en spirit heel veel veranderd ze zijn rustig en echte kroel konten geworden,en misty en diessel hangen de helen dag op zijn kop hahahahah.en pearl en stormy zijn alleen maar bij elkaar,ze zitten te poetsen en knuffe samen heel de dag,jessy en dingo en benji zijn ook dikke maatjes doen ook alles samen,en kyra is een druk popje die heel de dag roept niet hart maar wel van hee ik ben er ook nog en ze zit veel bij kuifje,dus ze hebben het wel naar hun zin allemaal.

gr essie

robentru

Hoi Esther,

kan me voorstellen dat ze niet meer uit die giga voliére willen; zou ik ook niet doen als ik hen was  ;) ;). Hij is echt prachtig. Goed te horen dat al je valkjes het zo ontzettend goed doen en naar de zin hebben.
Compliment ook weer voor je foto's.

Groetjes,
Trudy

Suzanne

Hoi Esther,

Wat een prachtige voliere heb je gekregen zeg. En leuke foto's weer.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

boezempje

hai trudy en suzanne

dank je

ik ben er ook super blij mee hoor,
ze hebben het echt naar hun zin ja wel leuk om ze zo te zien.

gr essie

Paul

Hoi Esther,

Je volliere is zeker erg mooi geworden ik wil ook iets dergelijks gaan maken binnenkort maar moet nog even sparen daarvoor :-(
Op een gegeven moment zullen ze echt wel de nestkast in gaan als ze gaan paren en een eitje moeten leggen want dat is wel de meest ideale plek voor een nestje.
Is Azarro trouwens het valkje wat bij mij vandaan komt?
Ik had namelijk altijd van die het idee dat het een popje zou zijn.
De andere twee cinnamon geparelde valkjes uit hetzelfde nest waren ook popjes namelijk.

Groetjes, Paul

boezempje

hai paul

azarro is het valkje dat ik biij suzanne heb gekocht,
en boyd is het valkje wat van jou af komt en is een pop ja,
ze is hier ook erg gewild in huis door de mannen,
wat leuk dat je gaat sparen voor een voliere ik heb dat ook gemoeten hoor,alleen hadt ik een aders gevonden die niet duur was,ik was voor mijn voliere 285 euro kwijdt dus valt  mee vindt ik.

dit is boyd lieff he
gr essie

Valerie

CitaatHoi Esther,

Je volliere is zeker erg mooi geworden ik wil ook iets dergelijks gaan maken binnenkort maar moet nog even sparen daarvoor :-(

Is mooi eh? Ik zou dat ook wel graag willen, moest ik er de plaats voor hebben, maar idd, zoals je al aangeeft, zijn die dingen erg duur.

Ess: mooie valkjes! :) Die geparelde zijn heel erg mooi! :):):)

Paul: heb jij wel eens meer geparelde poppen bij je jongen zitten? Ik zou ooit nog popjes willen bij mijn 2 valkjes (ook voor de rosella), als de bactierie 200 % weg is en er weer wat meer tijd en regelmaat is. Maar ik vind die geparelde zo mooi. Ik heb me laten vertellen dat als ik 1 gepareld popje erbij zet, het problemen kan geven, omdat er dan 1 prachtpopje is en ze het alletwee gaan willen.  ;D

Groetjes,

Valerie

boezempje

hai allemaal

ik heb bij mandy 2 mannetjes valkjes gekocht die wat ouder zijn voor de kweek rijp zijn.

morgen krijg ik ze meschien al.
moet ze nog wel een naam geven dus moet ik weer gaan denken nu.
alle namen zijn welkom.

gr essie

Anita1

wauww essie.en wat voor mutatie?
namen..ooow denken....
eeuhhm
ik vind altijd als je ze ziet dat je dan weet wat er bij past voor naam.
heb jij dat ook?
nou je kan weer vooruit met 2 valkjes erbij.
ben de tel kwijt.ahahaha
kijk wel uit schat dat je er niet te veel in doet.met broeden kom je dan in de knoei straks.ik denk dat er in die formaat voliere niet meer als 10 valkjes in moeten.hoeveel heb je er nu in?
succes als je ze morgen kunt ophalen.kusss anita

Mandy

Wauw wat een mooie volière heb je daar Esther! ;D
Hoe groot is tie precies?
Ze worden goed verwend daarzo. En die 2 mannetjes van hier straks ook. ;)

Maar heb je dadelijk dan 17 valkjes als ik het goed begrijp?
Dat is wel veel ondanks de grote volière, maar zeker als je straks misschien nog jonkies krijgt, want ik weet wel zeker dat je er daar minimaal 1 van zal houden! ;)
En dan heb je ook nog een valkje gereserveerd staan...
Dus, wanneer komt de volgende volière? :D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl