5 mei 2025, 11:55:39

Dagboek van Chico.

Gestart door VaLKPaRKieTJe, 24 augustus 2003, 01:53:27

« vorige - volgende »

VaLKPaRKieTJe

28 april 2004

Jahaaa, morgen gaat dit kleine vogeltje waarschijnlijk in badje, ik heb nu al dolle pret, want ik ga baasje nat spatten. Het gaat goed hier, heb vandaag de zon tegenmoet gezongen, en tevens het onweer wat in de namiddag onze kant op kwam en een paar uurtjes geleden losbarstte, en nu trouwens weer foetsie is.

Nu ben ik mijn veren maar aan het poetsen, Guust is in de rui, dus regelmatig kun je me met een veer in mijn snavel vinden, die ik dan gevonden heb op de grond, of dat ie voor me langs viel. Egbert heeft een veertje overeind staan, geen gezicht joh, echt raar maar hij heeft er geen last van.

Guust hing vanmorgen ondersteboven, en daarstraks hing Spooky ondersteboven en viel op de grond. Hij is niet meer bang voor de kwartel bij hem in de kooi, en ik ben daarnet ook even bij Spooky langs geweest, evenals vanmorgen, toen baasje zich halfdood schrok van een klein spinnetje op Spooky zijn kooitje, ik weet niet wat er eng aan was, maar goed.

Ik ga ff eten, heb honger...

Tot fluits, Chico (kleintje)

VaLKPaRKieTJe

29 april 2004

Ik ben vanmorgen in badje geweest, leuke foto's gemaakt, maar die komen nog, baasje moet zo naar haar werk dus het blijft even kort.

Ja ik heb baasje natgespat, maar ze moest nog onder de douche en ze vond het anders toch niet erg, maar goed, vette lol gehad.

Foto's komen zo snel mogelijk.

Groetjes, Chico. (badeend) :D

VaLKPaRKieTJe

3 mei 2004

Jaha, hier komen dan de bad foto's:

Dit ben ik voor mijn badje:

En toen ging ik in bad en werden er daarna ook nog foto's gemaakt:

Lekker nat he :D

En nog 1 in de kooi terug, niet errug duidelijk, baasje vergat de flitser aan te doen:

Nog eentje dan, voor de fans:

Groetjes, Chico. (vogelvis)

Sanna

Aggossie Chico, wat zag je eruit voor je badje zeg, Je bent stukken opgeknapt! ;)
Goed je veertjes blijven poetsen he? Dan blijf je een stuk waar de vrouwtjes naar omkijken hoor :D.

Groetjes, Sanna

Paul

Hoi Chico,

Wat zie je er weer goed uit joh nou je weer helemaal schoon bent :-)
Je bent echt weer heel mooi opgeknapt met die goeie verzorging van je baasjes gelukkig.
Je pappie en je mammie hebben hier ook alles gevolgd en ze waren erg blij dat je weer helemaal beter bent nu :-)
Ik hoop dat je het badderen nu een beetje leuk vond het is in elk geval heel goed voor je veertjes en je gaat er heel mooi uitzien :-)
Je bent dan echt de grote baas in de volliere he als je van die mooie veren hebt weer :-)

Groetjes, Paul

VaLKPaRKieTJe

10 mei 2004

Guus is een monster, wil ze eerst kroelen met me, en als ze er genoeg van heeft, of ik doe het volgens haar niet goed genoeg, kan ik een pik krijgen van der. >:(
Ze is echt gemeen, baasje vind dat ook, maar ja, wat moeten we daar tegen doen, ze kan moeilijk apart zitten steeds, tam word ze niet want ze wil het niet worden.

Gister Spooky's vorige baasjes op bezoek gehad, even een mooi liedje gezongen, was erg gezellig hoor. Baasje heeft samen met Spooky's baasje en de andere 2, samantha en denise, voetbal gespeeld, alleen toen moesten ze de bal oppompen... ;D

Volgende week zaterdag gaat baasje naar avifauna, dan komt ze een heleboel baasjes tegen, ook mijn vorige baasje, zegt ze.
Ik had wel meegewilt maar ja, hoe zou je dat moeten doen, zonder dat ik ziek word... ;)
Er word weer een ontbijt lied gezongen dus we gaan ff ons eten laten zakken erwijl we lekker zitten te tetteren in de oren van mijn baas, die het niet eens erg vind, ze is blij dat we zingen, het had anders kunnen zijn natuurlijk...

Groetjes, Chico (kipje)

VaLKPaRKieTJe

17 mei 2004

Het is toch lekker weer buiten, heerlijk gewoon. Ik ben echt een zonnevogeltje hoor, geef mij het zonnetje, en ik doe alles voor je.
Ik hou niet zo van kou, dus als het zonnetje schijnt ben ik gelijk helemaal vrolijk en zing het hele huis bij elkaar.

Baasje vind het zonnetje ook lekker, dus soms zitten we samen in het zonnetje, leuk hoor, alleen het zonneje gaat aan het eind van de dag altijd weer weg, best wel jammer.
Ik voel me vandaag opperbest, baasje zit vaak bij ons, gewoon, voor de gezelligheid.

Nu zit ik baasjes aandacht te trekken door heel hard naar haar te schreeuwen, dat is mijn grootste hobby, baasjes aandacht trekken. Is wel leuk, want dan draait ze zich om en zegt ze eerst 20 keer hoe lief, leuk, mooi en schattig ik wel niet ben, en daarna krijg ik vaak ook nog even een kus... nu dan niet, want de tuindeur staat open omdat we anders van de hitte van onze stokken vallen, maar anders krijg ik meestal wel een kusje.

Ik ga nog ffies genieten van die warme zon, voor het weer koel word en de zon verdwijnt, en ga nog even naar baasje zingen.

Groetjes en kusjes van Chico. (poepie)

VaLKPaRKieTJe

2 aug 2004

Baasje is weer terug van vakantie, en ik weer blij.
We hebben in tussentijd wel fantastische verzorging gehad van baasjes oom.
Dus dat betekend dat we ont-zet-tend verwend zijn, maar dan ook heel erg. ::)

Baasje heeft gister het broedblok opgehangen, maar we vonden het niks.
Nu zijn we er wel aan gewend en zitten we regelmatig voor het gat met ons kopje erin, te zingen, of gewoon erin te kijken, maar er helemaal in durven we nog niet.

We zijn wel al het gat aan het bewerken, beetje bijschuren hier, beetje polijsten daar... je weet wel. ;D
Egbert heeft de akoestiek beluisterd, hij vond het goed klinken, ik heb de binnenkant bekeken, ook in orde, Guust heeft ook gekeken, die vroeg zich gelijk af hoe ze er weer uit moest komen.

Baasje zegt de hele tijd tegen ons dat we wel naar binnen mogen, dat het niet eng is, maar ja, het is er zo donker, en dat vinden we wel een beetje eng :-/
Maar goed, komt tijd komt raad, we zien wel, misschien krijgen we een ingeving en gaan we naar binnen. :P

Groetjes, Chico. (lekker ventje)

Speedy

Heeeeeeeeej geweldig dat jullie er weer zijn hoor, heb de verhalen best wel gemist eigenlijk, ja jullie ook hoor ;D :D ;)
En nu maar afwachten wie er gebruik van gaat maken he, of er dan gauw kleintjes komen.
Het is heel leuk om mee te maken hoor.
Het gat heb ik zelf ook iets bij geschuurt, omdat ze het toch wel ruimer willen hebben, de rest hebben ze zelf gedaan.
De 4 laatste jongen die ik had, zijn helaas naar een dierenwinkel gegaan, omdat ik ze maar niet kwijt kon.
Ze waren inmiddels al 8 weken.
Het is stiller hier, maar nog niet stil genoeg voor Rob.
Er moeten er eigenlijk nog 2 weg. (2 poppen)
En dan blijf ik er weer met 5 zitten, het oude vertrouwde groepje.
En of ik dan weer een nestje laat doen, weet ik nog niet.
Ze wipwappen nu wel weer joh, Angel en Nikita, maar heb geen blok hangen hoor.

Ok, we zullen elkaar gauw weer spreken ok? ik heb nu zelf vakantie ;D Rob moet nog 1 week werken.

Groetjes,
   Trudie

VaLKPaRKieTJe

12 aug 2004

Nou, geen van allen zijn we nog in het blok geweest, veel te eng.
Op dit moment regend het buiten, geen weer voor ons vogeltjes, maar wie gaat er net naar buiten? Juist, baasje, die is gek genoeg ;D
Baasje gaf ons vanmorgen extra veel eten, lekker smullen dus. Het blok word in mijn oogjes steeds interessanter, dus ik zit regelmatig voor het gat met mijn kopje naar binnen.

Aan de achterkant van het blok zit een klein gaatje, dus ik daarstraks naar binnen gekeken, via het gaatje achter weer naar buiten, wat denk je dat ik zie? Baasje!! :o Dus eerst schrok ik me een verenhoedje, om daarna naast het blok te gaan zitten en te kijken hoe baasje daar nou kon zijn, in zo'n klein gaatje, komt ze ineens van achter het blok vandaan.

Die kwartels daar beneden zitten op eitjes, maar er gebeurd niks. Baasje heeft nu toch wat raars, ze heeft een ring aan haar buik hangen, met een bolletje.
Ik wist wel dat sommige vogels ringen om hun pootjes hadden, maar in je buik? Niets voor mij. Maar misschien leuk om mee te spelen ofzo?

Ik heb slaapies, pootjes, Chico. (mooi ventje)

VaLKPaRKieTJe

29 sept 2004

Na een tijdje geen blok te hebben gehad hangt het weer aan onze kooi.
Ik ben tot nu toen het verst naar binnen geweest, alleen mijn staartje en de punten van mijn vleugels staken naar buiten.
We zijn nu lekker aan het zingen en schreeuwen.

We zijn inmiddels na het verlies van Spooky weer met zijn 4tjes, we hebben nu Dinky erbij, een lieve grijsgeparelde pop :P Waar ik overigens helemaal gek mee ben.

Wel is Egbert nu gepromoveerd tot nachtzanger, gezien het feit dat ie om een uur of 3 's nachts, vaak ff wakker word om het hele huis wakker te schreeuwen, om na 5 tot 10 minuten, als iedereen dan wakker ís, weer heerlijk te gaan slapen, als enige.

Met de kwartels gaat het ook lekker, veel eieren waar op gezseten word maar verder niks mee gebeurd. Die ook nogal eens worden gestolen door Dinky om erop te kunnen zitten. Ja die is een beetje broeds volgens mij.

Pluisje gaat wel eens met baasje mee water halen, zo lief, bij baasje op der schouder of in der hand, naar de kraan om daar de druppeltjes van het aanrecht te drinken.
Het gaat dus van een leien dakje hier.

Ik ga weer eten :)

Tata en een mooie veer, Chico'tje ;D

VaLKPaRKieTJe

14 maart 2005

Ik ben weer begonnen met me rui, al me oude lelijke veertjes vallen op de grond, zodat er mooie nieuwe veren voor terug kunnen komen.
Wat ga ik mooi worden :)

Volgens mijn baasje ben ik al een ontzettend lekker ding, maar ik ga nog mooier worden als ik klaar ben met ruien :P
Ik doe ook graag mee met de mini playback show voor valkparkieten hoor.
Egbert zingt dan een lied, en ik doe net alsof ík het zing :D

Zo leuk, iedereen trapte erin in het begin, maar nu niet meer.
We worden ook vaak flink verwend hier hoor, eten, drinken, noem maar op.
We mogen ook vaak lekker rondjes vliegen, waarbij baasje en de andere mensen zich een kreuk lachen om Guust, die wel naar der hok terug wil na een tijdje, maar heen en weer blijft vliegen tussen de keuken en de huiskamer, en bij elke keer dat ze zich laat wegjagen van een plek geeft ze ook nog een gil, hoe bedoel je mafkees ;D

Lange tijd niet meer aanwezig geweest hier, ziet er gelijk anders uit, maar ben weer ff aangevlogen om mijn verhaaltje neer te zetten.
Zal proberen weer wat vaker aan te vliegen, als baasje me eens wat vaker buiten liet... (ik zit al meer buiten als binnen, maar ok)

Groetjes aan al mijn soortgenootjes, en de soortgenootjes van baasje natuurlijk.
En aangezien ik toch in de rui ben, iedereen een veertje van me :P

Adios Amigo's!! (meneertje Fladder)

Paul

Hoi Chico,

Wat fijn om te horen dat het zo goed met je gaat en dat je weer een nieuwe jas aan het krijgen bent :)
Je word nu nog mooier voor de vrouwtjes dus je kan dan weer lekker op de versiertour :)
Ook fijn dat je zo goed verzorgt word bij je baasjes maar ik had niet anders verwacht hoor :)
Leuk dat je weer even wat van je hebt laten horen.

Groetjes, Paul

VaLKPaRKieTJe

7 juni 2005

Ik ben ziek, ik voel me niet lekker en ik slaap heel veel.
Mijn poepies zijn slap en groenig en mijn billen zijn vies.
Gelukkig heeft baasje me in een apart hok op tafel gezet en geeft ze me heel veel aandacht.
Ze vind het niet leuk dat ik zo ziek ben, en ook de oorzaak is onbekend.

Misschien kou gevat omdat we vannacht buiten hebben gezeten, dat kan niet want ik ben de enige zieke.
Misschien doordat ik nogal mot heb gehad met Egbert deze week, meneer dacht dat ie de baas was maar hij kon mij niet aan en behalve alleen mij lastig te vallen was ook Dinky de pineut.
Loodvergiftiging klinkt onlogisch vind baasje, want er is geen lood in de buurt geweest.
Des ondanks fladder ik nog wel een rondje als ik de kans krijg.

Ondertussen zit ik hier lekker duf te wezen en te dutten en af en toe vreet ik als een dijker en drink ik een beetje om vervolgens weer mijn kopje in de veren te steken.
Gelukkig krijg i lekker veel knuffels, kusjes en lieve woordjes om me een beetje op te fleuren.
Ik hoop dat ik snel weer beter word, dan kan ik weer naar mijn Dinky, al zit ik nu ook wel ff lekker bij baasje.

Ik ga weer dutten, kus Chico (lieverdje)

Rianne

7 juni 2005, 12:34:32 #134 Last Edit: 9 juli 2006, 22:03:05 by *Marianne*
Ik hoop dat je gauw weer beter wordt, ziek zijn is niks aan!

Dagboek is gesloten omdat er een jaar niet is ingeschreven.
Weer open, neem dan contact op.

Groetjes Marianne