mijn eerste ronde van 2004!! Nieuwe foto's!!!

Gestart door Stijn dc, 18 april 2004, 01:59:32

« vorige - volgende »

Stijn dc

hoi

ik heb weer goed en slecht nieuws. Mss maar met het goede beginnen. Koppel 3 heeft weer terug een eitje. Hopelijk dit keer eensuccesvolle ronde, en niet stoppen met broeden.

het slechte nieuws is dat koppel twee het nest heeft verlaten. Er lagen nog wel twee bevruchte eieren van koppel drie onder, maar ik ga niet liggen zeulen met eieren energens onder stoppen. Ik kan ze ook niet mer kwijt. Dus jammer.

SDC:D

Stijn dc

4 mei 2004, 20:49:17 #46 Last Edit: 8 mei 2004, 14:29:01 by stijn_05
even dus een update.

koppel 3:

1 ste EITJE: 04/05/04
2 de EITJE: 06/05/04
3 de EITJE: 08/05/04

Suzanne

Hoi Stijn,

Wat jammer zeg dat dat koppel het nest heeft gelaten. Ik vraag me af waarom ze dat doen  ::).

Succes met de rest van de eitjes.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Stijn dc

hoi

dat vraag ik me soms ook af. Nuja, ik verwacht nog zes jongen van mijn tot nu toe beste koppel, dus neit alles is verloren :)

Stijn dc

hoi

vandaag valt er niet vee lte vertellen. Allen dat ik de eieren van koppel twee die al drie dagen onbebroed zijn weggedaan heb. De twee jonkies die in de bevruchte eitjes zaten waren nog heel klein, maar je zag wel mooi dat het valkjes gingen worden. Ze waren dus al wel dood.

Tara

Hoi Stijn,

wat jammer zeg, dat ze verlaten waren :(. In ieder geval, ben benieuwd wat er de volgende keer komt te staan ...

Groetjes, Tara

Stijn dc

hoi

tis inderdaad jammer, maar het is nu eenmaal zo. Wss omdat het popje alleen moest broeden

Inger m

Hoi Stijn,
Had jij een luie man, die het popje alleen liet broeden?! >:(
Dat schiet ook niet op....maar het zou mij niet verbazen dat dat een oorzaak is geweest, want dan klopt er sowieso iets niet.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Stijn dc

hoi

ja, tis nog een onervaren man. Eigen kweek van vorig jaar. Maar volgens mij is deze eerste ronde mislukt, omdat ze in de aanloop naar het kweekseizoen, allemaal samen zaten door voorziene omstandigheden:)
en toen heeft deze man het meerdere malen met zijn zus gedaan, en het popje dat er bijhoort, met de witmasker, dus dat liep wat fout, maar ik denk dat ze nog wel zullen wisselen.

daan

Hoi Stijn,

Jammer dat ze de eites hebben verlaten. Zonde is dat dan hé
Hopelijk gaat de rest wel goed.
In ieder geval veel succes ermee.\

Groetjes Daan

Stijn dc

hoi

i kdenk wel dat de rest goed gaat. Ik verwahct nu nog maar jongen bij 1 koppel, maar dan wel zes in eens, als alle eitjes uit komen. Dit duurt net meer lang, ik word al wat zenuwachtig. nog en dag of vijf denk ik.

Stijn dc

hoi

ik heb vandaag alleen goed nieuws, voor deze keer :)

ik heb net de eieren van de roodruggen geschouw, en de eerste vier zijn bevrucht, en het valkenei dat er onder ligt ook :).

dus dat wordt spannen.

Marianne

Hoi Stijn,

Gefeliciteerd hoor.
Hoelang duurt het voordat deze eitjes uitkomen?

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Stijn dc

7 mei 2004, 00:51:54 #58 Last Edit: 7 mei 2004, 00:52:16 by stijn_05
hoi

normaal gesproken z'on 21 dagen, maar ze broed op het eerste ei al z'on dag of tien denk ik. Mss iets langer, dus nog een grote week, en dan heb ik mss mijn eerste roodrug van dit jaar. of mss eerst een valkje in dit nest :)

Stijn dc

hoi

wederom goed nieuws vandaag. Ook bij koppel twee van de roodruggen ligt nu een ei. Het is nog een redelijk recent koppel. Ik heb het nu ongveer drie weken denk ik. De pop en man zijn allebei geringd e nvan 2003. De pop is overigens nederlands :)

ZE hebben dus nu een ei, dat mocht onderhand wel, want ik denk dat ze al 14 dagen in haar nestkast zit te niksen :)

ook het tweede ei van koppel drie ligt er. Hopelik broeden ze wat, want daarnet zat er weer niemand op, wat redelijk normaal is, maar de eitjes lagen weer door elkaar.