mijn eerste ronde van 2004!! Nieuwe foto's!!!

Gestart door Stijn dc, 18 april 2004, 01:59:32

« vorige - volgende »

Stijn dc

hoi

alles gaat nog steeds prima, ik heb gisteren nog is even kunnen spieken bij koppel vier, maar mama zat er nog op, dus ik heb de eieren niet duidelijk gezien. Ik meen dat er vier lagen, maar ik laat er maar vijf staanvoorlopig.

omdat mijn roodruggen aan  hun tweede poging begonnen zijn, zal ik die er ook maar bijzetten.

SDC:D

Stijn dc

hoi

vandaag hebben de roodruggen hun vijfde, en wss ook wel laatste ei gelegd. Er ligeen nu vijf eieren onder. Vier van hunzelf, en 1 valkparkietenei.
kijken of het wat word.

Paul

Hoi Stijn,

Wat goed dat ze ook al 4 eitjes van zichzelf hebben gelegd.
Ik ben heel benieuwd wat ze met het ei van de valkjes gaan doen als het uitkomt.
Het zijn goeie pleegouders zegt men dus dat zal nu zeker te zien zijn.
Het lijkt me wel appart een nestje met twee vogelsoorten bij elkaar :-)
Ik hoop dat alles goed gaat en dat ze alle 5 goed grootgebracht worden.
Succes met de nestjes.

Groetjes, Paul

Stijn dc

hoi

tis zeker apart. Vier van die kaalhoofden, en dan eentje met een superkuif :). ik heb het er eigenljijk ondergelegd omdat ze er niet meer op broeden. Twee van hun andere eitjes liggen wel onder valkjes, en die zijn wss bevrucht. Dus dit ei mss ook wel.

Stijn dc

hoi

ik keek daarstaks door het badkamerraam, en wat zie ik. Koppel drie, diegene die niet meer broedden waren aan het wipwappen. Ik had een vermoeden dat ze opnieuw gingen beginnen, wnat ik zag ze gisteren en eergisteren allebei vee ltijd in de kast doorbrengen.

Stijn dc

hoi

hier weer even een update:

ik heb goed en slecht nieuws. Het slechte nieuws is dat alle eitjes van koppel vier verdwenen zijn. Ze hebben ze allemaal uit de nestkast gekieperd. wel 1 voor 1. Maar ik dacht dat ze kwamen van koppel drie. Jammer, maar ze waren toch niet bevrucht.
het goede nieuws is dat de roodruggen hun zesde ei hebben gelegd. Ze hebben er wel nog maar vijf, omdat het eerste stuk is.

SDc:D

Suzanne

Hoi Stijn,

Ik ontdek nu pas je verhaal. Leuk hoor dat je zo veel eitjes hebt, en ook nog bevrucht. Ben ook heel erg benieuwd naar de roodruggen. Hoe lang moeten die broeden?

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

daan

Das balen ja dat de eitjes eruit zijn gekieprerd, maar ze waren niet goed, das dan eenopluchting, ze voelen he als het niet goed is.
En gefelicteerd met het 6e eitje van je roodruggen.
Succes

Groietjes Daan

Mandy

Hopen dat het met de eitjes van de roodruggen wel goed gaat en ook met het valkeneitje wat daarbij ligt en natuurlijk met de rest van de valkeneieren, spannend hoor! ;)

Je hebt trouwens een hele leuke handtekening, gaaf! ;D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Inger m

4 mei 2004, 04:39:21 #39 Last Edit: 4 mei 2004, 04:39:48 by Cinnamon_valk
Hoi Stijn,
Ik heb je verhaal wel gelezen, maar idd nog niet gereageerd, maar het wordt natuurlijk pas spannend als er jongen zijn, en dat zal vast niet lang meer duren...

Veel succes!

CitaatDas balen ja dat de eitjes eruit zijn gekieprerd, maar ze waren niet goed, das dan eenopluchting, ze voelen he als het niet goed is.

Hoi Daan,
Ik denk niet dat vogels aanvoelen of hun eieren al dan niet goed zijn, aangezien ze net zo fanatiek kunnen broeden op kunsteitjes, onbevruchte eitjes, eieren van andere vogels als op hun eigen goede eieren.

Ws hebben de valkparkieten met een andere reden de eieren eruit gegooid...

gr Inger

Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Stijn dc

hoi

allemaal bedankt voor de reacties!!
en ik hoop stilletjes dat ze de eitjes er wel uitgekieperd hebben omdat ze niet bevrucht waren, mijn verstand zegt wel van niet.

Stijn dc

CitaatHoi Stijn,

Ik ontdek nu pas je verhaal. Leuk hoor dat je zo veel eitjes hebt, en ook nog bevrucht. Ben ook heel erg benieuwd naar de roodruggen. Hoe lang moeten die broeden?

Groetjes

Suzanne
hoi suzanne,

ik had mijn verhaal mss beter de titel: komt alleen hierheen gegeven :)

roodruggen broeden normaal gesproken iets langer, z'on 21 dagen. Ze zijn nogm aar pas begonnen, dus dat duurt nog wel even.

Stijn dc

CitaatDas balen ja dat de eitjes eruit zijn gekieprerd, maar ze waren niet goed, das dan eenopluchting, ze voelen he als het niet goed is.
En gefelicteerd met het 6e eitje van je roodruggen.
Succes

Groietjes Daan

het is inderdaad jammer, maar ik zit er nu niet zo veel meer in omdat ze toch onbevrucht waren. Maar goed, ik hou mijn hart vast, en ik hoop dat ze het niet meer doen als ze goede eitjes hebben.

Stijn dc

CitaatHopen dat het met de eitjes van de roodruggen wel goed gaat en ook met het valkeneitje wat daarbij ligt en natuurlijk met de rest van de valkeneieren, spannend hoor! ;)

Je hebt trouwens een hele leuke handtekening, gaaf! ;D

hoi

ik hoop ook dat het goed gaat met de eitjes van de roodruggen. Ze zijn in ieder geval goede ouders, want ze hebben vorig jaar 2 jongen grootgebracht. Hopelijk doen zehet dit jaar wat beter. :)

Stijn dc

CitaatHoi Stijn,
Ik heb je verhaal wel gelezen, maar idd nog niet gereageerd, maar het wordt natuurlijk pas spannend als er jongen zijn, en dat zal vast niet lang meer duren...

Veel succes!

Hoi Daan,
Ik denk niet dat vogels aanvoelen of hun eieren al dan niet goed zijn, aangezien ze net zo fanatiek kunnen broeden op kunsteitjes, onbevruchte eitjes, eieren van andere vogels als op hun eigen goede eieren.

Wss hebben de valkparkieten met een andere reden de eieren eruit gegooid...

gr Inger

hoi

idnerdaad, als er jongen zijn kan je veel meer vertellen, want nu broeden ze maar gewoon. Alhoewel, ik merk toch dat er ook veel kan gebeuren in een broedperiode. de jonkies zullen nog een week op zich laten wachten denk ik.