5 mei 2025, 06:29:16

Mijn nestjes 2004!

Gestart door Tara, 9 april 2004, 16:33:18

« vorige - volgende »

Tara

Hoi allemaal,

er ligt een tweede eitje bij Laiko :-).

Ik vraag me af of er nog een eitje komt bij Elmo, ze heeft nog altijd haar normale vorm nie terug :-/. Jee wat schrik ik van haar :D.

In ieder geval, ik weet niet of Laiko al vast broedt, ik vraag het me wel zo'n beetje af, maar ok, het komt wel goed, bij haar gaat het bijna altijd goed :-). In ieder geval qua bevruchting al :-).

Groetjes, Tara

Tara

Kun je het geloven ;D, ik in ieder geval niet!! Maar 't is zo, en 'k ben heel erg blij!!

Laiko en Moko hebben nog steeds 2 eitjes, maar ik denk dat ze nog niet vast broeden, maar misschien vanaf morgen ofzo, maar ok, ik hoop dat ze weten wat ze doen, maar dat zal wel, zij doen het altijd super.

Elmo is denk ik klaar met leggen, gelukkig, want 6 eitjes is toch al veel voor de eerste keer, en ja hoor, ze zijn alle 6 bevrucht, weet je wel hoe benieuwd ik ben!!!

Tako en Piko zijn steeds op onderzoek, en ik denk persoonlijk dat Piko met een eitje zit!! Ik denk dat zij ook snel een nestje zullen hebben, ook al heb ik ze niet zien paren, ik denk wel dat ze het al hebben gedaan want ik zag Tako eens op Piko kruipen, maar die ging er meteen weer af omdat ik er bij stond.

De grasparkieten hebben verder vandaag ook hun eerste eitje, ik hoop dat dit mag lukken hoor!!

Wish me luck ;D

Groetjes, Tara

Tara

Hoi allemaal,

er ligt al een derde eitje bij Laiko, en bij Piko zal het ook niet lang meer duren, ze zit voortdurend in het blok, en haar mannetje Tako, op het blok of voor het invlieggat :-). Ik hoop het, dan kan ik eventueel lutino's krijgen :-).

Verder blijft het bij Elmo 6 eitjes, gelukkig maar :-).

Groetjes, Tara

Tara

Hoi allemaal,

bij Laiko zijn de 2 eerste eitjes al bevrucht :-). Goed he ;D.

In ieder geval, dit kan nu echt niet meer lang gaan duren voor Piko, het is zo opvallend ... Ik hoop snel :).

Verder ligt er een tweede eitje bij het grasparkietje ;-).

Groetjes, Tara

Nes

Hey Tara,

gefeliciteerd met de bevruchte eitjes  :) geweldig..
Wanneer zullen ze uitkomen?

Groetjes Nes.

Tara

Hoi Nes,

bij het nestje van Elmo, Tysia & Samoerai zijn de eitjes zo gelegd:

het eerste op 8 april
het tweede op 10 april
het derde op 12 april
het vierde op 14 april
het vijfde op 16 april
het zesde op 18 april

Ik denk dat ze vanaf het eerste eitje al zijn gaan broeden, maar dat weet ik niet zeker.

Bij Laiko & Moko zijn ze zo gelegd:

Het eerste op 17 april
het tweede op 19 april
het derde op 21 april
het vierde (vandaag) op 23 april

Ik had de eitjes gisteren geschouwd bij Laiko, en daar zijn de eerste 2 al zeker bevrucht, bij Elmo allezes dus :-).

Groetjes, Tara

Paul

Hoi Tara,

Dat gaat lekker zo en helemaal fijn dat er al zoveel bevrucht zijn :-)
Er zullen er zeker nog een boel bijkomen dat is echt heel leuk.

Groetjes, Paul

Tara

Hoi allemaal,

bij Laiko zijn de eerste drie nu al bevrucht ...

Het wordt spannend, maandag of dinsdag verwacht ik al mijn eerste jonkie .. Dan kan ik ook eens wat leuke foto's plaatsen ;D.

Ik ben nu zo benieuwd wanneer Piko een ei gaat leggen .. Duurt lang vind ik ... Ze zit steeds in een of andere nestblok, vaak zit Tako het mannetje bij haar, vaak zit hij aan het invlieggat, vaak zit hij alleen in het blok en zij in het invlieggat ... Ze zijn zeer vijandig t.o.v. andere valkjes ... Het zal nu wel niet zo lang meer gaan duren zeker? Ben zo benieuwd ;D.

Groetjes, Tara

Paul

Hoi Tara,

Het eerste eitje duurt soms even voor ze echt het juiste broedhok hebben uitgezocht.
Maar als ze die eenmaal gelegd hebben dan gaan ze wel regelmatig met een dag ertussen er steeds eentje bij leggen :-)
Ook heel erg leuk dat bij Laiko nu al 3 eitjes bevrucht zijn dat gaat lekker zo ;-)

Groetjes, Paul

Tara

Hoi Paul,

ik merk dat het eerste eitje even duurt zeg, ze zijn zo al van woensdag druk bezig nestkastjes inspecteren, maar gisteren heeft Piko overnacht in het ene nestkastje, zal nu wel nie meer lang duren hopelijk ...

In ieder geval, bij Laiko lijkt het vierde eitje ook bevrucht, ik denk dat ze het bij 4 laten :-).

Verder dacht ik al piepjes te horen bij Tysia en Samoerai en Elmo, maar ik weet het helemaal niet zeker met dat kabaal die de 2 pa's maakten en de andere vogels, het kan ook gewoon de snuif  van Samoerai zijn geweest :D. In ieder geval gok ik op dinsdag het eerste jonkie, ben echt benieuwd :-).

Groetjes, Tara

giovanni

hellwo tara

tof zeg, al die eitjes! :)
ik duim voor je mee dat het eerste jong dinsdag uitkomt! of mss zelfs maandg al :). het zullen zeker en vast mooie worden :)

grtjs

Paul

Hoi Tara,

Wat goed dat je al wat dacht te horen.
Het is ook heel zacht inderdaad soms dus met andere geluiden is het moeilijk te horen soms.
Ik duim zeker met je mee dat het eerste jong er dinsdag zal komen :-)
Veel succes met je nestjes het gaat super zo :-)

Groetjes, Paul

Tara

Hoi allemaal,

nou .. FF mijn vertelling doen ...

Nestje 1 (Samoerai, Tysia & Elmo)

Nou, ik denk dat het voor woensdag is ... Ik hoor nog steeds geen piepjes, ik zal wel hallucineren en denken dat ik er hoor ... In ieder geval zag ik wel in zowat alle eitjes beweging, dus da's wel goed ...

Nestje 2 (Moko & Laiko)

Gaat goed, de 4 eitjes zijn bevrucht hier, verder hoef ik niet echt iets te vertellen behalve dat ze erg goeie broeders zijn :-).

Piko & Tako:

Nog steeds niets, Piko zit voortdurend in het blok, maar het komt er gewoon niet van ... Wel heeft ze een diepte in de houtvezel gemaakt, waar zij dan inzit met haar kont omhoog, zo zit ze al 2 dagen, zou er snel een eitje komen????

Tequila & Malaia:

Nou, ik weet het helemaal niet meer, soms zijn ze beste vriendjes, en soms ... Met deze wordt het afwachten denk ik :-).

Ik ben zo benieuwd of er woensdag nu een jonkie komt ... Ik had het echt morgen verwacht, want het is op 8 april gelegd, ik weet alleen niet zeker wanneer ze zijn beginnen vast broeden, dus er is zeker nog hoop, nou gokken op woensdag dan maar :-).

Groetjes, Tara

Tara

Hoi allemaal,

wel, ik ben blij, ik keek net, en was teleurgesteld omdat ik nog steeds geen piepjes hoorde, en ik was bang dat er iets verkeerds zou gaan ... Nou, toen zag ik in het eerste eitje barstjes, echt keigaaf, ik ben superbenieuwd, dus tegen morgen is er zeker een kleintje hier :-). Ik keek dan met m'n schouwlampje, en je kon mooi het bekje zien bewegen tegen die schaal, was keiliefffff ik ben zo benieuwd naar morgen!!!!!

Groetjes, Tara

Paul

Hoi Tara,

Dat is echt super goed nieuws :-)
Het kan verschillen soms zijn ze een dag bezig met zichzelf door de schaal heen te pikken en anderen zijn er in een paar uurtjes uit.
Ik denk dat er morgenochtend vast wel een verrassing op je ligt te wachten :-)
Ik ben benieuwd wat voor mutatie het gaat worden.

Groetjes, Paul