28 april 2024, 07:34:36

ik weet niet wat ik moet doen....

Gestart door Nes, 8 april 2004, 19:11:46

« vorige - volgende »

Nes

Hallo allemaal,

ik weet niet wat ik moet doen. Het is mss lullig om te zeggen maar ik vind Croky helemaal niet leuk >:(. Ik kan er niet veel mee en hij is heel bazig t.o.v mijn andere twee valkjes terwijl die heel vredelievend zijn. Iemand advies?

Groetjes Nes.

VaLKPaRKieTJe

Hey Nes,

Gewoon een tijdje apart zetten, niet bij de andere valkjes laten. Kan hij ook niks bij ze doen.
Hoe bedoel je dat je er niks mee kan? Is hij niet tam?
Dan moet je hem juist apart zetten en aandacht geven, niet je andere valkjes vergeten natuurlijk.
Alles valt te leren, dus negatief gedrag tegenover andere valkjes is ook af te leren, alleen moet je wel geduld hebben.

Groetjes, Mariette

Stijn dc

hoi

ik zou niet meteen weten wat je moet doen. Als het echt een groot probleem word, en je wil hem echt niet meer, dan is wegdoen de enige oplossing, maar dat lijkt me nu ook weer niet leuk.

p.s. i kga je berichtje naar gedrag verplaatsen.

SDC:D

Nes

Hihi, ja daar kwam ik achter dat je mijn berichtje had verplaatst. Ik wou net iets plaatsen en toen kreeg ik een melding dat het niet ging en toen liep mijn kompjoeter vast  ;D en moest ik hem opnieuw opstarten. We hadden elkaar net doorkruisd denk ik  ;)
Ik typ het wel ff overnieuw.

Hoi Mariette (en Stijn nu ook  ;))

Ik heb Croky in december van een vrouw gekocht via marktplaats. Zij zei dat hij toen 1 jr was en tam. Ze had me niet verteld dat hij gekortwiekt  >:( was. Ik denk dat dat niet goed is gegaan  ::) want hij is echt ontzettend bang voor handen. Hij springt er altijd zo snel mogelijk van af. Verder zit hij het liefst de hele dag op de kooi. Hij komt helemaal niet bij me. Dat vind ik natuurlijk jammer maar waar ik me echt boos om begin te maken is dat hij zo happig is naar mijn andere valkjes. Hij probeert de baas te spelen en dat vind ik niet leuk. Hij verwondt ze niet ofzo... Maar ik vind het toch zielig want mijn andere valkjes zijn zo lief. Binky zelfs is een echte bangerik geworden omdat hij zo vaak naar haar pikt...

Groetjes Nes.

Coco en Chantal

hallo nes

Wat een vervelend probleem zeg, maar als het niet over gaat dan is weg doen misschien wel de enigste oplossing. :-/
Hoe moeilijk dat ook is, misschien dat hij zich in een voliere wel meer op zijn gemak zal voelen.
Want het zal toch zielig zijn als de andere valkjes die je al eerder had bang zouden worden.
Ik denk ook niet dat hij bij die mensen wel echt tam is geweest, want hij is nu al een heel tijdje bij jou , dus dan had hij al veel meer bij je komen zitten.

Succes en misschien heeft iemand anders wel een oplossing hoe je het aan moet pakken, ik hoop het voor je.

groetjes chantal
Groetjes Chantal en de valkjes


Barbara

Hoi Nes,

mijn eigen Croky wilde nog wel eens naar Dimi happen als ik Dimi aaide (zou het aan de naam liggen?::)) Ik heb toen als het even kon heel hard tegen hem geblazen en nu doet ie het bijna niet meer. Ook lawaai maken kan ik op die manier redelijk snel stoppen bij hem. Voor beide ondeugende is 1x blazen meestal genoeg. Misschien een idee voor jou?

Groetjes,

Barbara

Stijn dc

hoi

ik denk dat croky het fijner gaat hebben in een buitenvoliere, maar de keuze is toch aan jou.

SDC:D

Nes

waarom zou tie dan meer geschikt zijn voor een volliere?
Ik denk ook idd dat hij niet tam was toen ik hem kocht  >:(.
Ik heb er tot nu toe niet veel aandacht aan kunnen besteden maar dat hij helemaal niet bij je komt zitten vind ik toch wel een beetje raar. Het lijkt wel of ie helemaal niet graag bij mensen is  :(. Mss is ie idd wel een vollieretype  ;)
Maar hiervoor had die vrouw hem alleen gehouden in een ferplastkooi...

Khiru

Als je je valkje koopt en hij/zij is niet handtam, dan zal hij ook niet bij jou komen zitten.  Ik heb Topé al 2 jaar en hij heeft enkel maar uit mijn hand gegeten, je moet je valkje vooral veel aandacht geven. Zolang je valkje je niet vertrouwd zal hij ook niet bij je op de schouder komen zitten.

Grts Bart

VaLKPaRKieTJe

Hey Nes,

Duidelijk dus dat Croky niet erg handtam is.
Ik heb hier ook zo'n geval zitten, Guust, die is iets handtam, maar is ook erg pikvinnerig tegen over de anderen en dan vooral tegen Chico.

Nu zit ze apart in een kooi, naast de voliere en ik ga haar tam maken, zodanig, dat ze uit zichzelf bij me komt zitten.

Nu doet ze dat niet, omdat ze bang is, en de reden om bang te zijn weet ik niet, waarschijnlijk net zo min als jij, maar ik ga zorgen dat ze geen reden heeft om bang te zijn, voor wat dan ook.

Misschien een idee voor jou? Misschien wordt Croky dan ook wat minder fel tegen je andere valkjes.
Meteen in een voliere zetten lijkt me een beetje snel, ik zou eerst proberen het probleem te verhelpen.

Hopelijk heb je wat aan mijn tips ;)

Groetjes, Mariette

Nes

Hoi Mariette,

ja, dat komt zeer bekend voor  :). Croky is gewoon erg bang.
Zou hij mss ook bang zijn van de andere valkjes dat ie daarom zo pikkerig is?
Toevallig heb ik Croky gisteren mee naar een andere kamer genomen. Ik was vastbesloten om hem tam te gaan maken en wou beginnen met te oefenen met op mijn handen zitten. Zodat hij weet dat hij daar niet bang van hoeft te zijn. Want daar is hij o zo bang van.
Ik trosgierst voor zijn snavel gehouden en jawel hoor, hij heeft een tijdje lekker op mijn hand zitten snoepen  :).
Ik denk dat ik dit veel ga oefenen en dat dit uiteindelijk ook wel helpt  :) Ik ga er gewoon veel tijd in steken.
Tot nu toe heb ik dit niet gedaan. Ik dacht dat hij gewoon wat moest wennen en dat hij vanzelf de andere valkjes zou volgen. Niet dus  :-/
Maar hij verdiend evenveel aandacht en ik ga alles op alles zetten om hem tam te krijgen  :)
Ik heb jammergenoeg geen tweede kooi waar ik hem in kan houden, anders zou ik dat wel doen. Daarom neem ik hem mee naar een andere kamer. Ik hoop dat het werkt.
Veel succes met het tammaken van Guust  ;)

Groetjes Nes.

VaLKPaRKieTJe

Hey Nes,

Jij ook heel veel succes, ik hoop dat het gaat werken, want een vogel die heel bang is is niet gelukkig.
Als je 's avonds voor de tv gaat zitten, zou het misschien handig zijn als je Croky dan bij je neemt, dan zal hij nog meer aan ja gaan wennen.
Guust staat in een aparte kooi, naast de stoel waarin ik zit als ik tv kijk, dus als ik voor de tv zit, zit ik vaak met Guust te praten, en uiteindelijk vind ze dat zo gezellig dat ze bij het tralies komt zitten.

Ze willen meestal wel, maar zijn er te bang voor. Egbert ook, hij is als de dood voor je handen, maar gaat soms wel stiekem op je hoofd zitten als je het niet door hebt.

Veel geluk met Croky, en ik hoop dat hij snel niet bang meer zal zijn voor jou en de valkjes.
Geef em maar een dikke knuf van me.

Groetjes, Mariette

Mandy

Pfff moeilijk en vervelend hoor :-/, maar goed dat je het eerst nog probeert. :)
Als het dan echt niet lukt kan je er misschien altijd nog een goed thuis voor vinden bij een hobbykweker of ergens in een kamervoliére in een tehuis ofzo? ::)
Succes in ieder geval! ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Nes

Tja, nu komt er morgen dan toch een kooitje waar ik Croky zo lang in kan doen om hem tam te maken, heb ik het gevoel dat er iets tussen Rocky en hem aan het opbloeien is  ::)
(voor de geinteresseerden, jullie kunnen het lezen onder de rubriek gedrag onder het kopje "wie heeft er een foto").
Is het dan nog wel zo'n goed idee om hem apart te zetten?

Groetjes Nes.

Tara

Hey Nes,

als er iets bloeit, waarom dan apart zetten ;D. Straks heb je wel een nestje met je popje die kippetje gaat zitten, leuk toch ;). Trouwens, misschien dat je Croky en Rocky apart kunt zetten? En de derde weg? Want anders kan het wel ff pijnlijk zijn voor de derde valk ..

Groetjes, Tara