28 april 2024, 07:29:01

ik weet niet wat ik moet doen....

Gestart door Nes, 8 april 2004, 19:11:46

« vorige - volgende »

Nes

Nee, ik kan mijn lieve kleine Binky niet weg doen, dan koop ik er nog liever 1 bij. Maar dan moet ik mijn vriend nog van de noodzaak overtuigen. Zou het echt pijnlijk zijn?
Mss komt er geen nestje. Waarschijnlijk niet want ik heb geen nestblok hangen en ik ben geen kweker.
Nee, Binky doe ik echt niet weg, dat is m'n geparelde cinnamon witsmakertje.... Ook een vrouwtje  :)

Tara

Hoi Nes,

ik bedoel helemaal niet wegdoen ;), dat zou ik ook nooit kunnen.... Ik bedoel gewoon apart zetten, in een andere kooi ;-). Je hoeft ook geen kweker te zijn als je kweekt :-). Ik ben ook nog geen kweker tot ik nou mijn ringen heb besteld, net een stamnummer aangevraagd (wat ook tijd werd ;-))

Groetjes, Tara

Nes

ow, bedoel je dat zow  :). En Binky weer terug zetten als alles weer normaal is ofzo?
Maar ja, ik moet niet te hard van stapel lopen. Mss wordt de liefde wel niets  ::) je weet maar nooit met die malle valkjes. Ik kijk het gewoon nog even aan hoe het gaat tussen Rocky en Croky en als er niets bijzonders meer gebeurt dan zet ik Croky ff apart om hem tam te maken. En als er echt een liefde op bloeit kan ik Binky ff apart zetten. Maar is dat niet zielig? Dan moet ze in een keer in een "klein kooitje" zonder vriendjes...

Tara

Hoi Nes,

als het maar even is dat ze in een kleinere kooi zit ... En als je haar vaak los zou laten? Maar zei je net niet dat je dan liever eentje bijkoopt :P. Vriendje hahahah :D.

Misschien dat je een grotere kooi kan vinden op marktplaats als die niet te veel geld kost?

In ieder geval, wees juist blij met die kleine liefde, vaak wordt liefde groot :-). Hier begint het met mekaar te volgen, mekaar te kroelen, broedblokken inspecteren, paren ;-).

Als je Binky apart zet, hebben ze ook meer privacy, en kunnen ze Binky niet aanvallen, want een koppel met een nestje, kan vaak vijandig zijn tegen andere valkjes.

Groetjes, Tara

Nes

Nou, een grotere kooi heb ik denk ik niet nodig want ik heb een jockkooi  :) van 50 cm diepte, 84 cm breedte en 94 cm hoogte. Met poten is hij 1.48 cm hoog.
Kunnen daar 4 valkjes in? Wordt zeker wel wat krap he?
Ja, de vogeltjes mogen van mij zo vaak mogelijk los....
Ik hou je nog op de hoogte van Rocky en Croky...

Tara

Hoi hoi,

ik denk dat het nog net kan lukken hoor voor 4 valkjes, als ze toch vaak uit zijn. Maar je kan ze beter nog niet samen doen als je een nestje wilt dus :-).

Groetjes, Tara

Nes

Nee, dat snap ik. Voorlopig komt er ook geen 4e. Martijn zou gek worden  :) stiekem hoop ik wel dat er iets op bloeit....

Tara

Hoi Nes,

ja dat zou zeker heel leuk worden als er iets bloeit, dan zal Martijn zeker niet kunnen weerstaan aan die kleine jonkies en zal je er ook kunnen houden :D. In ieder geval zal ik met je meehopen, het is heel leuk, als je een broedblok hebt zal het heel snel gaan ;).

Groetjes, Tara