11 mei 2025, 00:58:34

de eerste

Gestart door snaky, 5 april 2004, 20:07:34

« vorige - volgende »

snaky

Hallo

Mijn naam is Willem
Heb dit weekend samen met mijn vriendin een valkparkiet aangeschaft, een leuk beeske :) .
Zijn naam zijn we nog mee bezig of wel Harrie of oekie  :-/.
Nu vroeg ik mij wel af of het normaal is dat hij bijna de hele tijd op de bodem van zijn kooi zit, is dat misschien het gewennigsproces wat hij/zij moet doormaken.
Wel spijtig want je ziet hem niet zo goed zitten daar  :(beneden .

Marianne

Hoi Willem,

Is het nog een jong valkje?

Het is voor het valkje ook even wennen, een nieuwe kooi, een nieuwe omgeving.
Ik zou het nog even afwachten en ik verwacht dat hij vanzelf wel op onderzoek zal gaan.
Gefeliciteerd met je aankoop en heel veel plezier met je valkje.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

snaky

Dank je voor de snelle reactie :)
Ben vergeten te vragen hoe oud hij/zij is in de winkel dachten eraan toen we thuis kwamen.
Weet ook niet wat een soort of geslacht het is, maarja als het maar een leuk beeske is dan zullen we er nog veel lol aan hebben ;)

Dus nu maar afwachten dus
alvast bedankt

Paul

Hoi Willem,

De eerste dagen moeten ze gewoon even wennen aan de vreemde omgeving.
Vaak zitten ze dan op de grond en lopen soms zenuwachtig heen en weer.
Ook eten ze vaak de eerste dag niet je kan wat voer los op de gron strooien maar hang ook gewoon een voer en waterbakje op.
Je kan hem lokken met trosgierst daar zijn ze gek op en dan kan je hem ook leren uit je hand te eten en tam te maken.
Veel succes met je nieuwe aanwinst je zal zeker veel lol met een valkje beleven.
Voor je het weet heb je een huis vol dus kijk wel uit :-)

Groetjes, Paul

snaky

We hebben beslist hoe hij gaat heten (Oekie)

Hij lijkt wel nog steeds op een grondparkiet :D maar als we zijn kooitje wat afdekken dan durft hij al naar boven te klimmen en wat te eten.
Ik wist wel niet dat ze zo hard konden krijzen :o

Stijn dc

hoi

leu kdat je ook een valkparkiet hebt. Dat krijsen zal ook nog wel met de gewenning te maken hebben hoor.
Na een paar dagen zal het hopelijk wel beteren.
vel plezier ermee.

SDC:D