Dizzy heel ziek, Jeltje al dood, wat nu?!

Gestart door VaLKPaRKieTJe, 5 april 2004, 14:07:15

« vorige - volgende »

Nes

Jeetje  :o  Mariette,

wat is er toch allemaal aan de hand bij jou?
Allereerst veel sterkte met het verlies van je valkje  :'(  en heel veel sterkte en beterschap aan de andere valkjes toegewenst. En aan jou natuurlijk ook.
Ik hoop dat ze snel weer beter zijn.

Liefs, Nes.

Pucky

Hallo,

Eerst wil ik iedereen condoleren die een valk heeft verloren aan loodvergifiging. Bah wat naar. :-/.
Nu is mijn vraag onze vogel krijgt geen lood binnen maar hij zit vaak voor het raam en hij peutert de kit weg bij het raam. Ik weet dus niet of hij het binnen krijgt nog even en hij heeft het raam eruit. Nee hoor zo erg is het nog niet. Maar ik weet niet of Kit het zelfde effect heeft als lood.

Hij is nog wel erg op gewekt. Mij viel vanmiddag op dat hij wel een beetje bol zit en dat hij erg trilt. Dit doet hij vooral bij zijn macho gedrag. en als hij op de stok danst beurt ie een voetje op dan trilt het erg. Hij zit trouwens alleen bol als ik bij hem ben als mijn vriend erbij zit dan doet ie niks en alleen het macho gedrag. Kunnen jullie mij daar verder bij helpen of is het misschien verstandig dat ik naar de da heen ga. Hopelijk kan me iemand helpen.

groetjes,
Hester

Paul

Hoi Hester,

In stopverf zit in elk geval geen lood maar het zal ook niet echt gezond zijn.
Maar trillen doen ze wel vaker hoor dat wil niet zeggen dat ie ziek is.
En als ie macho gedrag vertoont is dat een goed teken dan zal ik denk ik niet ziek zijn anders doen ze dat gedrag zeker niet.
En elk valkje zit wel eens bol als ie zit te suffen of te slapen.
Als ie op 1 pootje slaapt met de kop in de veren wil dat vaak zeggen dat ze gezond zijn.

Groetjes, Paul

Paul

Hoi Mariette,

Ik kijk ook elke keer bij een nieuw bericht gespannen of er weer beter nieuws is en hopenlijk geen slecht nieuws.
Wat goed dat Chico nu weer wat beter gaat eten.
Ik denk ook dat dan het ergste gevaar voorbij is en dat ie nu elke dag meer gaat opknappen.
Het is nu even afwachten op de uitslag van dr Feld maar ik denk zelf dat het inderdaad door dat loof komt.
Ze hebben echt maar heel weinig nodig om erg ziek te worden.
Ik hoop morgen weer nog beter nieuws te horen over Chico.
Geef de valkjes  nog maar even een lekkere knuffel van me.

Groetjes, Paul

Reen

goede morgen allemaal . Ik heb vanmorgen met de praktijk van dr Feld gebeld;Het is gelukkig geen loodvergiftiging !!Maar ja wat het wel  is , is ook niet zo fraai maar geeft onze Chico nog een kansje tot overleven ...Er is een vieze bacteriele infectie met een 'vleugje'papegaaien ziekte geconstateerd .Hoe dat komt??? Nou hoogstwaarschijnlijk heb ik ooit een vogel gekocht die drager was,maar niet ziek .die bacterie heeft zijn kans afgewacht tot een zwak moment waarin hij toe kon slaan !Zoals onze vogels die zijn gaan ruien !! Ik viel bijna van mijn stoel van schrik,want als je het dan goed beschouwd dan zou je dus altijd een zeker risico lopen als je een vogel koopt op een markt of via marktplaats of winkel .Wie bij ons dus drager is geweest is niet te achterhalen maar tis zo al erg genoeg .
Ook heb ik een receptje  gehad die ik heb doorgebeld naar mijn eigen d.a.en dat kan ik strakjes halen . Het is een kuurtje voor in het drinkwater en dat moeten we 14 dagen toepassen en dan moet het verdwenen zijn ......
 Ik hoop dat het snel werkt voor Chico want die is echt heel erg verzwakt en mager niet normaal ....Alleen Egbert en Guust zijn in redelijke conditie . Het is zo lief om te zien hoe Egbert de hele tijd probeert Chico over te halen om te eten ...en daar issie de hele tijd mee zoet en arme chico maar zitten slapen ....Hij krijgt van ons om de paar uurtjes een beetje water met dextrose en de antibiotica die ik had gekregen ..en straks krijgt  hij dan het goede medicijn ...
we hopen dat dit nu helemaal goed komt ,want wat was dit een vreselijke week zeg en wat een tranen zijn er al gevloeid !!!

word vervolgd.     Irene

Sanna

Jeetje, wat erg zeg! :o Ik denk dat Chico een heel sterk vogeltje is, dat hij het zo lang heeft uitgehouden. Wees maar blij dat jullie Dizzy hebben opgestuurd. Als jullie alleen maar gewoon hadden aangenomen dat het het lood wel zou zijn geweest....
Heel veel sterkte met jullie ziekenboegje. Ik hoop dat het nou snel over is bij jullie thuis.

Liefs Sanna

Lique

Hoi Irene,

Jeetje mina zeg, de papegaaienziekte.
Hopelijk gaat het nu met de antibiotica wel goed.
ik heb ook de papegaaienziekte hier gehad, en ik moest zelf ook naar de dokter voor een Doxycycline kuurtje.
Heel veel sterkte, en nog veel meer succes.

groetjes Lique

Inger m

Hoi Irene,
Fijn dat je nu weet wat het is. Om welke bacterie gaat het?
Ja, helaas loop je idd bij elke nieuwe aankoop risico een ziekte oplgelopen, daarom wordt in principe altijd aangeraden een nieuwe vogel 3-6 weken in quarantaine te houden, maar ook dan kun je niet alles uitsluiten. Een vogel kan daarnaast ook iets van buitenaf oplopen, bv van andere (wilde) vogels, dus dat is allemaal moeilijk na te gaan.

Het is mij lastig gebleken om antibiotica door het drinkwater toe te dienen, dit was vrij bitter, waardoor ze het vertikten te drinken. Je kunt het evt aanzoeten met druivesuiker (wel even navragen aan DA ivm soort antibiotica). En verder checken (terugmeten) of er voldoende van gedronken wordt.

Succes!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Rika

Hallo Irene,

Ojee dat is het.....het is vervelend , maar ik hoop die lieve chico gaat vooruit gaat.
ik weet zeker dat jij goede verzorgster voor chico . hou je taai !!! ik blijf je meeleven .
Hup Chicoooooooooooooo je bazin wilt je niet missen ( ik ook niet ) ;)
groetjes knuffie Rika

Mandy

Oei oei dat is naar zeg. :(
Maar met die antibiotica genezen ze wel goed hoor, alleen hoop ik dat het voor de zieke nog op tijd is... :-/
Mijn vogels hebben het ook eens gehad en toen kregen ze ook doxycycline door het water aangezoet met een beetje roosvice en vitamines. Ook mag je in deze periode geen groente/fruit geven, want dat bevat vocht en dan kunnen ze daar hun vocht uit halen en denken; zo van dat vieze water hoef ik nu niet te drinken! ;)
Veel succes en sterkte ermee!
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Speedy

Tjonge, wat erg zeg, en zeker omdat je niet weet, wie die drager is of was.
Nou ik hoop ook dat Chico het overleeft hoor, want dit is toch wel erg allemaal.
We duimen allemaal mee hoor.

Beterschap.

Groetjes,
    Trudie

Anita1

??? pfff wat een ramp allemaal bah bah.en dan die onzekerheid die je er nog bij hebt.hoop dat ie snel weer eet.ik leef ontzettend met jullie mee.het eerste wat ik doe als ik thuis kom is kijken of er als nieuws is.goed nieuws dan!sterkte allemaal kop op! ik steek een kaarsje aan voor die lieffies.knuffie anita

VaLKPaRKieTJe

Hey Trudie,

Wie de drager precies is weten we niet, al weten we wel dat Chico het niet kan zijn geweest, anders had Paul er ook al lang last van moeten hebben.

Chico is dus onschuldig, maar ja, ziet hij er schuldig uit? Nee toch... ;)

Maar goed, maakt niet uit wie het wel is geweest, ze moeten beter worden. Chico gaat al beter, als hij zijn medicijntje heeft gehad en terug zit in zijn kooi gaat hij gelijk als een gek zijn snavel schoon zitten vegen aan de trap of stok, dus hij leeft weer ietsje op.

Maar beter ook he, 2 is meer dan genoeg.

Hoi Anita,

Ik ben ook blij dat het nu wat beter gaat hier, en alle steun help heel erg.
Een knufje terug aan jouw valkjes.

Groetjes, Mariette

Paul

Hoi Mariette,

Elke dag lees ik als eerste hoe het met de zieke valkjes van jullie gaat en hoop dan op goed bericht.
vandaag is dus weer een overwinning want het gaat toch weer steeds iets beter en ik denk ook zeker dankzij de medicijnen :-)
Ik denk toch dat het onderzoek van dr Feld echt nut heeft gehad want anders had je nooit de juiste medicijnen gehad.
Chico is best heel erg ziek maar dankzij jullie goede zorgen gaat ie het nu wel redden en dat moet natuurlijk ook :-)
Elke dag steeds iets beter en met een paar dagen vliegt chico weer een marathon :-)

Groetjes, Paul

Rika

o wat een heerlijk om te horen dat Chico redden /
o het is echt bijzonder dooor medecijnen .

ben opgelucht.

ga door genieten met volle liefde / verzorgen .....

je bent geweldig voor valkjes ...

Groetjes Rika.