Dizzy heel ziek, Jeltje al dood, wat nu?!

Gestart door VaLKPaRKieTJe, 5 april 2004, 14:07:15

« vorige - volgende »

Rika

o heerlijk om te horen dat chico weer eet.
dat is goede stap vooruit.
pff wat een spannede die vrijdag.
ik duimen voor jou .

Paul

Hoi Mariette,

Sjakie en Vondel zijn hier ook heel blij dat het weer wat beter gaat met hun kindje :-)
Heel goed om wat lekkers voor hem te halen dan eten ze toch vaak wat snelle dan met het gewone voer.
Ik ben benieuwd wat de uitslag zal zijn maar ik heb wel een vermoeden dat het aan het lood gelegen zal hebben.
Geef chico en de andere 2 ook maar een dikke knuffel.

Groetjes, Paul

Speedy

Ik ben ook blij dat Chico eet, goh wat een opluchting...hopelijk is er niks met de anderen aan de hand en is het omdat ze verdrietig zijn, ja ze kunnen heel goed de anderen missen hoor.
En nu maar wachten op de uitslag, die is gelukkig nog voor het weekend, dat is wel snel.
Aftellen dan maar.

Groetjes,
    Trudie

VaLKPaRKieTJe

Hey hey,

Guust zit in de papegaaien kooi, eet bijna niet, soms iets.
Chico en Egbert in de voliere, Chico eet bijna niet, soms een beetje, en ze durven ook absoluut niet naar de bodem van de voliere te gaan.

Zijn ze soms geschrokken van Jeltje, die dood op de bodem lag?
En kan het zijn dat Guust niet eet odat ze doorheeft dat Chico niet ok is, en dat ze daarom ook steedsa achter hem aanzat en hem plukte?
Ze heeft hem voorheen namelijk nog nooit geplukt, ja 1 x per ongeluk, toen bleef ze in zijn veertjes hangen.

Maar hoe krijg ik Chico zijn eetlust weer volledig terug, want dan zal Guust waarschijnlijk ook weer gaan eten. Anders hebben we binnekort nog 2 dode vogels als dit te lang duurt, ik geeft Chico soms al wat suikerwater met een spuitje, en soms eet ie even van het voer dat in de voliere aanwezig is.

Groetjes, Mariette

Paul

Hoi Mariette,

Heb je aan dr Feld gevraagd wat je het beste kan doen?
En is dat gewoon suikerwater of me druivesuiker want druivesuiker is veel beter.
Gewone suiker mag je alleen gebruiken in noodgevallen als je geen druivesuiker hebt.
Ik hoop dat je snel de uitslag hebt van dr Feld dan weet je tenminste wat meer.
Zonder eten kunnen ze wel een paar dagen maar drinken is heel belangrijk dat ze dat binnen krijgen.
Ik hoop in elk geval dat ze snel weer goed gaan eten.

Groetjes, Paul

Rika

ik zit nu nog steeds aan je denken .
voel me mee spanning van jemeeleven .

hou je MOED , ben trots op je dat jij goede verzorgen .
ondanks verdriet . pffff
Groetjes Rika.

VaLKPaRKieTJe

Hey Paul,

Het is water, met anti-biotica op aanrader van de da hier en Dextrose, daar krijgen ze een energie stoot van, maar ja, dan moet ie het wel drinken...
En gewone suiker zal ik zo snel niet gebruiken want als het al (eigenlijk) niet goed is voor ons, dan zal het nog veel minder goed zijn voor valkjes. ;)

Hey Rika,

Thnx voor je steun en support.
Jullie allemaal bedankt, het helpt me echt.

Groetjes, Mariette

Rika

ja daar hebt je ''vrienden voor het leven '' ;)
hou je taai............
knuffie Rika

suus

Jemig mariette,
Of 2 valkjes dood niet erg genoeg zijn, en dan ook nog zieken erbij! Ik vind het echt heel sneu voor je. Ik hoop dat ze gauw weer opknappen. Je vertelde ook dat ze niet meer op de grond komen om te eten, kun je niet kijken of je het eten wat hoog hangt, om ze het makkelijk te maken zeg maar??? En misschien wat lekkere dingen, trosgierst of zo?
In iedergeval heel veel sterkte en succes!!!
groetjes suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

VaLKPaRKieTJe

Hey suus,

bijna al het voer is al naar boven verplaatst, maar hij zit gewoon op het randje van de voerbak ofzo te slapen, soms eet ie een of 2 hapjes, en dan slaapt ie weer een half uur.

Ik heb het hem zo makkelijk mogelijk gemaakt, maar zelfs al zety ik em in zijn voerbak neer dan nog eet ie vaak niet, maar gaat daar gewoon zitten slapen.

Groetjes, Mariette

Paul

Hoi Mariette,

Als het inderdaad een loodvergiftiging is zal Chico dus geen fatale dosis hebben gehad maar heeft ie wel binnen gekregen.
Hij is misschien ook wat sterker dan de andere twee (kan ook niet anders met zulke ouders) en het is nu een kwestie dan dat het gif het lijfje uit gaat.
Ik ben heel benieuwd wat er verder uitkomt met het onderzoek van Feld en misschien kan je dan nog vragen wat je er aan kan doen om het gif in zijn lijfje sneller te laten afbreken.
Maar Chico moet zeker beter worden hoor twee is al genoeg en Chico is zo'n schat die mag echt niks overkomen.

Groetjes, Paul

VaLKPaRKieTJe

Hey Paul,

Chico eet al iets meer, blijkbaar heeft hij nu wel in de gaten dat hij echt moet eten omdat hij anders nog zieker word, drinken heb ik hem nog niet zien doen, maar dat komt misschien door de anti-biotica die erin zit, want die vinden ze echt vies.

Als ik Chico zijn druppeltjes geef zit hij echt een kwartier zijn snavel te vegen aan de stokken, zo vies vind hij het. Op het moment zit hij te slapen, ik heb hem vandaag nog niet zien eten, maar dat komtomdat ik zelf net uit bed kom vallen.

Ook Guust eet al weer wat, misschien een teken dat Chico aan de betere hand is. Egbert is en blijft de vrolijke vogel in ons midden, zingt echt de hele dag aan 1 stuk door, behalve nu dan want hij zit nu te eten, en tja, fluiten met je mond vol is niet zo netjes he ;D

Ik had Chico al gezegd dat zijn pappie en mammie aan hem dachten, dus dat ie echt beter moest worden. Waarschijnlijk heeft het geholpen.

Groetjes, Mariette

Rika

het is geweldig nieuws !!!
zwaar is voorbij . pfff
morgen ben ik nog niet vergeten hoor.
hou je MOED !!!

Anita1

:)pff ben echt blij voor jullie.lees met alle spanningen je verhaaltjes.en iedere keer denk ik zou...zou..en nu jaaaa.iets eten is al wat he???pff hopelijk komt het snel allemaal goed.heel veel liefs en sterkte,ik denk aan jullie.knuffie anita

VaLKPaRKieTJe

Hey Rika en Anita,

Ik ben ook erg blij dat het wat beter gaat.
Ik denk dat de valkjes ook een beetje van slag zijn omdat Dizzy de leider was in de voliere, maar die zijn ze dus kwijt dus is er niemand die ze vertellen hoe en wat.
Ze moeten natuurlijk leren voor zichzelf te kunnen zorgen en zelf te bepalen wanneer ze gaan eten, en dat brengt ze een beetje in de war denk ik.

En ik vraag me af wie de nieuwe leider gaat worden en hoe ze dat aanpakken. Of misschien blijven ze wel gewoon op zichzelf, zonder leider. Maar dat merk ik wel.

Groetjes, Mariette