Dizzy heel ziek, Jeltje al dood, wat nu?!

Gestart door VaLKPaRKieTJe, 5 april 2004, 14:07:15

« vorige - volgende »

VaLKPaRKieTJe

Hey Paul,

Nou, een marathon vliegen doet ie nog niet, een marathon slopen des de meer. Als ie wakker is dan.
Slapen doet ie nog meer, maar ja, hij spaart denk ik energie om te herstellen.

Het vergt een hoop energie om al die bactieries uit zijn lijfje te vechten.

Egbert doet er nu ook alles aan om Chico aan het eten te krijgen. Guust steekt steeds haar kop door het tralies, ik ben haar 'op stok' aan het leren ;D

Wie weet leert ze het ook nog, dat ze dan netjes op de stok moet gaan zitten als ik dat zeg. Zie het al? Ik tegen Guust 'Guust, op stok!' waarna Guust netjes in model op de stok gaat zitten? :D

Hey Rika,

Ik heb er echt alles voor over om mijn valkjes het beste te kunnen geven.
Dus tja, als ze het medicijn hier in purmerend niet hadden gehad had ik diezelfde middag naar amersfoort gegaan hoor.
Gelukkig hadden ze dat Baytril wel hier, dus Chico kon na 10 minuten gelijk aan de medicijntjes.

Groetjes, Mariette

Paul

Hoi Mariette,

In elk geval ben ik blij dat jullie het overleden valkje hebben opgestuurd en daardoor kan Feld precies zeggen wat je aan medicijnen nodig hebt en daar hoef je niet voor naar Amersfoort dat heeft bijna elke dierenarts.
Het scheelt niet alleen de rit naar Amersfoort want dat is niet zo erg maar Chico had misschien de lange rit niet gehaald omdat ie al best heel erg ziek was.
Dus dit is een perfecte oplossing geweest.
Het is al heel fijn dat Chico in elk geval stabiel is en niet slechter word en toch steeds iets beter.
Eten komt zeker nog wel drinken is momenteel veel belangrijker dat zei Feld toen ook tegen mij.
Ik hoop dat Chico morgen weer iets beter is :-)

Groetjes, Paul

VaLKPaRKieTJe

Hey Paul,

Chico zit nu te slapen, nou ja, eerder zit ie te rusten, want hij heeft zijn oogjes open.
Eten heeft ie al 3 keer gedaan vandaag, ja ik hou trouw de wacht bij de voliere, en de voliere staat op een meter van de pc vandaan, staat alleen een bureaustoel tussen.
Ook heeft Chico vanmorgen 5 grote slokken gedronken, water met druivesuiker en zijn medicijntje erdoorheen.

Ook krijgt hij regelmatig een druppeltje van dat Baytril in zijn snavel gedruppelt.
Het gaat duidelijk beter met hem, hij is steeds iets vaker wakker, en soms gaat hij ook bij de deur zitten om bij mij te komen zitten.

Ik hoop dat ie snel weer helemaal is opgeknapt.

Groetjes, Mariette

Rika

WAT een heerlijk omte horen dat goed geslokken en eten .
proficiat , bijzonder pasen voor chico !!!!!!!!
Kom op chico !! wij houden van jullie , hebt je goed verstaan chico ?? hihi

Anita1

;)wauww dat is goed nieuws!! geweldig.zie je wel weer dat de aanhouder wint.en dat is die chico zeker!ik vind m heel dapper,dat hij na het grote drama,jullie niet in de steek heeft gelaten.en ook de andere lieffies niet!geweldig ik ben echt blij.pff leef ook echt mee met jullie.en ik vind jullie geweldige kanjers van vogelliefhebbers.hou nog ff vol chicootje!! vrolijk pasen!!en een knuffie van mijn jippie.die heb ik vandaag gekregen.4 weken oud.kusss anita

VaLKPaRKieTJe

Hey Rika,

Erg lief van je dat je zo gesteld bent op Chico, we willen allemaal natuurlijk dat hij zo snel mogelijk weer beter is ;)

Hey Anita,

Wat een schetebeest, die Jippie van jou!!!!!!
Echt een schatje om te zien :) Hij zal het ook erg leuk vinden bij je, hij zit er zo lief bij.

Groetjes, Mariette

Paul

Hoi Mariette,

Wat goed dat Chico al wat eet weer dat is echt een goed teken.
Als de medicijnen niet zouden helpen was het steeds slechter gegaan maar nu knapt ie toch steeds weer wat meer op dus dat is gewoon heel erg goed :-)
Het zou ook wel een ramp zijn als Chico het niet zou halen want dat is zo'n lieverd en die moet het gewoon halen.
Maar beter bericht kan je met de pasen niet hebben he dat het zo goed met hem gaat :-)

Groetjes, Paul

VaLKPaRKieTJe

Hey Paul,

Zeker een paascadeautje.
Ik heb hem niet voor niets een paar dagen lang paasei genoemd :D
Maar ben reuze blij dat ie aan het opknappen is, ik zou niet weten wat ik moet zonder hem.
Het is gewoon een schetebeest. En tja, hij heeft ook zo zijn trots he ;D
Dus als Sunny van Trudie erbij komt zitten we met 3 mannen en 1 pop.. heb jij niet een leuk vrouwtje voor ze? ;)
Straks gaan ze vechten ;D hihihihi, nee dat zullen ze niet doen denk :D

Ik ben zo trots op mijn kleine kanjer, hij blijft maar vechtn he, hij weet niet van ophouden, hij vecht net zolang tot geen bacterie meer leeft :D
En hij moet natuurlijk de trots van zijn biologische ouders hooghouden he (en die van mij) ;D

Groetjes, Mariette

VaLKPaRKieTJe

Oh jee, kom ik vanmorgen mijn bed uit, komt mijn zussie me al tegemoed lopen.

hico is niet goed, hij bleek te schommelen op zijn pootjes en nog veel zwakker als gister.
Ik had em gelijk bij me genomen, waar hij nu nog steeds zit, en em wat eivoer in water met druivesuiker gegeven.
In een spuitje in zijn snaveltje.

Nu zit hij bij me te slapen, werd net wakker, schreeuwe een paar keer, voor zover hij dat kan, en sliep weer verder.

Wat moet ik nou, gewoon met een spuitje te eten blijven geven en zijn medicijn erdoorheen?
Hij mag echt niet doodgaan want Egbert is totaal niet zelfstandig en heeft Chico dus echt nodig.

Groetjes, Mariette

Lique

Hij moet antibiotica binnenkrijgen.
je kan wat eivoer met de antibiotica mengen, en dat naar binen proberen te krijgen.
Maar zo te lezen is hij enorm verzwakt :'( :'( :'(

Anita1

:( ooww meisss rika is bij mij vandaag.wij willen je wel heeel veel sterkte toewensen.he bah.mag niet weer gebeuren hoor pfff..tja weet niet veel meer te zeggen.hopelijk neemt hij die antibiotica.knuffel van ons.we duimen voor je hiero xxx anita en rika

VaLKPaRKieTJe

HOI mensen dit is loraine ..vogellovertje
Het zusje van mariette
Toen Dizzy doodging heb ik heel erg gehuild en geschreeuwt..
Ik gaf toestemming om haar op te sturen omdat zij de grote leidster was en ik weet dat ze haar vrienden wil redden...
Dizzy stierf in mijn armen nadat ik haar een kus gaf en zei dat ze mocht gaan omdat ze er zo aan toe was...gezellig naar jeltje je vriendinnetje...
Ooit zien we elkaar weer ik weet niet waar en wanneer maar ik weet dat jullie daar op me wachten..
En nu chico...
Vanochtend was hij heeel slap...
Pa gaf zijn armband net aan de krijsende chico en huilende mariette..en ja typisch chico..hij begint te knagen...
Mam pakte de voerbak en hij begon te eten:)
Wat blij ben ik en ik hoop jullie ook..
Jo Paul ..wat een sterke vogel zeg! Mijn complimenten!
Groetjes!  

Paul

Hoi Mariette en Loraine,

Ik hoop echt zo erg dat Chico het wel gaat halen ik schrok net als dat het weer wat minder ging :-(
De midicijnen lijken toch wel aan te slaan en misschien is ie gewoon zwak omdat ie te weinig eet.
Maar eten moet ie toch zelf doen echt volproppen met een spuit kan ook gevaarlijk zijn als ie niet zelf slikt.
Dat ie toch zelf steeds gaat eten als je hem wat voorhoud is wel heel erg hoopvol.
De moeder van Chico is een cinnamon geparelde en die is nu 12 jaar en een hele sterke vogel.
Van de vader weet ik wat minder maar die is ondertussen ook 7 jaar oud en ook best een gezonde vogel.
Ik heb zelf nog nooit zieke valkjes gehad met echte ziektes en degene die vorig jaar zijn dood gegaan was er een van ouderdom, een een hersenbloeding en een andere aan ontsteking en een een longontsteking door tocht :-( maar niet door een echte ziekte die besmettelijk was.
Chico is ook een heel sterk valkje en die moet gewoon zeker ouder worden dan zijn moeder :-)
Heel veel sterkte met Chico en blijf met hem meevechten die rotziekte moet gewoon ophouden.
Ik leef erg met jullie mee hier en ik lees jullie bericht altijd als eerste om te kijken hoe het gaat.

Groetjes, Paul

VaLKPaRKieTJe

Hey Paul,

Ongelovelijk, hij laat zich niet kennen, hij geeft niet op, hij blijft volhoude, hoe dan ook.
Ik heb vannacht op de bank gelegen met Chico bij me, lekker warm, alleen mijn rits van mijn trui moest het helaas begeven, die was knaagwaar, net als de armband van mijn vader.

Het is gewoon ongelovelijk om te zien hoe Chio aan het vechten is, zo lag hij meer dood dan levend bij me, en als ik dan keek of hij er nog was sprong hij uit de theedoek en begon weer een partij aan mijn rits te knagen, hij geeft niet op en blijft volhoude, hij is echt sterk.

Blijkbaar wil ook Chico het graag overleven, ik dacht al, misschien is hij Jeltje en Dizzy aan het wreken.
Soms piept hij even een paar keer als ie een beetje pijn heeft, want het zal niet zonder pijn komen, zo'n bacterie, maar dan zeg ik hem dat hij ertegen moet vechten en hij laat zich dan ook absoluut niet kennen en vecht gewoon door.

Hij is helemaal uitgeput en zit nu, na een lange nacht bij het baasje, even in zijn kooitje onder de lamp te slapen, ik hoop dat hij eroverheen komt, hij verdient het wel, hij vecht er zo hard voor, hij doet zo zijn best, ik vind dat iemand daarboven een beetje lief moet zijn en Chico gewoon beter maakt.

Hey Lique,

Hij krijgt een papje van eivoer, druivesuiker, vitamine en Baytril (zijn medicijn), en het helpt aardig, dus om er ook nog anti-biotica bij te doen... ik weet niet wat voor effect dat heeft he. Maar het is een doorzetter, dat is goed te merken, gister leek het zelfs dat hij de nacht niet zou halen en dat ie gisteravond al dood zou gaan.

Nou, hij zit er nog steeds, ik vind het wonderbaarlijk.
Paul kweekt echt sterke vogels. Net zoals mijn zussie al eerder zei. Als hij een spuitje pap naar binnen krijgt en hij wil niet slikken spuugt hij het uit in mijn gezicht, maar meestal slikt hij het gewoon door, want hij schijnt op de een of andere manier heel goed te begrijpen dat dat helpt om beter te worden.

Hoi Anita en Rika,

Voorlopig gaat het nog goed hier, hij leeft nog al is hij nu diep in slaap. Maar het zal wel vermoeiend zijn, vechten tegen een zooi bacterieën, en ik ben ook moe want ik heb vannacht maar 2 uurtjes geslapen, ik heb namelijk de wacht gehouden bij Chico, hij heeft de hele nacht bij me gelegen.

Zelfs als hij ziek is blijft hij eigenwijs, want hij moest en zou iets te knagen hebben, en dat kreeg hij ook, de rits van mijn trui. En zelfs terwijl Chico er de hele nacht aan heeft liggen knagen, tussen het slapen door... ook mijn rits leeft nog.

Groetjes, Mariette

Speedy

13 april 2004, 13:21:27 #89 Last Edit: 13 april 2004, 13:27:20 by Speedy
Ongeloofelijk wat een kei is het, bikkelhard.
En misschien dat ie zelf wel wat trosgierst wil eten, dat is zacht en hoeft ie niet zoveel moeite voor te doen.

Sterkte,
   Trudie