11 augustus 2025, 02:28:47

Whaaaaaaa, het is gelukt!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gestart door Suzanne, 5 april 2004, 12:56:59

« vorige - volgende »

Suzanne

Hoi,

Als ze weer wat ouder zijn, dan zal ik het ook wel op die manier gaan doen. Moet er zelf ook nog aan wennen. In het begin durfte ik nog niks, maar nu weet ik dat ik de kleintjes gewoon kan vasthouden, als de ouders van het blok af zijn.

Heb net nog even bij de eitjes van Gizmo en Kiki gespiekt, en zag dat er een 5e eitje bij lag  ;D.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Stijn dc

hoi

ik kan wel begrijpen dat je een blok schoonmaakt dat binnen staat, en dan nog zeker om de twee dagen, binnen gaat het natuurlijk stinken en dat is niet prettig. Maar ik denk toch dat de valkjes er geen last van hebben. Ze schuiven mooi alles opzij, zo ish et in het wild ook, dus.

SDC:D

Suzanne

20 april 2004, 21:17:00 #77 Last Edit: 20 april 2004, 21:17:55 by blozend_appeltje
Hoi allemaal,

Ik heb zojuist de jongen weer even in mijn handen gehad, en mijn man gelijk wat foto's laten maken.

Dit is eigenlijk het 2e jong wat geboren was, maar omdat de 1e helaas gestorven is, is het nu het oudste jong. Dit is tevens het jong wat ik "gered" heb door het weer op te warmen met mijn adem en een handdoekje. Het is nu 13 dagen oud.

Dit is het 2e jong, nu 12 dagen oud.

Groetjes van Suzanne die helemaal vertederd en trots is op die 2 kleintjes  :-* :P :)

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Lique

Echt prachtige valkjes hoor.
En de oudste die ook nog eens bont is ;)

Zelf heb ik ook 1 bont valkje ertussen zitten, tenminste hij krijgt ook een licht kuifje door en voor de rest donkere veren.

groetjes Lique

Suzanne

De oudste wil ik zelf houden. Die is nog specialer voor mij, vanwege het feit dat ik hem heb kunnen redden van de dood  :).

Groetjes

Suzanne

Stijn dc

hoi

leuke foto's. Het zien er echt schatjes uit!
ik kan heel goed begrijpen dat je die wil houden zou ik ook doen!

SDC:D

Mandy

21 april 2004, 04:35:53 #81 Last Edit: 21 april 2004, 04:38:35 by Mandy
Zo dat gaat ook weer hard, ze zien er goed en mooi uit hoor. :P
Ook gaaf dat het bonte valkjes gaan worden, maar dat kan ook niet missen met een bonte vader en moeder. ;)
De oudste wordt zeker bont vanwege het gele kuifje dat door komt, maar ook bij het 2e jonkie zie je een vrij lichte plek waar de kuif door gaat komen, dus ik denk dat die ook bont zal zijn.  :)
Ben wel benieuwd naar hoe bont ze gaan worden en of er misschien nog een mutatie bij zit, misschien hebben pa en/of ma nog wel splitten? ::)
Ik heb dat ook met het eerste jonkie hier, die wilde ik ook graag zelf houden omdat ik die een beetje uit het ei had geholpen, maakt het toch wel bijzonder. :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Marianne

Hoi Suzanne,

Jouw kleintjes zien er ook heel goed uit zeg.
Spannend he, alles nu zelf mee maken?!
Ik ben benieuwd hoe lang het nog duurt voordat bij jouw kleintjes de pluimpjes uit de stekeltjes gaan komen.
Ik wacht met spanning op de foto's.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Suzanne

Hoi Marianne,

Het is zeker heel spannend allemaal. En nu de oogjes open zijn zijn ze helemaal vertederend vind ik. Sinds gisteren zijn er bij de oudste al weer aardig wat stekeltjes bij gekomen op de vleugeltjes. En de jongste heeft nu ook zijn oogjes open. Dat merkte ik wel, want nu gaan ze blazen als ik ze pak  :D. En de oudste is een brutaaltje, want die pikte al naar mijn vinger  :D. Maar daar trek ik me niks van aan  ;)

Groetjes

Suzanne

Suzanne

Hoi allemaal,

Het valt me op dat de ouders steeds vaker van het nest af zijn, en ook langer. Ook zag ik gisteren dat de kropjes wat leger begonnen te raken. Nu werd dat later wel weer opgelost, toen waren ze weer vol, maar vanochtend zag ik dat ze weer wat leger waren. Er zat nog wel wat in, maar zeker de helft minder dan op de foto's. Ook nu waren beide ouders van het nest af. Ik heb de moeder gisteravond wel de nestkast in zien kruipen, dus ik denk wel dat ze de hele nacht bij ze geweest is. Maar ik zit me nu een beetje zorgen te maken of ze nog wel goed gevoerd worden.

Groetjes

Suzanne

Speedy

22 april 2004, 14:54:11 #85 Last Edit: 22 april 2004, 15:13:30 by Speedy
Hoi Suzanne,

Heb je wel gezorgd voor genoeg eivoer?
Ik geef ze altijd 2 keer per dag vers vochtig eivoer in een bakje, dit eten ze lekker op en dit geven ze samen met trosgierst aan de jongen.
Er is dus altijd genoeg voer.
Hier zitten de kropjes goed vol.

Groetjes,
   Trudie

Suzanne

Hoi Trudie,

Ik kijk 's-ochtends en 's-avonds of er nog genoeg eivoer is. Dit ververs ik 1 of 2 keer per dag. Er staat nat gemaakt en droog eivoer voor ze. Dus daar ligt het volgens mij niet aan. Ik zou trosgierst neer kunnen leggen, misschien dat dat scheelt.

Groetjes

Suzanne

Speedy

Hoi Suzanne,

Ja trosgierst is ook een erg lekkernij hoor, dat gaat er hier als eerste in.
Het eivoer moet je echt minstens 2 keer doen hoor, want 1 keer is niet genog, het word namelijk zuur.
En dan eten ze het gelukkig niet meer.
Ze eten hier trouwens echt veel meer nu samen, elke keer als ik ze eten geef is het zo weer op.

Groetjes,
   Trudie

Suzanne

Hoi Trudie,

Dan zal ik het 2 keer verversen voortaan. En trosgierst ligt er nu in. En de vader zit nu op het nest, weet niet of de kropjes vol zitten, want ik zit op mijn werk en mijn man heeft gekeken en mijn gemailed. Hij wilde de vader niet verjagen, dus snel ff gekeken.

Groetjes

Suzanne

Speedy

Ok Suzanne,

dan komt het wel goed hoor.
Ze weten op de één of andere manier wanneer het eten niet meer goed is, wel te gek eigenlijk, zo worden de kleintjes niet ziek.
En je hoort het ook goed hoor of ze voeren, want dan hoor je dat geluid achter elkaar. tjilpen op ritmische toon.

Groetjes,
   Trudie