Whaaaaaaa, het is gelukt!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gestart door Suzanne, 5 april 2004, 12:56:59

« vorige - volgende »

Suzanne

Hoi allemaal,

De ouders waren een kwartiertje van het nest af (tot mijn grote schrik, zoals je onder spoed kunt lezen), dus heb gelijk de gelegenheid genomen een foto te maken van de jongen.

Groetjes

Suzanne

De jongen van Pikachu en Breezer

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Tara

Hoi Suzanne,

mooie foto hoor, goed dat ze er meteen weer opgingen :-).

Groetjes, Tara

Suzanne

Hoi allemaal,

Ik zit me af te vragen of de oogjes van de jongen geleidelijk open gaan, of dat ze van de 1 op andere dag ineens open zijn  ::) ::) ::). Het oudste jong is nu nl. 8 dagen oud en de oogjes zitten nog potdicht. Ik zag nl. bij Mandy een foto van een jong van 9 dagen oud, en dat had z'n oogjes al open. Hoe zit dit in elkaar?

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Speedy

Hoi Suzanne,

Bij mij waren de eerste jongen ook veel later dan deze jongen die ik nu heb.
Het veschild gewoon per valkje.
Het zijn net baby's he, de 1 loopt eerder dan de ander hahahahaha
bij mij waren ze ook veel later met uitvliegen, ik heb de 3 oudste er persoonlijk uitgehaald en ze buiten het blok gezet, alleen het jongste heb ik het zelf laten doen.

Niet ongerust zijn nog hoor.

Groetjes,
   Trudie

Suzanne

Bedankt voor je antwoord Trudie. Ik maakte me nog geen zorgen, maar zat het me wel af te vragen. Ik kan nl. niet wachten totdat de oogjes open gaan. Geeft ze gelijk zo'n ander uiterlijk volgens mij  :).

Groetjes

Suzanne

Speedy

Ja ze zijn dan helemaal om op te vreten hoor, ik heb net nog ff met 3 valkjes zitten knuffelen, ja ook deze moeten wennen aan mensen en handen he, ze zijn zo lief.
Het gaat alleen allemaal zo hard.

Groetjes,
   Trudie

Mandy

Hoi Suzanne,

Bij mij gaan de oogjes rond een week open, de een met 7 dagen en de ander met 9 dagen, dus maak je geen zorgen, dat komt wel, opeens zullen ze je aankijken en dan gaan ze blazen hahaha! :D

En inderdaad, de ouders gaan al vrij snel vaak van het blok af, ik vind dat ook iedere keer weer eng en maak me snel zorgen, maar ze weten wel wat ze doen en als er meer jongen zijn houden ze elkaar goed warm en 's nachts gaat de moeder er vaak nog bij zitten. Dus het gaat allemaal zoals de natuur het gepland heeft. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Suzanne

Hoi Mandy,

Ik vind het niet zo verbazend dat ze zouden gaan blazen als ze dat grote hoofd van mij ineens zien verschijnen  :D.

De moeder zie ik idd 's-avonds nog bij de jongen kruipen, nadat ze er even af geweest is. Als beiden ouders er af zijn neem ik gelijk de gelegenheid de jongen even een paar tellen in mijn handen te nemen. Ik moet zo lachen om die buikjes. Het zijn rondkruipende buikjes met kropjes er boven  :D. Ze voelen trouwens altijd heel warm aan. Goed teken lijkt me  :).

Groetjes

Suzanne

Mandy

CitaatIk vind het niet zo verbazend dat ze zouden gaan blazen als ze dat grote hoofd van mij ineens zien verschijnen  :D.

:D :D :D
Suzanne toch! ;D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Suzanne

Hoi,

Kiki en Gizmo hebben inmiddels 4 eitjes. Ik heb ze zojuist bekeken met een lampje, en zag bij 3 eitjes adertjes lopen, dus bevrucht  ;D. Het 4e eitje zou de laatste kunnen zijn, en die is 15/4 gelegd, dus te vroeg om te kunnen constateren of er een jong in zit. De ouders broeden goed, dus ben benieuwd. Het eerste ei zou ongeveer op 28/4 uit moeten komen. Dus nog ff geduld  ;).

Het oudste jong van Pikachu en Breezer gluurt met 1 oogje door een klein kiertje  :D. Nog geen geblaas gehoord, dus kan nog niet echt goed zien denk ik  ::). De kropjes van de 2 zijn ongelooflijk groot. Bijna groter dan hun buikjes  :o.

Hoe zit dat trouwens bij vogels? Gaat het vanuit de krop weer door naar de maag, of wordt het in de krop verteerd  ::)? Kweet niet hoe dat in elkaar steekt  :-/.

Groetjes

Suzanne

Stijn dc

hoi

ik ben net terug van vakantie, er is zo te zien weer een heleboel gebeurd. Leuk dat je al drie bevruchte eitjes hebt. Ik vond het in het begin ook "raar" dat de jonkies zo warm aanvoelen.

overigens, het nestblok maak ik ook niet echt schoon, bang dat ze verstoord gaan zijn en het nest in de steek laten, dat heb iker niet voor over.

SDC:D

Suzanne

Hoi Stijn,

Ik heb vandaag (toen de ouders beiden van het nest af waren) het vieze zaagsel uit het hok weggehaald (terwijl de jongen in het blok waren) en nieuw er in gelegd. En dat ging goed. Het begon nl. behoorlijk te stinken en dat vond ik niet prettig voor ze.

Groetjes

Suzanne

Stijn dc

hoi

goed dat ze er rustig onder blijven. Ik bedoelde niet dat jij niet mocht verschonen hoor, alleen dat ik het niet goed aandurf :)

SDC:D

Suzanne

Hoi Stijn,

Zo had ik het ook niet opgevat hoor  :). Wat eigenlijk meer bedoeld als tip voor jou. Ik durf het nl. ook niet aan om het hele blok weg te halen, maar wel om het zaagsel weg te halen en nieuw er in te leggen als de ouders van het nest af zijn  ;)

Groetjes

Suzanne

Speedy

Goedemorgen,

Ik heb het ook gedaan hoor, dus je kan het gewoon doen.
Hier heb ik nu het 2e blok met jonkies en ik maak het om de 2 dagen schoon, ze zijn nu bijna 3 weken, dus moet wel steeds vaker, omdat het zo vreselijk stinkt.
Ik geef elke ochtend en tegen de avond vers eivoer.
De ouders zijn dan ff van het blok weg en dan pak ik het eraf en haal de kleintjes er 1 voor 1 uit, zet ze ff in een klein aquarium, nu dat ze groter zijn, past dat al niet meer dus gaan ze in een grote bak.
En dan kan ik rustig het blok schoonmaken, ik gooi het zaagsel weg en haal met keuken rol de restjes poep weg die aan de zijkanten gekleeft zitten.
Pak een sopje afwasmiddel en een schuursponsje en ga het met heet water schoonmaken.
Dan pak ik de fohn en zet hem op heet om alles binnen droog te blazen.
Zo vul ik het weer met een klein laagje zaagsel en doe de kleintjes er weer in.
Ze zitten dan meteen in een warm blok. ;D
Zet het blok weer terug en klaar, de ouders zitten dan meestal al samen van het verse eivoer te eten en komen als ze klaar zijn weer terug het blok in.
Zo doe ik het.