3 augustus 2025, 21:56:18

Whaaaaaaa, het is gelukt!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gestart door Suzanne, 5 april 2004, 12:56:59

« vorige - volgende »

Suzanne

Hoi,

Weet je wat het gekke is? De veertjes op zijn buikje lijken wel een lila-achtige gloed te hebben. Volgens mij heb ik een nieuwe mutatie valkparkiet gekweekt: een lilabuikje. Is weer eens wat anders als een witmasker, geelwang of zwartkop. Hihihihi.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Suzanne

8 mei 2004, 20:46:29 #136 Last Edit: 8 mei 2004, 20:47:17 by blozend_appeltje
Hoi,

Weer een update. De valkjes zijn nu 4,5 week oud. Maar volgens mij gaan ze voorlopig nog niet uitvliegen. Er zijn her en der nog wat kale plekjes, en ze hebben ook nog steeds een dikke buik/kont.

Waar ik niks van snap is dat ze niet tam lijken te worden. Ze blazen nog steeds naar me als ik de nestkast open doe, en als ik ze pak dan pikken ze naar mijn vingers. Ik hou ze toch zo'n 3 keer per dag een paar minuutjes vast en dan aai ik ze. Maar ze ontwijken mijn vingers door hun kopjes omlaag te drukken. Ook klets ik een beetje tegen ze. Ik probeer ze trosgierst aan te bieden, maar daar willen ze niks van weten. Ik begrijp niet wat ik verkeerd doe  ::) :-/ ???

Lucky:

Pluisje:

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Lique

CitaatHoi,

Weer een update. De valkjes zijn nu 4,5 week oud. Maar volgens mij gaan ze voorlopig nog niet uitvliegen. Er zijn her en der nog wat kale plekjes, en ze hebben ook nog steeds een dikke buik/kont.

Waar ik niks van snap is dat ze niet tam lijken te worden. Ze blazen nog steeds naar me als ik de nestkast open doe, en als ik ze pak dan pikken ze naar mijn vingers. Ik hou ze toch zo'n 3 keer per dag een paar minuutjes vast en dan aai ik ze. Maar ze ontwijken mijn vingers door hun kopjes omlaag te drukken. Ook klets ik een beetje tegen ze. Ik probeer ze trosgierst aan te bieden, maar daar willen ze niks van weten. Ik begrijp niet wat ik verkeerd doe  ::) :-/ ???

Groetjes
Suzanne
Hoi Suzanne,

Welnee, je doet helemaal niets verkeerd. Tam worden heb je al gedaan, en wat je nu doet, is al genoeg om hem tam te houden.
Regelmatig uit het nestkastje halen, en bij je neerzetten.

het blazen is doordat er opeens een deksel omhoog gaat, daar schrikken ze van. Heel natuurlijk gedrag.
maar als ze eenmaal bij je zitten, en het is rustig zullen ze ook niet meer blazen.

Als ze al 4,5 weken oud zijn, zullen ze heel gauw al uitvliegen.
het kan best zijn, dat ze morgen niet mer in het blok zitten, maar op de grond.
of dat ze al op een stok zitten, zo snel kan dat gaan.

De dikke buik gaat wel weg, dit is volgende week al vrijwel niet meer te zien.

groetjes lique

ps je doet het goed allemaal hoor ;)

Suzanne

Hoi Lique,

Fijn om dit te horen van een van de experts van dit forum  :D.

Je hebt gelijk, als de valkjes bij me zitten zijn ze wel rustig, vooral Lucky. Pluisje piept meestal (dezelfde geluidjes maakt hij/zij als ze eten wil).

Wat dat uitvliegen betreft: de nestkast hangt in de buitenvlucht op zo'n 1.75m boven de grond. Moet ik me daar zorgen om maken, dat ze te hard neer kwakken? Ik heb een betonnen ondergrond nl. Ik zit er over te denken wat houtsnippers uit te strooien, maar weet nu al dat ik niet voldoende in huis heb voor de complete buitenvlucht.

Groetjes

Suzanne

Lique

8 mei 2004, 22:30:54 #139 Last Edit: 8 mei 2004, 22:32:00 by Angelique
Hoi Suzanne,

Je kan rustig wat houtsnippers op de grond leggen, want ze kunnen erg hard terecht komen als ze uitvliegen, en zichzelf verwonden. Dit kan je er ook rustig een tijdje in laten liggen, want als ze graag op de grond zitten, hoeven ze niet gelijk koude pootjes te krijgen van de koude vloer ;) :P

groetjes Lique

Suzanne

Hoi Lique,

Dan denk ik dat het nu de tijd is gekomen om snippers te leggen, aangezien ik net wat gefladder in de vlieggat van de nestkast zag. Ik dacht eerst dat er een andere vogel in zat, maar dat was dus niet zo.

Oh ja, Snowy was trouwens de aanvallende pop, want sinds zij uit de voliere is gehaald hebben ze geen nieuwe wondjes meer opgelopen. Ik weet nu ook waarom Snowy dat deed, want vanmiddag zag ik een ei op de bodem van de kooi van Snowy liggen. Helaas al steenkoud en een deuk er in. Maar er zat ook een beetje bloed aan. Zou dat komen omdat het misschien haar eerste ei is? Ik kon verder niks vreemds aan haar ontdekken.

Groetjes

Suzanne

Stijn dc

hoi

normaal gezien geeft het uitvliegen geen problemen. In het wild komen ze soms van nog hoger naar beneden, en dat lukt ook perfect, mar je kan best wat snippers leggen als je het niet vertrowut :)

SDc:D

Suzanne

Hoi allemaal,

Ik zat daarstraks in de tuin bij de voliere, en toen zag ik dit:

Ik vond het zo lief en vertederend om te zien. Ik kon duidelijk merken dat de ouders Lucky aanmoedigden om uit de nestkast te komen. De moeder ging voor het invlieggat zitten roepen, en dan kwam hij naar boven. Dan vlogen ze even een stukje weg om hem de ruimte te geven, en kwamen vervolgens terug om hem (naar mijn idee) met lekker kroelen te belonen.

Groetjes

Suzanne

Paul

Hoi Suzanne,

Wat een schattig gezicht zo zeg dat de ouders dat jong zo vertroetelen :-)
Het zijn trouwens wel hele mooie jongen met dat bont zo dat is weer eens wat anders dan wildkleur he.
Als ze al zo in de opening zitten zal het eerste jong er al snel uitkomen denk ik :-)
Vaak kunnen ze al redelijk fladderen dus heel hard vallen ze niet lijkt me.
Maar wat beukensnippers neerleggen kan natuurlijk geen kwaad.

Groetjes, Paul

Suzanne

Hoi Paul,

Ik stond er echt verbaasd van om te zien dat ze zo knufelden met hun jong. Dat had ik helemaal niet gedacht. Ik dacht dat ze alleen gevoerd werden en dat was het.

De beukensnippers heb ik er sinds 3 dagen inliggen, dus dat komt wel goed. Maar ik vind het toch wel een beetje eng hoor.

Groetjes

Suzanne

Marianne

Hoi Suzanne,

Jouw valkjes zijn duidelijk even oud als mijn Dory.
Toen ik vanmiddag thuis kwam van het werk zat ze ook in het gat om naar buiten te kijken.
Ik heb er ook een foto van gemaakt maar moet hem nog even verkleinen.
Kijk straks maar in mijn dagboek. Grappig zeg!

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Suzanne

Hoi Marianne,

Dat is ook toevallig, ik heb net in jouw dagboek geantwoord, en nu pas naar mijn eigen dagboek gekeken  ;D.

Groetjes

Suzanne

Suzanne

Hoi,

Ik heb zo juist weer een paar nieuwe foto's van de valkjes gemaakt. Ze zijn nog niet uitgevlogen, maar komen wel regelmatig buiten kijken  :D. Het 2e jong (Pluisje) is gereserveerd en wordt (als het dan zelfstandig kan eten, maar dat denk ik wel) 23/5 opgehaald door zijn nieuwe eigenaresse. Ze noemen hem Bondje.

Groetjes

Suzanne

Pluisje (Bondje)

Lucky

Stijn dc

hoi

je hoeft niet bang te zijn hoor, ik heb hier al vaak vogels op de grond zien stuiken, en dat doorstan ze meestal prima. In het wild moeten ze ook soms van veel hoger komen, maar meestal lukt dat goed.

SDC:D

Mandy

Wat een leuke fotosessie van het verkennen van de buitenwereld, hartstikke lief. :P
En ze zijn ook heel mooi geworden hoor. Fijn ook dat Bondje binnenkort een goed thuis krijgt. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl