5 augustus 2025, 23:57:27

Whaaaaaaa, het is gelukt!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gestart door Suzanne, 5 april 2004, 12:56:59

« vorige - volgende »

Stijn dc

hoi

dat zou kunnen, het kan ook gewoon een gevolg van het bont zijn, zijn. Ik heb geen ervaring met bonte jongen eigenljk :)

SDC:D

Suzanne

CitaatEn ik heb gezien hoe ze dat doen joh, ze waggelen naar achteren met hun kontje en poepen dan tegen de wand aan.
Het vuil op hun bekjes is van het voeren hoor.
Ze gaan niet in de uitwerpselen zitten wroeten, tenminste hier niet.

Groetjes,
   Trudie

Whoehahaha, ik wist niet dat ze het op die manier deden. Ik heb vanochtend het neusje van de oudste moeten schoonmaken met een stukje keukenrol gedoopt in wat water. Want zijn ene neusgaatje zat helemaal dicht met vuil  :-/. Ik was bang dat hij er last van zou kunnen krijgen. Dus netjes schoongemaakt. Ik moet nou trouwens ongeveer om de 2 dagen het blok schoonmaken. Wat een poeperds zijn dat zeg! En dan heb ik er nog maar 2, hahaha. Straks heb ik misschien 5 jongen in het nestje van Gizmo en Kiki. De eerste daarvan verwacht ik vanaf morgen. Dus ben benieuwd  :)

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Marianne

Hoi Suzanne,

Wat een heerlijke foto is dat zeg met die 2 kleintjes van Pikachu en Breezer.
Weet je al wat je met ze gaat doen? Houden of weg doen bedoel ik dus.
Het zijn in iedergeval schatjes om te zien.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Suzanne

Hoi Marianne,

De oudste van de twee hou ik, en de jongste ga ik verkopen. Ik wil ze niet beiden houden, omdat ik niet het risico wil lopen op inteelt. Bovendien verwacht ik nog meer nestjes, en dan zou het te vol gaan worden.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Paul

Hoi Suzanne,

Het leukste is ook van elk nest van verschillende ouders een jong te houden en om die te koppelen.
Dat heb ik vorig jaar ook gedaan en ik heb nu 2 jongen van 2 van mijn eigen jongen dat is echt superleuk :-)
Dan heb je een eigen kweeklijk en dat wil toch elke kweker  ;D

Groetjes, Paul

Suzanne

1 mei 2004, 13:39:10 #125 Last Edit: 1 mei 2004, 13:40:09 by blozend_appeltje
Hoi allemaal,

Hier weer even een kleine update. De 2 jongen maken het hartstikke goed. Ze worden nog steeds goed gevoerd door de ouders. Ik heb vandaag een stukje trosgierst in het blok gelegd, met als resultaat dat de beide ouders het opgepeuzeld hebben  :D.

Ik noem het jong wat ik hou Lucky, omdat ik hem op tijd gevonden heb toen hij koud en levenloos in een hoekje lag. Het 2e jong noem ik Pluisje.

Vergis ik me nou, of is Lucky een bonte cinnamon? Ik zie nl. een heel duidelijk verschil in de veertjes. Die van lucky zijn veel lichter grijs/bruin dan die van Pluisje. Bovendien beginnen de pootjes van Pluisje wat donkerder te worden.

Lucky:

Pluisje:

Groetjes

Suzanne

Stijn dc

hoi

das zeker en vast een cinnamon hoor! je ziet het aan de bruine veertjes.

Suzanne

Hoi Stijn,

Ja, dat dacht ik ook. Dat betekend dat Pikachu split moet zijn voor cinnamon. Dan krijg je nl. het volgende:

Mother:Pied Cinnamon Pearl
Father:Pied Whiteface Split To {X1:  Cinnamon}

male offspring:
50% Pied Cinnamon Split To Whiteface {X2: Pearl}
50% Pied Split To Whiteface {X2: Cinnamon Pearl}

female offspring:
50% Pied Cinnamon Split To Whiteface
50% Pied Split To Whiteface

En dat klopt dus pcies die 50%  :D.

Groetjes

Suzanne

Paul

Hoi Suzanne,

Dat Lucky bont word is al zeker omdat de kuif alleen geel is en de veertjes lijken inderdaad cinnamon zo op de foto.
Lucky heeft duidelijk een andere kleur veren dan Pluisje :-)
Wel leuk als je twee verschillende hebt in een nestje.
Fijn dat het zo goed gaat met ze na een slechte start in het begin van Lucky.

Groetjes, Paul

Suzanne

4 mei 2004, 12:46:20 #129 Last Edit: 4 mei 2004, 12:47:34 by blozend_appeltje
Hoi,

Het gaat erg goed met de Lucky en Pluisje. Ze worden nog steeds goed gevoerd door de ouders. Ik geloof dat de moeder er 's-nachts niet meer bij zit, maar dat hoeft denk ik ook niet meer  ::). Ik leg wel af en toe wat trosgierst neer, maar volgens mij zijn de ouders degene die het opeten  :D. Ik ben benieuwd wanneer ze uit gaan vliegen. Denk dat dat toch nog wel een week duurt. Ik zit me alleen af te vragen of het geen problemen oplevert dat de nestkast hoog boven de grond hangt (zo'n 1.75m). Ik weet niet of ze gelijk al wat kunnen vliegen, of dat ze zo op de grond smakken  :-/. Ook vraag ik me af wanneer ik ze apart moet gaan zetten, zodat ze zelfstandig gaan eten  ::).

Hier nog wat foto's:

Lucky:

Pluisje (de grijze veertjes zijn bijna zwart zo donker, wel mooi vind ik). En Pluisje heeft wel nageltjes aan zijn pootje, ook al zie je ze niet, maar hij gleed wat uit op de tafel. Volgende keer leg ik een handdoekje er onder:

En de foto in mijn handtekening is nieuw  ;) Daar zie je duidelijk het verschil in kleur bij die 2.

Groetjes

Suzanne

Coco en Chantal

Hoi Suzanne
wat zijn ze gegroeid zeg, heel schattig hoor.
Pluisje is dat ook een bonte?
Ik had al mijn man een beetje gepolst hahaha, maar 4 vond hij er toch genoeg JAMMERRRR :-/, want anders dan had ik hem van je gekocht.
Nou we hebben de laatste 2 snel achter elkaar gekocht, dus dat scheelt wel he hahaha, denk dat hij het daarom even genoeg vind.
Misschien een volgende keer ;D

groetjes chantal
Groetjes Chantal en de valkjes

Suzanne

Hoi Chantal,

Het gaat ontzettend hard. En ja, Pluisje is ook een bont valkje. Dat kun je zien aan zijn gele kuifje en koppie. Een wildkleur krijgt nl. pas na zijn eerste rui een geel kuifje of grijs kuifje en koppie (als het tenminste een man is).

Jammer dat je man er niet nog eentje bij wilt. Pluisje is nl. nog niet verkocht.

Groetjes

Suzanne

Stijn dc

hoi

het zijn zeker mooie valkjes geworden zeg. CInnamon bont had ik precies nog nooit gezien. :)

jammer dat je nog geen koper hebt gevonden, alhoewel, jammer:)
maar je zal wel iemand vinden denk ik.

Suzanne

Hoi Stijn,

Ik had zelf ook nog nooit een cinnamon bont valkje gezien.

Het andere valkje hou ik gewoon lekker als ik er geen koper voor kan vinden. Alleen tenzij die 2 op elkaar zouden klimmen (als het een mannetje en vrouwtje zijn), zou ik er alsnog eentje weg moeten doen. Ik wil nl. absoluut geen inteelt in de voliere.

Groetjes

Suzanne

Stijn dc

hoi

das waar, je kan hem altijd zelf houden. ik vind het wel apart z'on cinnamon bonte zeg, echt mooi.