26 april 2024, 23:28:29

Verhuizen

Gestart door Vicky_1, 4 maart 2004, 00:48:35

« vorige - volgende »

Paul

Hoi Jolanda,

Dat idee opperde ik ook al inderdaad want dat zou zeker een oplossing zijn voor een tijdelijke periode.
En het is hier altijd zo fijn op het forum dat de mensen elkaar willen helpen :-)
Ik kan voor noodgevallen ook altijd wel een paar valkjes tijdelijk verzorgen alleen wil ik er geen valkjes blijvend meer bij hebben omdat het anders veels te vol word hier :-)
Maar voor een paar weken of maanden is nooit een probleem.
Het is natuurlijk ook de beslissing van Vicky want ik kan me voorstellen dat het moeilijk is om je valkjes zomaar ergens achter te laten.
Maar als ze het nu niet fijn hebben is dat natuurlijk ook niet leuk voor ze :-(

Groetjes, Paul

adnaloj

nee presies paul.

ik zou het ook wel moeilijk hebben als ik mijn valkjes ergens anders moest plaatsen ookal is het tijdelijk... maar het kan zo voorkomen dat het dan beter is voor de valkjes... dat ze dus niet gestrest raken.. ik ben trouwens altijd een ( dieren redder ) net zoals met E.T maar goed ik heb nog geen antwoord gehad van haar.. ik hoop dat het goed met haar gaat en ze weer terug gaat naar haar app. en gezellig haar valkjes mee kan nemen...

groetjes jolanda

Vicky_1

Héél erg bedankt voor jullie lieve reacties, doet me goed echt waar!  Als ik iemand wist die hier in de buurt woonde zou ik het wel overwegen om mijn valkjes daar tijdelijk onder te brengen.  Ik weet ook niet waar jullie wonen (onder andere jij Jolanda, heel erg bedankt trouwens!)  Ik woon nu in Kessel (België) maar aangezien dit eigenlijk een Nederlandse site is vermoed ik dat de meeste van jullie in Nederland wonen.  (laat me weten als ik helemaal fout ben!)  Ik zou er wel enorm veel pijn van hebben als ik mijn valkjes niet meer bij me zou hebben maar zoals jullie ook al zeiden besef ik ook dat het beste is voor hen. Ik weet wel dat ze bij één van jullie een goede (tijdelijke) thuis zouden hebben, daar twijfel ik geen moment aan. (Als er dus enigszins ook maar iemand zou zijn die in mijn buurt woont, laat het me zeker weten) Ik heb mijn valkjes zaterdag nog eens uit hun kooi gelaten maar ze vliegen niet echt rond, ze lopen wel graag over de grond om al die nieuwe dingen (voornamelijk bloempotten en behang) te ontdekken.  Ik heb ook gezien dat ze in een onbewaakt moment (ik was binnen even een boterham gaan smeren...) een stukje van het behang in de veranda hebben geknaagd.  Ik hoop maar dat mijn broer dat niet ziet want wat gaan de gevolgen dan weeral zijn.  Gisteren ben ik naar mijn vriend gereden en we hebben veel en lang gepraat over wat er met ons gaat gebeuren.  Hij heeft me nog twee weken bedenktijd gevraagd en dat heb ik hem ook gegeven.  Ik weet op dit moment niet waar ik ga terechtkomen maar dan denk ik "ach ja, wat is nu twee weken op een mensenleven".  En toch weet ik ook dat het weer twee enorm lange en zware weken gaan worden, maar ik heb geen andere keuze: het is dit of helemaal niets meer.  Gisteren heb ik de verwarming terug aangezet in de veranda want mijn broer had die afgezet maar hij vergeet wel dat het daar 's nachts bijna zo koud is als buiten en dat zijn mijn valkjes niet gewend.  Toen ik gisteren Birdy uit zijn kooi liet had die al koude voetjes en hij zette zijn veertjes zo uit elkaar en zat te bibberen: ik had zo'n medelijden met mijn ventje, echt waar.  Ik praat maar tegen hen dat ik bij het baasje geweest ben, dat alles in orde is met hem en dat we binnenkort wel terug naar huis gaan maar ze voelen dat ik verdrietig ben.  Ik heb al een keer naar appartementen gekeken op het net maar bij de meeste staat "geen huisdieren".  Ik wil wel dat iedereen weet dat ik mijn vriendjes nooit zal wegdoen.  Toen ik hen kocht heb ik dat steeds met de bewuste gedachte gedaan dat ik hen zou houden tot ze ooit een natuurlijke dood zouden sterven (ook al is dat binnen een jaar of twintig) en daar hou ik me aan, dat ben ik aan hen verschuldigd in ruil voor hun onvoorwaardelijk vriendschap.
Groetjes,

Vicky

adnaloj

hellaas is belgie inderdaad een eindje weg. wij wonen in assen en het is toch wel 2 uur rijden alleen naar de grens van belgie en nederland., wel jammer ook voor je valkjes.
ik hoop dat het wat beter met ze gaat en dat de kachel aan mag blijven... ik weet niet waar paul woont maar ik geloof niet dat hij in belgie woont. misschien is het niet zover weg als mij....

ik zal voor je duimen

groetjes jolanda

Annouschka

Hoi,

ik heb net je verhaal gelezen en vind het heel erg voor je dat je in zo'n situatie terechtgekomen bent.  Moest ik meer plaats hebben, dan zou je je valkjes direct bij mij mogen brengen maar helaas heb ik zelf maar plaats voor hun kooi alleen.  We hebben nu al moeten meten toen we die nieuwe kooi gingen halen.  Ik woon trouwens in Kortrijk en er zijn hier wel een paar Belgen hoor maar de Nederlanders zijn hier wel in de meerderheid. :)

Ik vind het vooral rot dat je broer en schoonzus zo doet, je hebt het al moeilijk genoeg en bang van pluimvee, sorry hoor maar dat vind ik toch wel wat kinderachtig.  Wat doet zo'n beestje nu mis??  Moest je nu nog een arend ofzo in huis hebben ja maar een valkje??

Nu ja, ik hoop dat alles terug goedkomt met je vriend en moest je toch terug alleen gaan moeten wonen, dan kan je dat altijd eens vragen aan de huisbaas als je een appartement ofzo op het oog hebt.  Sommige laten een paar valkjes wel toe hoor.  In ons contract staat hier ook dat we geen huisdieren mogen maar daarmee bedoelen ze meestal geen honden, wij hebben hier ook 2 katten en 2 valkjes zitten en dat vind onze huisbaas niet erg.  Meestal wordt er bedoeld met geen huisdieren op appartementen: geen honden of katten.

Groetjes
Annouschka

Paul

Hoi Vicky,

Ik woon ook inderdaad in Nederland een uurtje vanaf Antwerpen dus in de buurt van Antwerpen zou nog best wel te doen zijn als het niet anders kan.
Inderdaad word onder huisdieren vaak los in huis lopende dieren bedoeld en mogen hamsters of vogels in een kooi vaak wel.
Je kan dat altijd even vragen aan de huisbaas voor je een contract tekend.
Het mooiste zou natuurlijk zijn als alles weer goed komt met je vriend dat is voor de valkjes ook het leukste want je vriend kennen ze natuurlijk ook.
Gelukkig is het momenteel niet zo heel erg koud buiten maar probeer inderdaad de verwarming wel op een lage stand aan te houden voor de valkjes omdat ze natuurlijk geen kou gewend zijn.
Hou ze in elk geval zolang het gaat zelf bij je ten eerste geven de valkjes je een hoop troost in moeilijke tijden dat merk ik hier ook echt wel en ten tweede is het voor de valkjes het leukste dat ze hun eigen baasje regelmatig zien.
Veel sterkte en als het echt niet anders gaat wil ik je altijd helpen met je valkjes tijdelijk hier een goed thuis te bieden.
Als je alles dan weer op orde hebt kan je ze zo weer terug nemen.

Groetjes, Paul

Vicky_1

Hoi Paul!

Zoals ik gisteren al schreef heb ik mijn vriend nog twee weken bedenktijd gegeven.  Ik troost mezelf dan dat ik binnen twee weken weer wel thuis zal zijn en dat mijn valkjes dan terug naar hun vertrouwde plekje kunnen.  Ik heb er ook nog eens over nagedacht om mijn vriendjes tijdelijk bij iemand anders onder te brengen maar mijn moederhart gaat in duizend stukjes breken als ik mijn ventjes zou moeten achterlaten, ook al is het maar voor even.  Ik ben de laatste dagen erg zenuwachtig en elke keer dat er iemand de veranda in gaat zou ik bijna achterna lopen om te kijken of ze m'n valkjes niks gaan doen.  Normaal is dat niet meer maar ik denk dat dat komt omdat ze altijd, van zo lang ik ze heb, bij mij in de woonkamer zaten en ik ze dus altijd zag.  Als ze 's nachts van iets schrokken en begonnen rond te fladderen in hun kooi dan stond ik op om ze te kalmeren en zachtjes tegen hen te praten, daar werden ze rustig van maar nu hoor ik hen 's nachts niet meer.  Ik ben zo bang dat hen iets overkomt, want ik zie die beestjes echt graag.  Ik vraag me af of er nog mensen zijn die dit gevoel hebben (of ben ik serieus gek aan't worden??? ;))  
Groetjes,

Vicky

anika_en_spirit

23 maart 2004, 18:35:53 #22 Last Edit: 23 maart 2004, 18:36:51 by anika_en_koerva
Hoi Vicky,

Nee, je bent niet gek aan het worden hoor.
Ik vind mijn valkjes ook allemaal heel lief en hou ook heel veel van ze.  ;D
Als hier 's nachts paniek uitbreekt, doe ik ook altijd even mijn lamp aan en ga naar ze toe om ze gerust te stellen.
Dat is allemaal heel normaal hoor.
Ik vind dat als je gek op je beestjes is dit heel gewoon is hoor.
Veel succes met de situatie.

Groetjes Anika
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!


Erna

23 maart 2004, 20:48:36 #23 Last Edit: 23 maart 2004, 20:49:44 by Erna
Hoi Vicky,

Nee, je bent absoluut niet gek !!!!!!  Weet je wanner je gek zou zijn ? Als je al zo een tijd zulke lieve vriendjes hebt, en het zou je koud laten wat er met ze gebeurt.
Ik heb een popje wat met 6 maanden eitjes heeft gelegd, en ik ben verschrikkelijk bezorgt om haar. Ik heb er zelfs pijn in mijn buik van, en probeer van alles om haar af te leiden om haar weer te laten eten.
Ik kan jou heel goed begrijpen, en wens jou, je vriend en je valkjes alle goeds toe !!

Groetjes van Erna

Paul

Hoi Vicky,

Heel begrijpelijk dat je ze niet kwijt wilt al is het maar voor een dag.
Ik praat ook altijd tegen de valkjes hoor en ze kijken dan echt alsof ze begrijpen wat je zegt :-)
Dus dat is helemaal niet gek dat je dat doet en anders ben ik ok gek  :D
Hopenlijk zit je over 2 weken weer lekker op je eigen plekje.

Groetjes, Paul

Vicky_1

Hoop ik ook Paul!  Vind het tof dat er nog mensen zijn die zo erg begaan zijn met hun diertjes (en die dus ook niet gek zijn zoals ik!)  Gisteren heb ik een halve dag verlof genomen op m'n werk en heb ik de ganse namiddag in de veranda doorgebracht met m'n valkjes.  Nadien waren ze ook wel een stukje rustiger dan anders en daar was ik blij om. Als ik ze uit hun kooi laat dan bijten ze wel aan alles wat ze tegenkomen en dat deden ze vroeger nooit.  Is dat dan een manier van afreageren voor hen?  Ik moet hen constant in de gaten houden of ze zitten op de vensterbank het behang van de muur te eten of aan het houten raam te bijten.  Ik moet een beetje uitkijken want als er dingen stuk zijn is dat in de eerste plaats niet leuk maar in mijn geval kan ik ook wel is op straat belanden met valkjes en al!  Ik had al gelezen om ze een WC-rolletje te geven om aan te knagen maar daar zijn ze alledrie bang van.  Ik heb hen ook al trosgierst gegeven maar als ik 's avonds thuiskom dan schiet er niks meer van over en ik kan hen toch niet elke dag trosgierst geven toch?  Voor de rest hebben ze een piksteen en zo'n roze steen (mineralen geloof ik) en dan nog een stuk sepia.  Ik denk toch dat dat voldoende moet zijn om zich bezig te houden.  Ben ik fout of ligt het aan iets anders denken jullie?  Zouden ze daar niet graag zitten of zich toch vervelen?  Ik weet het in ieder geval niet goed maar ik ben er zeker van dat er mensen zijn die hier meer ervaring in hebben.  Laat me maar iets weten!
Groetjes!

Vicky  

Paul

Hoi Vicky,

Valkjes knagen zonder meer aan alles dus ik denk niet dat dat alleen met te weinig aandacht te maken heeft.
Wat soms helpt is wilgentakjes of takken van fruitbomen in de kooi te leggen.
Dunne takjes daar knagen ze het liefste aan het ik hier gemerkt :-)
Dus takjes van 4 a 5 mm dik als ze dikker zijn doen ze er hier minder mee.
Die dunne trekken ze helemaal uit elkaar en zijn daar lekker druk mee en je hebt dan kans dat ze buiten de kooi minder slopen.
Was de takken altijd wel goed schoon voor je ze aan je valkjes geeft.
Wat ze soms ook leuk vinden is een stuk van een eierdoos in de kooi leggen van dat dikke zachte karton.
Elke dag tosgierst kan je inderdaad beter niet geven je kan het 2 keer per week doen dat is beter anders eten ze te weinig gewoon zaad.

Groetjes, Paul

Vicky_1

Ben de moed weer kwijt.  Dinsdag kwam ik thuis (ik was vroeger gestopt op mijn werk omdat het zo'n warm weer was) en het was 37 graden in veranda waar mijn valkjes zitten.  Ik heb alles laten vallen en mijn valkjes vlug binnen in de huiskamer gezet want ze zaten met hun bek open van de warmte :-[  Ik heb geluk dat ik vroeger kon stoppen op mijn werk, ik had de situatie uitgelegd tegen mijn baas en zij begreep het, anders hadden mijn vriendjes er niet meer geweest.  Gisteren heb ik een halve dag verlof genomen en ben ik met mijn valkjes buiten gaan zitten maar vandaag zit ik weer niet op mijn gemak.  Ik weet dat mijn schoonzus dinsdag pas om 13.30hr moest gaan werken en ze heeft toen waarschijnlijk wel gevoeld dat het veel te warm was in de veranda maar ze heeft er niks aan gedaan.  Vandaag is zij ook thuis en ik heb deze morgen een briefje op tafel gelegd of ze "alsjeblief wil zorgen dat het niet te warm word in de veranda".  Ik ben absoluut niet gerust maar ik weet niet wat ik moet doen.  Ik heb gisteren met mijn vader gebeld en hij stelt voor om mijn valkjes tijdelijk bij mijn nonkel onder te brengen (hij heeft redelijk veel vogels en heeft een voliere op zijn zolder met dakvenster).  Ik heb nu geen andere keuze meer: op mijn huisgenoten moet ik niet rekenen en ik kan zelf ook niet altijd verlof nemen telkens de zon schijnt.  Ben op van de zenuwen en zou het liefst naar huis gaan, vertrouw mijn huisgenoten voor geen haar meer.  Ik vind dat wanneer mensen zich nog niets eens iets aantrekken van een beestje, wat zouden ze zich dan het lot van een mens aantrekken?  Sorry, ben teleurgesteld en bang.

Vicky

Lique

Jemig zeg, ik snap het echt niet. Dan kon ze toch even de vogels verplaatsen. Een kleine moeite.
ik wil eigenlijk niet weten, hoe de sfeer daar is, want als ze al weinig voor jou over hebben.....
Het is heel jammer, dat ik hier binnen geen plaats meer heb, maar wel in de buitenvoliere.
Dus moet je ze tijdelijk kwijt, kunnen ze altijd hier komen.

groetjes Lique

Ellen

Hoi Vicky,

Haal in ieder geval in godsnaam die valkjes "daar" weg.
Dit is niet haalbaar meer als ze zo stom reageren in dat huis.
Die valkjes zijn hun leven niet zeker als jij er niet bij bent.
Ik zou ook op van de zenuwen raken op deze manier.

Sterkte meid.