28 maart 2024, 18:20:39

Verhuizen

Gestart door Vicky_1, 4 maart 2004, 00:48:35

« vorige - volgende »

Paul

Hoi Vicky,

Wat erg dat ze er niks aan doen als er echt een noodgeval is want dat vind ik zoiets zeker wel met zoveel warmte.
In elk geval kunnen ze rond de 40 graden nog goed overleven
(vorig jaar was het bij Mandy in de schaduw in de volliere 42 graden geloof ik) maar in de felle zon kan het best boven de 60 graden worden en dat is echt veels te warm natuurlijk.
Kan je niet iets van een laken spannen voor de kooi als het te warm word in de felle zon dat scheelt altijd wel.
Dat idee om ze tijdelijk bij je nonkel te plaatsen is niet gek lijkt me.
Die heeft zelf ook vogels en die zorgt er goed voor.
Ik vind het eigenlijk te gek voor woorden dat ze jouw lievertjes niet willen verzorgen als er nood is :-(
Ik hoop dat je snel weer in je eigen huisje kan dat is natuurlijk altijd het fijnste.
Maar beter even geen valkjes in je buurt als dat ze iets ergs overkomt en je kan desnoods wat vaker naar je nonkel toegaan dan kan je ze toch zien.

Groetjes, Paul

Erna

Hoi Vicky,

Ik wil je even vanaf deze kant van de computer laten weten dat hier iemand zit die met je meeleeft. Joh, wat een rotsituatie zit je in zeg.  Ik hoop echt voor je dat je binnenkort weer lekker op jezelf bent, met vriend en valkjes.
Wat kun je je soms vergissen in mensen he ? Wat lief dat je je valkjes bij je nonkel kunt brengen. Dan hoef je in ieder geval niet over ze in de zenuwe te zitten. Tuurlijk geven ze je troost, maar als je hierom in de rats zit ( zou ik ook doen ), kun je ze misschien beter even naar hem brengen.
Meid ik wens je heel veel sterkte komende tijd, en ik duim voor je.

Liefs van Erna

Vicky_1

Heel erg bedankt Erna en Paul!  Jullie kunnen niet geloven hoe blij ik ben dat er mensen zijn zoals jullie, die me echt steunen.  Nu zondag is de laatste dag en tegen dan moet m'n vriend me laten weten wat hij wil.  Vanaf volgende week ga ik dan waarschijnlijk terug naar huis of anders kan ik mijn zoektocht naar een appartementje beginnen.  De valkjes zijn nu weer in orde.  Gisteren was het nog warm en ik was zo ongerust dat ik op de middag een SMS'je naar mijn schoonzus gestuurd heb om te vragen of alles in orde was.  Alles was in orde en een paar uur later heeft ze me laten weten dat ze even weg was en dat ze de deur wel zou laten openstaan zodat mijn valkjes een koel briesje hadden.  Ondanks alles ben ik haar dus wel een beetje dankbaar alhoewel ik weet dat ze nooit zal begrijpen dat ik zo veel om die beestjes geef.  In iemand anders z'n ogen zijn het "maar" vogels hé.  Enfin, ben blij dat jullie met niet in de steek laten en maandag laat ik weer wel van me horen (met goed of slecht nieuws)!
Groetjes,

Vicky

k_van_wilgenburg

Hoi vicky
Wat jammer dat je broer zo reageerd op jouw valkjes.
Kan je ze eventueel niet tijdelijk bij iemand van deze site kwijt? zolang je niet in je eigen huis bent.
Dan weet je in ieder geval zeker dat je vogels eruit mogen.
En dat ze zich niet hoeven te vervelen.

Groetjes Karin Goofy en Smurf

Erna

Hoi Vicky,

Het is nu Zondagmiddag en ik ben heel erg benieuwd hoe het met je gaat. Ik hoop voor je dat het een fijne Zondag is, en dat alles weer op zijn pootjes terechtkomt.  Laat je gauw iets horen ??

Groetjes van Erna

Vicky_1

Pff, ben redelijk depri.  Gisteren met m'n vriend uit eten geweest.  Eigenlijk best wel gezellig allemaal maar ons gesprek is een beetje uit de hand gelopen.  We hebben een woordenwisseling gehad en daarom voel ik me nu nog slechter dan voordien.  Het komt er eigenlijk op neer dat hij nog een weekje extra bedenktijd wil en die heb ik hem ook gegeven (veroordeel me niet als "goed gek" want dat moet ik al genoeg horen van m'n omgeving.  Het is eerder "nog stapelverliefd" dan gek.)  Mijn leven staat dus nog een week langer stil maar dat doet er al lang niet meer toe.  Heb voor de rest een redelijk goed weekend gehad, heb mijn valkjes voor een paar uurtjes kunnen loslaten en ze waren uitzonderlijk braaf deze keer (= geen neiging om alles wat ze tegenkomen stuk te bijten!)  Onze Yellow vliegt nu eindelijk (na een half jaar van "vleugelpennen gegroeid" en dan weer "vleugelpennen uitgetrokken") heeft hij twee volwaardige vleugels en kan hij dus mee door de veranda scheuren met onze Kleine en Birdy!  Ik heb wel gezien dat Yellow van die langwerpige beestjes aan de binnenkant van zijn slechte vleugel heeft zitten en ik weet dat ik hem moet sprayen maar ik zie het niet zitten om het alleen te doen.  Waar kan ik trouwens een goede spuitbus hiervoor vinden?  Verleden keer heeft de dierenarts hem besproeid maar ik vind het een beetje te gek om daar weer 3 uur in de wachtkamer te gaan zitten wachten terwijl ik het zelf ook kan.  Ik ben zo blij dat ik mijn gevederde vriendjes heb: het ganse weekend zit ik bijna bij hen in de veranda. 's Morgens eet ik er mijn boterhammen en rond de middag als het daar lekker warm wordt dan neem ik mijn boek en ga ik bij hen zitten lezen. Ze worden rustig als ik bij hen zit.  Meestal haal ik Birdy (is heel erg tam) uit zijn kooi en in de namiddag zitten we gezellig in de tuinstoel met z'n allen een tukkie te doen.  Ik laat nog wel iets van me horen, mù'n middagpauze is bijna om!  Tot morgen (en nog is bedankt iedereen voor jullie steun!)
Groetjes,

Vicky

Paul

Hoi Vicky,

Wat jammer dat het nog niet uitgepraat is :-(
In elk geval kan je van je gevederde vriendjes wel veel steun hebben dat heb ik hier ook altijd die beuren je echt op als je ermee bezig bent.
Ik hoop in elk geval dat je volgende week een betere uitkomst hebt van het gesprek.
Sterkte met alles.

Groetjes, Paul