25 april 2024, 23:01:46

Verhuizen

Gestart door Vicky_1, 4 maart 2004, 00:48:35

« vorige - volgende »

Vicky_1

Hallo!

Morgen ga ik verhuizen en ik neem mijn 3 valkjes met me mee.  Ik weet dat ze vervoeren voor hen redelijk veel stress met zich meebrengt maar dat is niet echt mijn probleem.  Onze 3 valkjes zitten nu in onze living en wij zijn dus de hele dag bij ons en zien ons ook de hele dag.  Vanaf morgen ga ik bij mijn broer wonen en aangezien ik maar een gast ben in zijn huis en hij niet zo op vogels gesteld is, heeft hij me gevraagd om mijn valkjes in de veranda te zetten.  Maar gaan mijn valkjes daar wel aan wennen?  Hun kooi staat nu op de kast en ze zien redelijk weinig van wat er buiten gebeurd.  Ik ben dan ook bang dat wanneer ze in de veranda zitten, ze te veel dingen gaan zien en dikwijls van dingen gaan schrikken omdat ze op onbekend terrein zijn.  Ook zit ik er een beetje mee dat mijn valkjes niet zo veel vrijheid meer zullen hebben (vanaf morgen zullen ze enkel in de veranda mogen losvliegen en dan nog enkel als ik alleen thuis ben want mijn schoonzus is bang van vogels).  Onze Kleine "babbelt" 's avonds ook altijd maar dat is omdat er nu altijd een beetje licht brandt in onze living maar als ze in de veranda zitten, is er 's avonds geen licht meer, kan ik ook niet meer bij ze zitten dan hoor ik ze ook niet meer.  Het zit me allemaal een beetje dwars: ik verhuis wel maar mijn valkjes moeten ook een goede thuis hebben vind ik.  Kunnen jullie me raad geven hoe ik dit het beste aanpak en wat ik precies kan doen om mijn valkjes het toch een beetje naar hun zin te maken in hun nieuwe thuis?
Bedankt!


jacko

hey vicky 1

ik heb net je verhaaltje gelezen.
hoe is het tijdes verhuizen gegaan? en hoe bevalt je valkjes de nieuwe omgeving?

groetjes miranda en jacko(valkparkiet)

Vicky_1

Ach ja, we wonen nu bijna drie weken op onze nieuwe locatie en ik heb soms een enorm schuldgevoel omdat ik niet zo veel meer bij m'n valkjes ben.  De verhuis is redelijk goed verlopen: onze Kleine en onze Yellow zaten bijna te slapen tijdens de rit in de auto maar Birdy was totaal niet op zijn gemak.  Birdy ziet in mij zijn beschermengel en als hij bang is komt hij altijd dicht bij me zitten: ging dus niet in de auto!  Mijn ventjes zitten dus nu in de veranda en ik denk dat het wel redelijk goed met ze gaat.  Ze zien de hele dag de vogeltjes buiten en als het zonnetje schijnt zitten ze lekker warm (ben wel bang als het nog warmer wordt.  Ik ben namelijk een hele dag uit werken en dan is er niemand om even de deur van de veranda open te zetten als het er te warm zou worden.  Moet er nog iets op vinden.)    Ik denk dat ze zich wel redelijk goed hebben aangepast aan hun nieuwe situatie alhoewel ik wel voel dat ze me soms missen.  In ons appartementje zaten ze contstant bij ons en werden ze dus ook betrokken in onze dagelijkse bezigheden en nu zitten ze eigenlijk apart.  Maar ja, ik denk toch dat er nog wel meer mensen zijn van wie de valkjes niet in de woonkamer staan...  We zien wel!

Vicky

jacko

hey vicky

heb je geen klapraampje of zo iets?

groetjes miranda en jacko(valkparkiet)

Stijn dc

hello

jammer dat je niet zo veel tijd meer hebt voor je valkjes. in de zomer moeten ze wel ergens anders staa ndenk ik, want als ze in de volle zon staan kunnen ze makkelijke en zonnesteek oplopen. Ook als er een raampje of deur openstaat of zo.

SDC:D

Vicky_1

Neen, de veranda heeft wel twee grote schuifdeuren maar die kan ik toch niet van 's morgens openzetten hé, dat tocht te erg.  Ik weet dat ik ze ergens anders zal moeten zetten als het echt warm begint te worden maar ik vrees dat ik dan zal moeten verhuizen want mijn broer wil mijn valkjes absoluut niet binnen hebben.  Nu heb ik gisteren gemerkt dat Birdy de krant die op de bodem van zijn kooi ligt, begint stuk te bijten. Dat heeft hij voordien nog nooit gedaan.  Zou hij zich dan toch eenzaam en verveeld voelen?  Ik probeer wel zo veel mogelijk tijd met mijn valkjes door te brengen en ze zo veel mogelijk los te laten om te vliegen maar ze zijn de laatste drie weken (sinds ik bij mijn broer woon) maar drie keer uit hun kooi geweest omdat mijn schoonzus meestal thuis is en die wil niet dat ik ze loslaat als ze thuis is want ze is bang van alles wat pluimen heeft.  Ik weet dat ze veel te weinig los zitten maar wat kan ik doen?  Ben zelf ook niet gelukkig met heel die toestand en ik denk dat mijn valkjes dat ook wel voelen...

Vicky

Paul

Hoi Vicky,

Probeer ze in elk geval zoveel mogelijk aandacht te geven door veel voor hun kooi te gaan staan en tegen ze te praten en misschien aanhalen door de tralies heen als dat lukt.
Misschien dat je over een tijdje ergens anders woont waar je zelf kan beslissen of ze eruit mogen.
Geef ze ook wat extra speeltjes en probeer eens wat ze doen met rolletjes van leeg toilet papier daar zijn ze soms ook druk mee bezig.
Misschien kan je af en toe je valkjes ergens anders mee naartoe nemen waar ze wel even los mogen.

Groetjes, Paul

Coco en Chantal

Hoi Vicky

wat een vervelende situatie zeg.
ja het is niet makkelijk als je ergens te GAST bent he, maar is dit nu tijdelijk of ga je wel op jezelf wonen, want dan kan je er weer naar uitkijken dat ze straks wel weer veel eruit mogen. ja ik kan je situatie niet verder en als je er niets over wilt vertellen ook goed hoor, maar vind het wel heel erg voor je en begrijp je heel goed dat je je toch zorgen maakt om de diertjes.

groetjes chantal
Groetjes Chantal en de valkjes


Vicky_1

Was gisteren enorm kwaad op mijn broer.  Toen ik thuiskwam en in de living zat vertelde hij me doodleuk dat hij in de namiddag naar de valkjes in de veranda was gaan kijken en dat Birdy naar hem geblazen had (wat heel normaal is, Birdy ziet mijn broer als een vreemde, een bedreiging).  Mijn broer heeft dan een doek over zijn kooi gehangen omdat het arme beestje naar hem blies!  Ik was razend.  Dat ik voortdurend van hem op mijn kop krijg daar kom ik wel overheen maar hij moet mijn beestjes gerust laten.  

Ik ben niet beschaamd om te zeggen dat ik nu bij mijn broer woon omdat ik en mijn vriend tijd nodig hadden om na te denken over wat we met ons leven willen en dus ben ik thuis weggegaan (na een relatie van 5 jaar).  Ik had geen andere keuze dan bij mijn broer intrekken (ik mocht wel bij mijn vader gaan wonen maar dan moest ik twee van mijn drie valkjes wegdoen en dat wou ik niet.  Als ze mij in huis nemen, weten ze dat mijn valkjes daar ook bij horen) maar ik hoop dat ik terug kan gaan naar ons appartementje.  Nu zondag ga ik met mijn vriend naar de film en dan zullen we bespreken of we terug bij elkaar zullen komen.  Ik hoop van wel.  Het zou in de eerste plaats beter zijn voor mij en ook voor mijn valkjes.  Ik vind het erg tof van jullie dat jullie reageren en ik heb ook veel steun aan de mensen van deze forum.  Bedankt dat jullie er voor me zijn en ik hou jullie wel op de hoogte! (kan wel pas terug na het weekend over een computer beschikken, want ik gebruik nu de computer op het werk)
Groetjes,

Vicky

carco

Hoi Vicky
Ik kan me voorstellen dat je het op het moment moeilijk hebt, met je valkjes maar ook met je relatie, sterkte het weekend en probeer nog iets uit je relatie te halen, 5 jaar is toch een hele tijd en gooi je niet zomaar weg.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Ellen

Leuke familie heb je.....(not)
Je voelt je duidelijk een gast in het huis van je familie.
Ik denk niet dat je nog veel langer daar moet blijven
wonen. Hier komt gegarandeerd heibel.

Sterkte.

Paul

Hoi Vicky,

Wat een problemen zeg ik hoop echt dat je snel weer terug kan naar je eigen appartementje en dat alles weer goed gaat dan.
Voor de valkjes is dit ook niet leuk maar om er een paar weg te doen zou ik ook zeker niet doen.
Als het maar voor tijdelijk is kan je ook iemand zoeken die ze tijdelijk voor je opvangt als het waar je nu zit niet zo goed gaat met de valkjes.
Er zijn mensen zat die je daarmee willen helpen.
Sterkte met alles.
En nooit je valkjes weg doen hoor dat zou jammer zijn
want als je straks weer lekker een eigen plekje hebt krijg je er zeker spijt van.

Groetjes, Paul

Stijn dc

hoi

wat een vervelende situatie zeg. Ik hoop voor je dat jij en je vriend terug bij elkaar komen. Zoniet, ga jezelf geen verwijten maken, en maak er het beste van.

SDC:D

Erna

Hoi Vicky,

Wat een rotsituatie zeg. Ik hoop voor je dat de dingen lopen zodat jij gelukkig wordt.
Ga maar lekker bij je Valkjes zitten en geniet daar van. Soms kunnen dieren je meer troost geven als mensen.
Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat het een fijne Zondag voor je wordt  ;).

Groetjes van Erna

adnaloj

hai hai, wat een situatie zeg jeetje.
misschien zou je het fijn vinden ( als het niets wordt met je vriend ) om je valkjes ergens anders te plaatsen tijdelijk.
ik zou het persoonlijk een eer vinden om je valkjes op te vangen totdat je een oplossing heb gevonden. wij bouwen binnenkort een grootte voliere met nog meer valkjes. en er 3 bij kan wel. natuurlijk moet die eerst klaar zijn en ik hoop dat we binnen 4 weken een pracht van een voliere in de tuin hebben staan. natuurlijk mag je dan zo veel mogelijk bij je valkjes komen,  ;)
en als je ze dan terug wilt is dat natuurlijk geen probleem.. het is en zijn jou valkjes

groetjes jolanda