10 mei 2025, 21:47:58

Ik snap er niks meer van

Gestart door Suzanne, 1 april 2004, 15:22:03

« vorige - volgende »

Suzanne

Hoi,

2 van mijn valkjes zijn al weken bezig met nestkasten te inspecteren. Maar iedere keer als het mannetje op het vrouwtje klimt accepteert ze dat niet, terwijl ze het eerst wel accepteerde.

De andere valkjes vormen helemaal geen koppels. Sommigen kijken wel bij de nestkasten, vooral mijn witmasker man, maar zodra hij er in eentje gaat wordt hij hardhandig door het mannetje van bovengenoemd koppel weggejaagd. Gisteren was het zelfs zo erg dat ze gingen knokken. De witmasker mag in geen van de 4 blokken komen (blok nummer 5 is bezet door een broedend koppel).
Ik zie dus eigenlijk zo goed als geen wipwap activiteiten in mijn voliere (ook niet van het koppel wat nu zit te broeden, waarschijnlijk dus onbevruchtte eitjes). Ze krijgen valkparkietenvoer, grit, sepia, mineralenblok, eivoer, vitamines in het water en soms wat groente. Wat doe ik fout?

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

giovanni

Hello

ik denk niet dat je iets fout doet hoor.
Ik zit compleet met hetzelfde probleem, mijn 2valkjes inspecteren ook de nestkast enzo, maar 1ding doen ze niet, en das wipwappen :-/

ik duim voor je mee dat ze bijdraaien :P

grtjs

Suzanne

En ik duim voor jou mee dat ze meedraaien  ;)

Ik vind het alleen een beetje frustrerend omdat veel mensen al jongen hebben, en ik niks  ???

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

giovanni

ook juist hetzelfde probleem als ik, het zou men eerste nestje zijn :-/

Suzanne

Bij mij ook. Heb nog nooit jonge valkparkietjes gehad  :-/. En het vervelende bij mij is dat als ze een keertje proberen te wipwappen de andere valkjes zich er mee gaan bemoeien, en ze het dus niet af kunnen maken  >:(

giovanni

hier komen ze nog niet zover... men popje duwt em er weer af

ps: mooi valkje op je afbeelding trouwens;) (bont gepareld witmasker zeker?)

Suzanne

Ja, dat deed mijn popje ook telkens. Alleen vanmiddag wilde ze dus wel, maar toen kwam de rest zich er weer mee bemoeien  :-/.

Dank je. Je zit bijna goed, het is een cinnamon geparelde bonte witmasker.

giovanni

:Pklein foutje
nog es: heel mooi hoor, is het een popje of mannetje??

Stijn dc

hoi

i kweet precies hoe je je voelt. Je voelt je rottig omdat iedereen jonkies heeft en jij niet. Ik ben er zeker van dat het nog komt. Het weer is nog niet echt gunstig geweest, de laatste tijd wel, maar ze moeten een beetje tijd hebben om te wennen. Mijn valkjes doen ook nog niets, ze hebben wel geen nestkast, maar wipwappen doen ze ook nog neit.

SDC:D

Suzanne

Citaat:Pklein foutje
nog es: heel mooi hoor, is het een popje of mannetje??

Nou, volgens de kweker is het een popje en ik heb een tijdje terug een keertje kippetje zien zitten terwijl de bonte witmasker man er op klom, maar ze maakt geluiden waarvan ik denk: het lijkt wel een mannetje. Zo'n melodieus herhalend wijsje  :-/. Maar ik hou het maar ff op een popje.

Voor Stijn: ik ben in ieder geval dus niet de enige die dit heeft  :-/

Groetjes Suzanne

Stijn dc

hoi,

nee hoor. Ik heb nog maar bij 1 koppel wat gewipwap gezien, en dat is dan nog broer en zus. Die moet ik nog uit elkaar halen. Letterlijk en figuurlijk :)

Carla Vdb.

Ik zit ook vol ongeduld op een nestje te wachten hoor :D  Zijn we al met z'n vieren.
Bij mij doen ze het wel, en ik zit dat al twee weken aan te kijken maar nog steeds geen eieren in zicht  :D  :-/
Geduld geduld en nog eens geduld. Maar de man blaast als ik dicht aan de kooi kom en dat heeft hij nog nooit gedaan dus er zal wel iets op komst zijn zeker.
Pfffft, dat lange wachten toch.    :(
Het wordt bij mij ook mijn eerste nestje en voor de valkjes ook.

Inger m

Hoi Suzanne,
Volgens mij heb jij de meeste vogels allemaal in een korte tijd aangeschaft. Het kan ermee te maken hebben dat er nog niet echt koppels zijn gevormd en het daardoor nog wat 'onrustig' blijft in de voliere. Ik heb zelf vaak betere kweekresultaten met vogels die ik al wat langer heb.

Ws is het gewoon een kwestie van geduld totdat ze allemaal 'de ware' hebben gevonden, klinkt mss een beetje raar. Maar het is gewoon erg belangrijk dat de vogels een goed koppel vormen.

Succes!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Suzanne

Hoi Inger,

Ja, daar heb je gelijk in. Ik zat me idd al af te vragen of dat misschien de oorzaak zou kunnen zijn, en het feit dat ze nog vrij jong zijn. Misschien dit jaar niks voor mij, maar dan volgend jaar  ;)

Groetjes

Suzanne

Stijn dc

hoi

waarom dit jaar niets?
Het kan goed zijn dat ze tegen de grote vakantie aan, nog een succesvol nestje beginnen. Mss volgende week al?
gewoon afwachten en zeker de moed erinhouden.